{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Lukke kat ud på ny grund? {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Vi er lige flyttet til et nyt hus. Vi har vores kat, som er meget nervøst anlagt, og lidt nervøs for vores 'nye' sammenbragte familie. Hun tør ikke helt at være i alle rummene endnu, men hun er blevet flyttet lidt frem og tilbage pga håndværkere der har været i huset. Hun er sky om dagen hvor hun for det meste bare ligger sover på et eller andet gemmested, men om aftnen vil hun gerne ligge i sofaen, gå rundt om os når vi spiser, og lege. Hun står altid klar til at komme ud når vi åbner et vindue eller en dør. Vi har spredt lidt af hendes kattebakke på vores relativt store grund, og vil selvfølgelig også gøre det nogle dage frem, efter hun er blevet lukket ud. Men hvornår ville I turde at lukke hende ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukke kat ud på ny grund?
  • #1   4. apr 2016 Jeg ville ikke lukke hende ud før tidligst efter 3 uger, og tiden indtil ville jeg benytte til at hegne haven ind. Så kan hun føle sig tryk, når hun skal ud.

  • #3   4. apr 2016 Vi har ikke mulighed for at hegne grunden ind smiley

  • #5   4. apr 2016 Jeg ville ikke lukke hende ud før hun er 100 % tryg i hjemmet - det er ligesom at starte forfra med en ny kat, lad hende have et lille område som hun kan vænne sig til før hun får hele huset og først når hun er helt tryg igen kan i lukke hende ud i det fri - jeg vil dog anbefale at det sker på tom mave, så løber hun ikke så langt og så selvfølgelig kattegrus rundt i haven, hvis I er for hurtige til at lukke hende ud, risikerer I at hun løber væk og ikke kan finde hjem igen - har desværre hørt mange af den slags tilfælde smiley

  • #6   4. apr 2016 Hvorfor kan i ikke indhegne haven?

    Min er indhegnet med trådnet, og er 140cm men et indbuk på 30 cm i en 45g vinkel, og det er ikke forbudt i forhold til hegnssynet ( regler fir hegn i skel) og jeg bor i boligforening.


  • #7   4. apr 2016 En utryg kat ville jeg slet ikke lukke ud. Hvis en del af haven/grunden ikke kan indhegnes, er det bestemt for usikkert at lukke en utryg kat ud. Den vil muligvis ikke kunne finde hjem.

  • #8   4. apr 2016 Det ses meget lidt og når hækken er vokset til vil man ikke se det.
    Jeg har brugt hegnspæle i jern, så kan de også nemt fjernes, og ses heller ikke meget.
    Hegnet er gjort fast med el-strips, og i toppen står trådhegnet op af sig selv, og ombukket også, men kommer der en kat der op så gynger det, og de kommer ned igen smiley


    profilbillede
  • #9   4. apr 2016 Vi har en MEGET stor grund, med folde, skov og sø, så det er ikke muligt at hegne alt det ind.:)

  • #10   4. apr 2016 Nej. Lav en løbegård.

  • #11   4. apr 2016 Næh men så noget af det da. Det burde ikke være et problem?

  • #12   4. apr 2016 Nu mens hun er inde for at lære huset at kende og i får ro på i det nye, så byg en lukket kattegård til hende. Dermed skåner i hende for mange sygdomme overført af fremmede katte, samt evt. trafik, og hun vil aldrig forsvinde fra jer, blive offer for "onde" naboer, og i har så overholdt loven ang. holde katten på jeres matrikel. smiley


  • #13   4. apr 2016 Jeg ville vente 14 dage .... eller længere, indtil hun er blevet tryg ved det hele. (og håndværkerne skal være helt færdige, og samme med flytten rundt på møbler og andet uro).

    Måske en ide at give hende noget colostrum eller Calmfoder (det indeholder colostrum), da det måske kan dæmpe hendes nervøsitet.

    Sørg også for at hun har sit eget rolige, trygge sted i hjemmet - gerne et højt kradsetræ med hyggekøje.

    De første gange I lukker hende ud, så lad hende selv gå ud, og lad døren være åben hele tiden mens hun er ude, så hun kan selv kan gå ind igen, når hun vil.
    På sigt vil kattelem nok være en god ide.


  • #14   4. apr 2016 jeg vil slet ikke sætte tid/uger på
    for hun skal være 110% tryg ved hjemmet før end at man begynder at lukke ud

    ja hun vil gerne ud - hun vil væk fra det utrygge, og dermed en kæmpe risiko for at hun slet ikke kommer retur igen.

    har selv en pæn stor grund pga heste. men mine katte har løbegård. har nemlig også nogle katte som er usikker på nye/fremmede ting, og de ville stikke af hvis de skulle gå løs

    så endte lader du hende bruge den tid det tager, inden man lukker hende ud.
    eller også overvej en løbegård - den behøver jo ikke at være kæmpe stor. Lav den evt imidlertidigt sådan at når hun er helt nede på jorden, så kan I tage det op igen. vil så godt nok tro at hun vil elske at have en løbegård hvor hun kan være i sikkerhed for andre katte/fremmede ting/mm. Hun lyder nemlig til at være en meget usikker kat


Kommentér på:
Lukke kat ud på ny grund?

Annonce