{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Fælder {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Jeg har et problem med Milo. Han fælder helt vildt og jeg ved godt det er sådan det er nu her på denne tid. Men det er virkelig slemt.

Han kaster ikke hårboller op, men han får nogen hoste anfald som er fordi der sidder hår i hans system, jeg synes jeg prøver at hjælpe med at børste ham, men det er som om min børste kun fik meget med først gang jeg børstede ham. Han får kattemalt mere eller mindre dagligt nu her, for at se om det hjælper, men det virker det ikke til.

Bliver altid så bekymret for ham, når han sidder på gulvet og hoster, synes det lyder som om han er ved at dø smiley

Jeg er endda ved at overveje at ringe til dyrlægen da jeg synes det er virkelig voldsom for tiden. Har i nogen gode idéer til hvad jeg kan gøre? Eller hvilke børster der kan hjælpe ham. For synes virkelig det er ved at være synd for ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælder
  • #1   24. maj 2016 Vi bruger altid en god stålkam. Børsten bruges kun til lige at tage overfladen og give den sidste finish. smiley

    Foder kan også afhjælpe problemet.

    Her blander vi Iams anti-hairball i, da vores ellers ville kaste mange hårboller op.


  • #2   24. maj 2016 Har du evt. et sted hvor jeg kan købe en god stålkam Susanne?

    Han får Hills Metabolic forbi han stadig skal tabe sig, og det virker bedst hvis det kun er det han får, så der har jeg ikke helt mulighed for det desværre.


  • #3   24. maj 2016 Gnid han flere gange daglig med havehansker med nupper på, de er gode til korthårskatte. Enig med Susanne prøv at skifte foder. kan også være tegn på evt. sygdom, så en snak med dyrlægen er god.

  • #4   24. maj 2016 Problemet er bare han overhovedet ikke virker syg, han spiser, han drikker, han leger og hans får hans vilde racer tur i lejligheden som han plejer.

  • #6   24. maj 2016 Mange tak Susanne

  • #7   24. maj 2016 Det var så lidt. smiley

  • #8   24. maj 2016 Jeg er ked af at sige det Heidi J, men en stor del af fældningsproblemet kommer nok desværre fra fodret, som du måske husker så prøvede jeg også produktet i en kortere periode for noget tid siden men måtte stoppe pga Tøsens urinvejsproblemer.

    Men en af Bivirkningerne jeg også oplevede med fodret er fældning g og trist pels, dette skyldes er der. Log er ca 13% fedt i fodret, og min erfaring er med Tøsen at hendes pels kræver 15-16% fedt som minimum for at hun ikke får skæl, fældning og trist/let mat pels.

    Så du er der hvor du skal overveje hvad der er bedst for Milo, er det at han er let overvægtig eller er det at han har problemer med fældning???

    Og som Susanne vil jeg også anbefale en stålkam til at børste ham med, det er klart mest effektivt.


  • #9   24. maj 2016 Det aller aller bedste er faktisk en fedtprocent på omkring de 20%. Og et proteinindhold på over 30% - vel at mærke protein fra kød og ikke fra korn.

    smiley

    Og nej, jeg er ikke kornforskrækket. Vi foder med to slags kornfrit og to slags kornholdigt. Altid. smiley



    Og min erfaring er, at jo mere korn - jo mere tager de på. smiley


  • #10   24. maj 2016 Puha... Jeg ved godt det måske godt kan være fodret. Men så står jeg så der og aner ikke hvad jeg så skal købe, vi har før brugt kingsmoor som jeg egentlig var godt tilfreds med og Milo elskede det. Han får jo også alt hans foder i aktiveringsdimser.

    Synes ikke hans pels er mat, men skinner stadig, synes dog godt jeg kan se han har fået lidt skæl måske. Men hvad ville i anbefale så af foder til ham? Er sikker på vi nok skal få ham til at tabe sig, og vil jo meget gerne gøre det bedste for Milo smiley


  • #11   24. maj 2016 Hvordan gik det på Kingsmoor?

