{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Fælder, fælder og fælder konstant {{forumTopicSubject}}

Hvad gør jeg forkert ? siden min katte fælder så meget.
Den ene fælder så meget at jeg vil have omkring 5-6 hundfulde hår på under 2-3 min børst.

De spiser tørtkost,+ kylling i strimler fra fakta..
Det de spiser af tørtkost er noget anbefalet af dyrelægen. (det står der på :P)

Men er der noget bestem jeg skal købe`? Hvis ja hvor..

Synes det er synd for katten og mig at den skal fælde så meget...
Det har ikke noget med at det er season for det. Den har gjort det nonstop i 1 år nu...

hjælp tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælder, fælder og fælder konstant
  • #1   7. jul 2010 "Anbefalet af dyrlægen" står der også på noget af det ringeste kattegrus man kan købe :S , så regn ikke med at denne anbefaling betyder kvalitet.
    Prøv at skifte foderet ud med noget bedre.
    Fx en Hair&skin-variant og/eller noget killingefoder, der er mere fedtholdigt.
    Et godt foder er fx Orijen, der indeholder 75% kød og er helt fri for korn.
    (men skift langsomt over til det aht. maven).
    Det kan også være en ide at give fed fisk (fx dampet laks) 1-2 gange om ugen. Og giv dagligt B-vitaminer (gærtabletter).
    Man kan også få noget olie til at dryppe over foderet. Lakseolie (eller noget andet jeg ikke lige kan huske hvad hedder).

    Går ud fra det er indekatte. Tænker at god udluftning dagligt måske kan have betydning.


  • #2   7. jul 2010 jeg vil osse foreslå foderændring. Hair and skin fra RC eller Applaws, der kan bestilles over nettet.

    Katte kan fælde utroligt meget i denne varme. Men 5-6 håndfulde lyder af meget.


  • #3   8. jul 2010 De har jo altanen at komme ud til, og selvom jeg gøre mit bedste for at børste dem, så kan jeg ikke følge med.

    Nogen der har et link hvor man kan bestille det i snakker om til en fair pris.

    Alt fra maden til de tabletter/olie i snakker om..

    tak for hjælpen.


  • #4   8. jul 2010 Det nævnte foder koster jo noget mere end almindelig supermarkedsfoder, men når kattene fælder SÅ meget året rundt, så synes jeg bestemt, det er værd at skifte foderet ud. Den overdådige, kroniske fældning kan meget vel skyldes foderet.
    Prøv at kigge på http://www.zooplus.co.uk/

    Fx Arion killingefoder er rimelig pris - især når der er tilbud. Hvis du bor i nærheden af en PetWorld eller en af de andre kæder, så hold øje med tilbud på foder.

    Jeg ved ikke med olie og gærtabletter.
    Gærtabletterne har jeg kun set i Brugsen og Kvickly. Mærket er Crisco, og koster ca 70 kroner for den store pakke, vistnok 120 stk, (husker ej, har hældt mine på glas).
    Og så kan jeg hilse fra mine katte og sige at de smager SÅ godt smiley

    Held og lykke med at få styr på pelsen. Og hav lidt tålmodighed, der kan nok godt gå nogle uger, inden der er effekt.




Kommentér på:
Fælder, fælder og fælder konstant

Annonce