{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.084 visninger | Oprettet:

Syg kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står i den forfærdelige situation at kayla er blevet syg!
Hun har været lidt sløj i 2 ugers tid, men ikke noget som ikke virkede som om at hun ikke selv kunne klare.
Pludselig i går, efter hun har sovet, virker hun som om at hun ikke har nogle balance og hun ser helt mærkelig ud i øjenene.
Hun har været til dyrlægen i dag, og han kan ikke helt kende symptomerne. Han syntes ikke at hun virkede svimmel eller at der var noget med balancen, men pludselig vil hun hoppe ned fra bordet, og jeg tænker at hun har styr på det, det havde hun så overhovedet ikke! I det hun hopper ned, lander hun på siden og ikke i nærheden af at ramme med benene. Dyrlægens vurdering er at hun nu starter på antibiotika og vi så håber at det hjælper, hvis det ikke har effekt, er han bange for at det er hjerne betændelse eller en tumor *mit hjerte bliver knust*

Der er grædt meget i dag!!

Er der nogle der har oplevet noget lignede? Og hvornår burde jeg kunne se en forbedring, hvis det hjælper!

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg kat
  • #1   7. apr 2016 Synes det er MEGET længe hun har gået og vist hun var sløj... for hun kan sagtens have været syg i længere tid uden at vise svaghedstegn... og nej det har jeg aldrig oplevet.

    Hvis han mistænker en tumor er det jo vigtigt hun bliver scannet.. men lad os da håbe at antibiotika kan hjælpe hende selvom der er gået så lang til.


  • #2   8. apr 2016 Nu har jeg haft mange katte igennem tiden, og tro mig.. Jeg har set katte der har haft en alm omgang influenza, og det var også dyrlægens svar da jeg kontaktede ham på dag 6. For hun har spist,drukket og har ikkr haft feber.

  • #3   8. apr 2016 Ja jeg har prøvet noget lignende.
    Birk var behandlet for øreproblemer mange gange, ca hver til hver anden månede, det sidste år af sit liv, og havde også været til dyrlæge, men jeg havde også fået dråber så jeg selv kunne behandle i en fart.
    De sidste 3 uger var han i penicelin behandling, og til dyrlæge hver uge, men det hjalp ikke, jo infektionen forsvandt i øret, men han virkede stadig forkert, og kunne ikke hoppe/ gå som han plejede.
    Han var hoppet lige ind i en glas krukke, som stod hvor den plejede, virkede nu og da slinger i valsen, og så var der intet en tid, for så at komme igen.
    Da han 3 gang var til dyrlæge, og hans øjne stadig ikke stod stille i hovedet på ham, og han stadig havde smerter over lænden, og dyrlægen mente det var infektion i hjernen eller en tumor, fik han lov at sove, for han havde lidt nok, ja faktisk for meget smiley og han skulle ikke udsættes for undersøgelserne, for jeg ville ikke udsætte en ældre og i forvejen syg kat for operationen som måske var det der skulle til.


  • #4   8. apr 2016 Tak for svar Jette.
    Jeg håber det virker med antibiotika. Men Jeg har også gjort op med mig selv, at hun ikke skal igennem operation eller en masse forsøg med medicin. Jeg ber bare til at der sker en bedring indenfor de næste par dage smiley


  • #5   8. apr 2016 Jeg ville aldrig lade en kat skrante i to uger, inden jeg ville reagere. Det er ualmindelig lang tid. Desuden kan en kat som sådan ikke blive "forkølet". Den kan få virus, og den kan få infektioner.

    Jeg har prøvet at tage til dyrlægen med blot en lidt ændret vejrtrækning. Jeg tager ingen chancer på bekostning af mine kattes helbred. Og det har altid været begyndende sygdom hos katten, når jeg har haft set en mindre adfærdsforandring.


    Iøvrigt kan antibiotika godt tage nogle dage, før det virker, når nu katten har gået syg så lang tid.


  • #6   8. apr 2016 Det var da utroligt at der er nogle i blandt brugerne der bare gerne villr være overlegen og bedre vidende.Jeg har været i kontakt med min dyrlæge via telefon, og igen så er der ingen der samme diffenation af hvad en sløj kat er, og der er heldigvis også forskellige katte ejere. Hvis der kun skal komme påpejninger af hvordan I ikke ville gøre tingene, så lad være med at kommentere på mine opslag. Alt er gjort med viden og med samtaler med dyrlægen. Hold da op man, og at I overhovedet kan tillade jer at sidde og kommemtere på den måde, når man står i en følsom situation, ja det viser godt nok meget om den type mennesker man har med at gøre.