    Det vigtigste er, at man ligger mærke til indholdet. Så betyder mærket ikke så meget. smiley


    Vi fodrer selv med Kingsmoor, Porta 21 Heaven, Iams anti-hairball og Concept for Life. De to sidste indeholder korn. smiley


  • #12   24. maj 2016 På kingsmoor gik det helt fantastisk synes jeg. Hans pels var vildt flot og der havde han ikke skæl, synes bare ikke det er så meget skæl og har måske egentlig gået og tænkt lidt det måske kom fra mig af. da jeg i øjeblikket har en del skæl selv.

    Plus Milo kan også godt lide Kingsmoor. Før jeg startede på det den gang, fik jeg prøve pakker hjem på det, og han sprang op på dem selv de små pakker ikke var åbne endnu.


  • #13   24. maj 2016 Mine får skæl, når fedtprocenten er for lav.

    Kan han lide vådfoder? Eller råt?


  • #14   24. maj 2016 Han får vådfoder hver morgen når jeg står op og hver aften inden jeg går i seng.

    Råt vil han gerne nogen gange, men han vil helst hvis det har lagt uden for til dagen efter hvilket jeg jo ikke mener er så godt.


  • #15   24. maj 2016 Det er lækkert, at han spiser vådt i det mindste. For det mætter en del uden at fede ret meget. smiley

  • #16   24. maj 2016 Du kan jo begynde, at blande med det han fik før, og lave en længere overgang,,, og køre du med flere slags ad gangen er det også lettere at ændre hvid det behøves, og det er som om de ikke bliver så sarte i maven og kræsne, når man blander flere slags.
    Jeg køre fast med Orijen, som hovedfoder, men blander 2-3 ja nu og da flere slags, og det er som regel kornfrit, men som prøve poser og tilbud, for at det ikke skal være det samme hele tiden.
    Som hovedregel kan du sige til dig selv, at kød skal stå på de første 2-3-4 pladser, uanset om det er med eller uden korn.
    Jeg har jo kun 2 katte, og tit kan en 10 kg pose blive trist i smag duft og næring, hvis man kun har få katte, ellers skal den pakkes godt ind, og beskyttes mod lys, men den mister i værdi fra det øjeblik den er åbnet.
    Det er så dyrere at købe små poser, her løser jeg det ved, at dele de store poser med datteren, som også har 2 katte, og så købe prøver og tilbud i små poser.
    Der er ingen grund til at smide det ud du har, men bland med noget med mere kød og fedt, og kan du få Milo til at spise vådt og råt, så gør det! Det hjælper på overvægt og giver katten en følelse af mæthed.


  • #17   24. maj 2016 Nu ved jeg godt, at jeg har en broget skare katte. 4 fertile, 4 ungkatte og 7 kastrater. Men der er faktisk ikke nogen af dem, der er for tykke. De fertile hankatte er vi endda nød til at blande killingefoder i hos, for at de ikke skal være helt skind og ben. Så noget må vi gøre rigtigt.

    Vores får iøvrigt også vådfoder to gange om dagen. Dog er der et par stykker, der ikke dukker op begge gange, og et par der primært slikker sovsen af. smiley


  • #18   24. maj 2016 Her smider vi heller aldrig foder væk. smiley :D smiley

    Vi vinder af og til foder af forskellige slags eller får prøveposer, og det bliver blandet med i deres eksisterende blanding. smiley

    Der er kun RC, som vi vælger at forære væk til hittekilling eller hittekat, fordi vi har et par, der ikke godt tåler det.


  • #19   24. maj 2016 Jeg vil hellere have en tyk kat end en hvor pelsen ikke er optimal, og den eneste kat jeg har haft der var tyk ( og han tabte sig ved vådkost) var der faktisk en grund til overvægten, han havde ondt og var derfor ikke så aktiv smiley

  • #20   24. maj 2016 Har skam heller ikke tænkt mig at smide det væk jeg har nu, det er penge lige ud af vinduet jo smiley

    Jeg har nogen foder spande fra min søsters arbejde(hestefodre firma) som jeg har fået, gjort rene og fyldt med Milos mad, også har jeg en båtte ved siden af som jeg fylder op og bruger af. Så Maden her hjemme er godt opbevaret hvis jeg skal sige det selv smiley

    Milo for Topic, de 3 forskellige varrianter med gel som der er, dog er han ikke helt tilfreds med den blå smiley Npr de 3 varriant er spist i rækkefølge får han så enten Cosmo(med tun og kylling) eller Smilla(stadig som forsøg for at se hvad han kan lide af det), Cosma falder han over når det er, det er han ellevild med smiley

    Men når det er topic er det ikke helt altid har får spist hans potion op, og når det er ved at være det sidste i dåsen slikker han for det meste bare sovsen af smiley

    Men det kan godt ske jeg skal prøve at gå over til Kingsmoor igen, for det virkede for os.


