{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster en biopsi
  • #1   20. sep 2006 Det kommer vel an på hvilken biopsi der er tale om?

    Leverbiopsi? eller hvad?


  • #2   20. sep 2006 Nej en biopsi af det allergi som Ally har haft et utal af gange nu.. Hun har lige fået det igen.. Nu prøver vi lige med en anden dyrlæge først inden vi får lavet en biopsi.. Det allergi hun får er en masse knopper i hovedet som klør.. Eller hendes underlæbe hæver op.. Eller hendes trædepote hæver..

  • #3   20. sep 2006 Jeg gogglede lige biopsi og fandt dette fra Dyrlægevagten :

    "Ved biopsi forstår man mikroskopisk undersøgelse af væv fjernet fra den levende organisme.

    Vævsprøven kan udtages ved hjælp af forskellige instrumenter f.eks. kanyler, biopsipunche. De fleste biopsier udtages i lokalbedøvelse, men biopsier kan også udtages fra organer i forbindelse med kikkertundersøgelse og operation, hvor dyret er fuld bedøvet.

    Man vil tilråde en biopsi i de tilfælde, hvor der kan være tvivl om en sygdom eller en sygdoms udbredelse i organismen. Ligeledes kan en biopsi være tilrådelig, hvis en forventet bedring udebliver efter behandling af en sygdom.

    Hvad kan jeg forvente af en biopsi?
    Når vævstykket/prøven er udtaget sendes det til et laboratorium, som undersøger prøven i mikroskop. Når undersøgelsen er færdig, bliver dyrlægen, som har udtaget prøven underrettet. I de fleste tilfælde vil undersøgelsen kunne be/eller afkræfte en diagnose. Der er dog tilfælde, hvor laboratoriesvaret ikke passer med dyrets sygdomsbillede. "

    Jeg ved det ikke, men kunne forestille mig det er pris for konsultation, og bedøvelse, og hvor meget det er, er nok ret forskellligt fra dyrlæge til dyrlæge.
    Så jeg vil foreslå du ringer og spørger dyrlægen smiley


  • #4   20. sep 2006 Christina: Tak skal du have.. Ja du har nok ret i det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.. Jeg må jo bare ringe rundt og spørge.. Men hun skal først tilser af en anden dyrlæge inden det bliver aktuelt..

    Frygter det her bliver en dyr fornøjelse..


  • #5   20. sep 2006 Camilla - Ja det kunne det da lyde til! og ikke sikkert du får noget ud af det. Jeg er blevet tjekket for alverdens allergier (fik altid udslæt om sommeren da jeg var yngre) de falndt aldrig ud af hvad det var.. Det er så margueritter (og også andre kurvebærende blomster har jeg selv fundet ud af) men jeg håber i finder ud af det med hende :o) Synd for stakkels Ally :o/

  • #6   20. sep 2006 Hvad med at starte med en allergi blodprøve inden du begynder at snakke om biopsier... Min hund har lige fået taget allergi prøver hos min dyrlæge og det kostede 800 kr...

  • #7   20. sep 2006 Jeg har fået svar på havd hun ikke kunne tåle og kan derfor hjælpe hende på den måde, vi er bla begyndt at fodre med Barf (råt foder) i stedet for tørfoder da hun ikke kan tåle det...

  • #8   20. sep 2006 Det er min dyrlæge der selv sagde biopsi til mig.. Derfor skrev jeg det.. Jeg vidste ikke det andet.. Regne med dyrlægen ved hvad han snakker om..

  • #9   20. sep 2006 Camila prøv at spørge ham det ikke var en ide med nogen blodprøver først?? det er billigere og der vil du i de fleste tilfælde kunne se hvad hun ikke kan tåle...

    Bare sørg for at prøven enten sendes til Tyskland eller Ålborg... De laver for mange fejl i Århus...


  • #10   21. sep 2006 Jamen det vil jeg lige prøve.. Tak Nadja..

  • #11   21. sep 2006 Denise: Hvad hedder det foder dine katte får nu? Så vil jeg da prøve det..

Kommentér på:
Hvad koster en biopsi

Annonce