  • #8   8. apr 2016 Der er tydeligvis en der ikke har læst tråden.

  • #9   8. apr 2016 Hvem skulle ikke have læst tråden?

  • #10   8. apr 2016 Opslaget er slettet nu. Men Jeg vil simpelthen ikke bruge min tid på at få den ene opsang om hvordan den ene og den anden ville have håndteret sagen, da det er en meget følsom periode lige nu. Jeg sletter den igen, da der åbenbart ikke er nogle der kan finde ud af at svare på spørgsmålet, uden at være dømmende. Gad vide om alle de kvinder der sidder bag skærmen ville have mod til at opføre sig sådan i den virkelig verden? Jeg er snart ret overbevist om at der er en god håndfuld brugere herinde som altid er klogere end alle andre og altid en smule nedgørende. De personerne har vidst nogle seriøse problemer på det sociale plan, og lever deres liv igennem deres katte, som var de børn, nu hvor der er ikke er en mand der vil have sådan en negativ og bedrevidende krampe der kun kan være høj i hatten bag en skærm. Det var dejligt at komme af med mit syn på jer middelalderen kvinder som kun kan hakke på andre. God weekend.

  • #11   8. apr 2016 Der sidder rigtig mange herinde med stor viden, som de gerne deler ud af, men det er lidt spild af tid og kræfter, hvis du så alligevel sletter emnet. smiley

    Alt der er skrevet på nettet kan misforståes, da man ikke kan se personen, man "taler" med. Jeg ser ingen, der er nedladende her i tråden, men nu kender jeg dem også og ved, at de blot prøver på at hjælpe.


  • #12   8. apr 2016 Hvor ligger hjælpen i at bruge et indlæg på at skrive hvordan de ikke ville have gjort, jeg har handlet udfra en dyrlæges råd, og hvad jeg kan se, er der vidst ingen der har en doktor grad i blandt brugerne herinde.

  • #13   8. apr 2016 Jeg er rigtig ked af det på dig og din kats vegne. Jeg håber på struktureret antibiotikaen hjælper din kat, jeg var selv tudefærdig den dag Peanut var syg og vi skulle til dyrlægen - jeg Havde nærmest allerede sagt forhold (lidt dramaqueen måske). Hun havde heldigvis bare feber så hun kom sig hurtigt.
    I dag går vi og venter på svar om hvorvidt hun har en infektion i blodet, da hun har nogle problemer med kløerne som dyrlægen ikke kan finde ud af hvad er - heldigvis viser Peanut ingen tegn på at hun er påvirket af det smiley
    - når men det skulle ikke handle om mig. Jeg krydser fingre for dig og din kat. Forhåbentlig er det ikke noget særligt.

    Noget helt andet:
    Man må altså tage med at når man ytrer sig offentligt, så er folk i sin fulde ret til at komme med deres mening. Hvis folk ikke gjorde det, ville det sgu være lidt kedeligt herinde. Hvis man er bare lidt aktiv herinde bør man også vide, at langt de fleste er for at man tager til dyrlægen med det samme man opdager bare det mindste - Jeg har det på samme måde. Men jeg kan godt forstå du synes det virker hårdt lige nu.


  • #14   8. apr 2016 Sandra du spørger og får derfor folks svar, fordi nogen aldrig kunne drømme om at lade deres katte være syge i 2 uger før dyrlægebesøg. Når du så får deres svar som jo går dig imod, og du svarer på denne måde, så er det helt ærligt dig der har et socialt problem og ikke dem som tager din kat i forsvar. ---- Gad vide om alle de kvinder der sidder bag skærmen ville have mod til at opføre sig sådan i den virkelig verden? Jeg er snart ret overbevist om at der er en god håndfuld brugere herinde som altid er klogere end alle andre og altid en smule nedgørende. De personerne har vidst nogle seriøse problemer på det sociale plan, og lever deres liv igennem deres katte, som var de børn, nu hvor der er ikke er en mand der vil have sådan en negativ og bedrevidende krampe der kun kan være høj i hatten bag en skærm. Det var dejligt at komme af med mit syn på jer middelalderen kvinder som kun kan hakke på andre. ----- En ABSOLUT ikke voksen kommentar.

  • #15   8. apr 2016 Det skal ikke forstås som om at jeg ikke ved at folk må ytre sig. Jeg ser det bare gang på gang, at de samme personer godt kan lide at finde det som de syntes er fejltagelse, frem for at svare på opslaget. Men jeg har også holdt mig væk herinde fra længe, grundet den opførsel og mangel på respekt. Men søgte et svar på de spørgsmål jeg stillede, ikke på min forhistorie.