  • #21   24. maj 2016 Ja det er en svær nød at knække, den der med overvægt og foder, det er en hel videnskab som ingen endnu helt har løst, og det er jo blandt andet fordi forskelligt foder virker forskelligt på forskellige katte smiley der er ingen mirakel kur desværre.

    Jeg har opgivet og nu får Tøsen bare lov at være overvægtig den sidste tid hun er her, hun bliver syg hver gang jeg forsøger slankekost og det syntes jeg er synd, jeg ved hun ville have det bedre hvis hun tabte sig et par kilo, men hun får lige nu så lidt mad som det er forsvarligt, hun bliver mæt og det er end ikke altid hun spiser op, så jeg ved hun får det hun har behov for, og med hendes gigt m.m. så er det svært at motionere hende, men vi leger i det omfang hun gider og kan.


  • #22   24. maj 2016 Ja mine køre også nemt træt i Topic, men mine vil have kødpostej og er gladest for den blå, og er vild med når der er andet hjemme smiley

  • #23   24. maj 2016 Altså mine er jo blevet totalt kræsne og vil kun have det dyreste, ja om det er nok mig der er skyld i det, men det er sundt og så må jeg jo betale prisen.
    Det er næsten rent kød, man kan se kødstykkerne i og det dufter nærmere af gryderet end af kattemad..
    Vi kører med Real Nature wildernes, Select gold og moments og så for lige at spare på økonomien så sniger der sig lidt multifit ind en gang imellem smiley alt købt i Maxi zoo


  • #24   24. maj 2016 Det er nu ikke fordi han kører træt i det som sådan smiley Han synes bare den samme smag bliver kedeligt i længden, lige så snart det er en ny smag spiser han op mere eller mindre hver gang smiley Og når han får Cosmo både med kylling og tun, så kan jeg lov for han spiser op, men har bare ikke råd til kun at fodre ham med cosmo som hans vådmad smiley

    Men han tro så at hver gang vi åbner en tun eller makrel til os, ja så står han henne ved os, og siger "Er det til mig? Ja selvfølglig er det da det" hvor efter han hopper op på bordet bagefter for at se hvorfor han intet fik smiley Han får dog lidt Tun en gang imellem, ikke så tit dog smiley


  • #25   24. maj 2016 Hahahaha Heidi det er ikke kun dine katte, mine kommer spænende hver gang der bliver åbnet en dåse i køkkenet, og de bliver noget skuffede når det er en dåse asparges smiley smiley smiley

  • #26   24. maj 2016 Her fodrer vi også med lidt forskelligt vådfoder. Topic som det hedder nu, Bozita i sovs, Cosma og Lux i portionsposer. Sidstnævnte kan kun købes i Tyskland.

    Jeg har katte, der foretrækker Cosma, og andre der heller vil have noget af det andet. Så på den her måde forsøger jeg at tilgodese så mange som muligt. smiley


  • #27   24. maj 2016 Haha Heidi smiley Ja hvis vi åbner noget der ikke er tun eller makrel og han vil have det, så får han gerne budet om han vil have det, han nusser så til det og laver et ansigt der tydeligt siger "Adr! Hvad er det?!" og så skynder han sig væk smiley

  • #28   24. maj 2016 Bozita prøvede jeg engang, han så på det og så virkelig fornærmet ud, han gad slet ikke og røre det smiley

  • #29   24. maj 2016 Præcis det samme gør jeg, men jeg skal ikke gøre det med en dåse hakkede tomater for det siger Tøsen ikke nej tak til, hun elsker tomat den underlige kat smiley smiley
    Men jo de får buddet som regel, men Smilla er så småt begavet at selv om hun har fået vist hvad det er og vrænget på næsen af det så fortsætter hun med at tigge og nærmest kravle op af køkkenlåger, som om hun ikke rigtig tror på at det var det rigtige jeg viste hende smiley smiley


