{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   5. maj 2016 Der er ingen lov om det.

    Men! Skal katten på noget tidspunkt passe i pension eller på udstilling skal den vaccineres årligt for at undgå den smitter andre og selv bliver syg.

    Min egen er indekat og jeg har en super sød veninde som passer ham i vores lejlighed når vi er væk hjemmefra som nu. Derfor får jeg fremover min vaccineret hvert andet år tro jeg det var eller tredje kan ikke lige huske det smiley


  • #2   5. maj 2016 kun de katte som jeg har fra kv, er blevet vac.
    ellers gør jeg det ikke. der er ingen vaccinere som dækker helt. desuden er der en større risiko for kræft, så nej tak...
    mine kommer hellere ikke i pensionat - 14 katte er jo ikke ligefrem det nemmeste at få passet

    der er ingen lov som siger man skal gøre det


  • #3   5. maj 2016 Bor man fyn/Sønderjylland og har udekatte bør de vaccineres for FelV - absolut risikoområde.

    Fordelene ved at vaccinere overstiger mange gange de meget få ulemper der kan være - men man bør ikke overvaccinere

    Der er i øvrigt krav rejser man over landegrænser at katten skal være rabiesvaccineret


  • #5   5. maj 2016 Nej, det er ikke et lovkrav smiley men man skal dog være opmærksom på, at hvis man ønsker en forsikring til katten, så kan det være et krav at den bliver vaccineret jævnligt.

  • #6   5. maj 2016 Det er ikke en lov, men som du selv nævner så bør man vaccinere om ikke andet så basis vaccinen som killinger. Hvis man så har indekatte så kan man vælge aldrig mere at vaccinere eller kun vaccinere hvert 2. Eller 3. År.

    Men af ren nysgerrighed hvorfor ønsker du evt ikke at vaccinere??


  • #7   5. maj 2016 Jeg får mine testet, og testen gælder også de fleste steder, hvor man ellers kræver vaccine, men den skal så fornyes hvert år ( testen) hvor mine denne gang fik at vide den dækkede 3 år, så mine skal testes i 17 igen.
    Jeg har det fint med at teste, og det viser også at nogen skal vaccineres mindre end andre, røde var ikke dækket af sin basis vaccine, hvor Mitti blev testet første gang da han skulle have 1 år's vaccinen, men hans kattesyge dækkede, og fik kun for de 2 andre.
    Jeg er spændt på hvad den siger næste gang.


  • #8   6. maj 2016 Jeg bor i den Syddanske region, og vi vaccinere vores 2 katte. Den ene er ude og den anden inde, men tør ikke lade være med at gøre det ved dem begge

  • #9   6. maj 2016 jeg tør, fordi mine ikke kommer ud
    og der kommer ikke nogen kat ind som IKKE er testet for aids og leukæmi - alle bliver testet, og er de positive, ja så kommer de ikke længere.
    forstår faktisk ikke at alle ikke gør det. For gjorde alle det, ville der jo ikke være alle de problemer. har set mange katte med disse sygdomme, og det har alle været katte som har gået ude - og dermed har været med til at smitte andre. det er jo både ejer og vildkatte. Ingen går jo forbi.
    kan så også sige at hvis folk tror at det virker bare ved at vaccinere deres kat imod le.ukæmi, så tager de fejl. den dækker nemlig ikke mere end vist omkring 80%. har mødt en som havde købt en testet kat, og den blev vaccineret efter alle regler mm. den fik leukæmi


    og så lyder det som om at jeg hele tiden får nye katte. Har stadig 14. og ikke nogen ny på vej - alle mine er neu. så de får hellere ikke famileforøgelse.

    jeg har faktisk spurgt min dyrlæge omkring bivirkingerne ved vaccinerne. og kræft er en af dem.
    fik det at vide fra lise bang hansen. og valgte så at spørger egen dyrlæge, og han kunne kun sige at det passede.


  • #10   6. maj 2016 efter alle kunstens regler og leukæmi må du forklare? PCR testen finder - også hvis det er gået i knoglemarven. Men den bruger klinikkerne kun på kraftig forespørgsel.

    Multikattehold - og det er det med mere end 5 katte. Uvaccineret er russisk roulette der kan få ganske uoverskuelig konsekvenser. Og ja, jeg overvaccinerer ikke - har også læst Lise Bang Hanses bog - passer fint med egen indstilling - men der er stor forskel på ikke at vaccinere og overvaccinere

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/dyrlaege-hunde-og-katte-overvaccineres

    Og kræft - har kendskab til én i Tyskland - vaccineret med dræbt vaccine - man ved at bærestoffet i den giver en lille risiko - og den er uhyre lille ....


Kommentér på:
Vaccination

Annonce