  • #16   8. apr 2016 Igen, så står der ingen steder at hun har været syg i 2 uger, og der har været kontakt med dyrlægen. Jeg kan skam godt tåle at hører folks holdninger, men jeg mener virkelig at der er mange der burde tænke før de kommentere på et opslag. Du må da meget undskylde at det nok kom lidt hårdt ud. Men igen så syntes jeg kun der bliver kommenteret på forhistorien og ikke mine spørgsmål.

  • #17   8. apr 2016 På en måde er jeg enig MIN. jeg synes klart man i det mindste skal forsøge at skrive det så pænt som overhovedet muligt. Men du spreder da selv nogle negative vibes med den opsang?

  • #18   8. apr 2016 Sandra os gl. "kattemadammer" *LOL* tænker straks i de baner som GH skriver, en kat der er sløj/syg i 2 uger skjuler noget, derfor reaktionen, jeg har oplevet lignende men ville ikke skrive da det er en trist historie, og hvorfor så give dig flere nerver, netop fordi katte som vi mennesker ikke er ens, derfor dyrlæge med det samme. Håber din kat bliver helt frisk og du får ro på. Også god weekend til dig og Kayla.

  • #19   8. apr 2016 Dyrlægen har lige ringet, og efter sammenråd med nogle kollegaer, er det mest sandsynligt at det er virus på balance nerven, men.vi kan først vide os helt sikre om nogle dage.

  • #20   8. apr 2016 Godt de har et bud, så er der kun at vente smiley Hun har jo ikke rigtigt haft sådan andre tegn på sygdom, som ikke at ville spise.
    Jeg synes nogle gange det er svært at bestemme sig for, om det bare er noget let der går væk igen, eller om man skal reagerer og stresse katten med måske flere dyrlæge besøg.
    Jeg håber meget at antibiotikaen hjælper.


  • #21   8. apr 2016 Det er lige nøjagtig som jeg har haft det! Hun har spist, hun har drukket, hun har været aktiv der ude. Og ingen feber (hun er blevet vænnet til at jeg kan tjekke hendes temperatur) men kayla bliver meget stresset af at være hos dyrlæge, derfor har jeg holdt kontakt med dyrlægen over telefon indtil fredag. Hun har jo kun virket mere træt og har spist lidt mindre.

  • #22   8. apr 2016 Har du overvejet en kørende dyrlæge, når hun nu stresser? Vi har også en kørende, og det er dejligt i visse tilfælde.

    Iøvrigt i mit indlæg står der faktisk også, at antibiotikaen godt kan tage nogle dage om at virke, når katten har været syg i længere tid. Men hvis du kun vil læse det, som du opfatter som negativt, så får du det også tolket meget værre, end det er. smiley


  • #23   8. apr 2016 Jeg beder bare folk om lidt situationsfornemmelse.

  • #24   8. apr 2016 Min gamle kat havde nøjagtig samme symptomer og han havde en knude eller et eller andet med leveren. Kan ikke lige helt huske det. Han måtte aflives og stod ikke til at redde.

  • #25   8. apr 2016 Håber på det bedste for din kat smiley

  • #26   8. apr 2016 Jeg må sige at jeg svarede af høflighed, for som jeg læser dit indlæg, så er der gået 2 uger uden dyrlæge, og så har du lige været hos dyrlægen, og jeg tænkte mit, lige som de andre, og derfor fortalte jeg hvor tit jeg havde været ved dyrlægen,,, ikke pr tlf,,, men været der.
    Jeg bekymre mig for din kat, men den svada du nu er kommet med, sætter mig i kog smiley


  • #27   8. apr 2016 jeg springer altså hellere ikke til dyrlæge hver gang katten siger prut eller hik. oftes kan mange ting klares via et telefonopkald til dyrlægen.

    men jeg har nu prøvet det med to forskellige katte.
    begge katte kom på pencillin og fik stesolin. begge katte fik det bedre i løbet af nogle dage. dog fik begge katte turen 2-3 gange i løbet af 1½ år. Min dyrlæge fandt aldrig ud af hvorfor, andet end at det skulle være en virus på balancenerven.
    men det ser ikke godt ud.

    god bedring til din din lile dame


  • #28   9. apr 2016 Håber din kat får det bedre - og du dermed bliver mindre aggressiv.

    Jeg sidder på fingrene trods har været sidelinien med tilsvarende ....


Kommentér på:
Syg kat

Annonce