  • #30   24. maj 2016 Det kender vi godt her hjemme smiley Når vi begynder at lave mad kommer Milo som regel op af lågerne hvor vi skær ting ud, han kan hvis han vil lige nå op på kanten af vores køkken bord og hvis der ligger kød, så prøver han skam lige at stjæle det ned smiley Så hvis der bliver skåret sener, eller sådan noget af noget kød vi skal have om aftenen, så får han det tilbudt. Men som skrevet tidligere, spiser han det helst dagen efter smiley

  • #31   24. maj 2016 Ja begge mine er også køkkenskrivere når der laves aftensmad, dog ved de godt at det med at stjæle det er no-go så det gør de heldigvis ikke, men hvis jeg afpudser mørbrad eller hvis jeg skærer kylling i tern så sidder de tilgengæld klar for så ved de godt der vanker noget fra bordet, den lille er ikke så vild med råt generelt, det skal være skåret meget småt, men Tøsen hun elsker det og stjæler gerne Smillas hvis hun får muligheden smiley smiley smiley

  • #32   24. maj 2016 Det er heller aldrig lykkes ham at stjæle noget som helst smiley Men han forsøger da ind imellem.

    Lige et side spørgsmål med hensyn til det med råt. Når han får det men først spiser det dagen efter, er det dårligt eller ej? Fordi jeg tænker han jo ikke vil spise det hvis det ikke er godt nok, og det samme tænker min kæreste, men er godt nok i tvivl smiley


  • #33   24. maj 2016 Altså hvis han ikke får dårlig mave af det efterfølgende så kan hans mave fitn klare det, men normalt ville man jo ikke mene det var særligt godt pga bakterier m.m. men som du siger katte vil ikke spise noget der er fordærvet og en kattemad kan klare ret meget i hvertfald i forhold til råt kød.

    Tænk på vildkattene tror ikke lige den mad de stjæler fra skraldespande m.m. kun har ligget i skraldet en time, næhh det kan være flere dage..


  • #34   24. maj 2016 Min fornemmelse er også, at det er foderet, der gør det så slemt.

    Mine katte har nu også lige haft et par uger med voldfældning smiley det lader heldigvis til at være på retur nu.
    Jeg bruger en tættekam - den kan virkelig tage meget hår! Og bagefter støvsuger jeg kattene - har for nylig fundet ud af at det virker rigtig godt med det bløde børstemundstykke, og så nyder de det rigtigt smiley .
    (jeg ved godt at ikke alle katte bryder sig om støvsugning).


  • #35   24. maj 2016 Tinka: Milo stikker af hver gang han ser støvsuger bliver fundet frem smiley

    Men det lyder til jeg går på Kingsmoor igen, da det fungerede rigtigt fint for os, og han havde det godt på det fodre smiley

    Heidi: Han har endnu ikke fået dårlig mave af det, så jeg tænker det måske ikke gør så meget faktisk smiley


  • #36   24. maj 2016 Ærgerligt at Milo ikke kan lide støvsugere. Det er ellers så fedt at kunne støvsuge de sidste løse hår efter friseringen.

    Så er foderændring nok bedste bud. Førhen når Bjarne havde fældet meget, og jeg havde friseret så meget at han var fuld af skæl henover lænden, gav jeg ham lidt dampet laks. Jeg bilder mig ind, at det var det, der virkede på pelsen. Hair & skin-foder har han også fået lidt af, det skader da ikke.


  • #37   24. maj 2016 Min mor og hendes mand har en hund der er helt vild med at blive støvsuget så kender godt følelsen af at man kan støvsuge dem i stedet for, og det er squ lækkert smiley

    Men jo jeg tro jeg springer tilbage på Kingsmoor da han fungerede godt på det smiley


  • #38   24. maj 2016 mine fælder faktisk også helt godt i øjeblikket
    her er karten det eneste som virker. siger gerne at de får killinger med alt den pels jeg får af.

    har ellers div karmme mm men kun karten dur

    bedst er at give katten et bad. det får de løse hår af.



  • thomas L
    thomas L Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
    #39   27. maj 2016 køb noget katte græs eller Find en græs plæne med ikke ny slået så æder vores katte det og kaster Hor bollen op nogle gange i på de mærkeligste steder men en karte best til pelsen og de nyder og få ret pelsen

Kommentér på:
Fælder

Annonce