{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.432 visninger | Oprettet:

Hvad koster en tandrensning? {{forumTopicSubject}}

Kære alle kattevenner,

fik lige kigget i munden på mine katte, efter de har haft dårlig ånde i et stykke tid og kunne se den ene var lidt rød i tandkødet rundt om tanden og tænker det må være tid til en tandrensning.

Hvad koster det ca? Og hvordan klarer misserne det? Har ikke prøvet det før. Er selvfølgelig nervøs for narkosen, især når min ene er overvægtig.

Kom med jeres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster en tandrensning?
  • #1   23. jan 2010 da min skulle ha ordnet sine tænder kostede det ca 2500 for:
    fjenelse af tandsten
    udhivning af en tand
    antibiotika.



  • #2   23. jan 2010 kan en dyrlæge ik rense tænderne uden bedøvelse.

  • #3   23. jan 2010 Du skal se dig godt for, hvis ikke du vil betale overpris.

    Jeg fik en pris hos min vanlige dyrlæge på 1800 kr for en tandrensning! Heldigvis fandt jeg en anden dyrlæge og de gjorde det for 800 kr.


  • #4   23. jan 2010 zafir
    nej det er alt for risikapelt både for katten og dyrlægen...
    for at give dig en forståelse for det så prøv at tænke det her.
    hold katten godt fast mens du åpner dens mund, kommer noget ind i munden som ikke er rart og måske gør lidt ondt, katten ville uden tvivl hoppe, danse, og rive, mens den hopper rundt er der stor mulighed for at den kommer til skade og får revet dyrlægen godt.


  • #5   23. jan 2010 lonnie ja okay det kan jeg godt se..det er vist ik så let..

  • #6   23. jan 2010 Jeg gav omkring 600 for en tandrensning (dette var dog egentlig for at hive 4 tænder ud men dyrlægen tog prisen som værende en tandrensning)

  • #7   23. jan 2010 Overslag
    Her er mit overslag:
    ------------------------------------------------------------------------------------




    Udskrift dato 11.01.10
    Behandlende dyrlæge Dyrlæge Alfred Mølgård Faktura dato 11.01.10
    Diagnose FORL Faktura nr 0
    Kontonummer 5010007935

    Navn Tiger ID.nr. 208210000183750
    Art Kat Køn Han Alder 290508
    Race Maine Coon Farve Sort Tabby
    Forsik. DHR/DKK

    Dato Behandling Honorar Medicin

    1101 Narkose / Overvågning 470.00 212.50
    Tandrensning 705.00
    Røntgenundersøgelse,tænder 470.00
    Tandudtrækning 940.00 93.75
    Diverse engangsmaterialer 187.50
    Smertebehandling, kat 1.00 47.25
    Div. medicin udlev. (Ca.-pris)
    Medicin m.m. 150 187.50
    Miljø/hygiejne tillæg 47.00

    Administrationsgebyr 25.00
    Moms 25 % 840.10
    I alt incl. moms 4225.60
    Skyldigt beløb 4225.60
    NETTO KONTANT 190110, herefter beregnes gebyr & rente (% p.a.) 12.5
    +71<



  • #8   23. jan 2010 Det blev lidt rodet...

    overslag var på 4225 kroner


  • #10   24. jan 2010 missemor..så har du nogen lette katte..man kan holde fast..det da meget heldigt.din dyrlæge kan det..:)

  • #12   24. jan 2010 det jo så heldigt nok..ja det ku jeg jo gøre..:)

  • #14   24. jan 2010 missemor ja det ved jeg..:)

  • #15   24. jan 2010 Jeg gav 800 kr. for en tandrensning, men det var i forbindelse med noget andet også.
    Hvis jeg kun skal have en tandrensning, så mener jeg, at jeg skal give ca. 1000 kr...


  • #16   24. jan 2010 Det var dog en voldsom prisforskel. Jeg har gået og regnet med, at jeg skal sætte max 2500 af pr. kat, men det kan være det er for lavt sat. 4225 kroner! synes nok at Mariannes dyrlæge tager sig godt betalt.

  • #17   24. jan 2010 Tinka D

    Også min tanke... har altid brugt dem fordi det var et dyrehospital og kan godt lide at de kan klare alle situationer... meeeen, det er mange penge

    Mit overslag er dog også med en tandudtrækning.


  • #18   24. jan 2010 Hvis der kun er meget lette belægninger på tænderne *kan* det gøres uden bedøvelse, personligt synes jeg ikke man skal gøre det fordi:

    - Man kan ikke komme til at undersøge mundhulen ordentligt, dvs der er noget som ved en fejl bliver overset.
    - Man kan ikke gennemføre en ordentlig tandrensning, hvor man også tager det der sidder tæt på/under tandkødet.
    - Katten bliverbange
    - Det gør ondt n(hvis det bliver gjort ordentligt incl op til/under tandkødet.

    Husk også på at prisen hos dyrlæger i nogen omfang varierer pga kvalitet. Under kvalitet mener jeg også narkose-form, personale, etc.
    mvh
    Pia


  • #19   24. jan 2010 Marianne - jeg vil nu også bruge min "egen" dyrlæge, uanset hvad det koster - det vigtigste er at føle sig tryg ved at kattene får bedst mulige behandling. (Men jeg synes godt nok, at over 4000 er urimelig dyrt).


  • #20   24. jan 2010 Pyha det er godt nok nogle forskellige priser. Jeg havde regnet med omkring 800-1300 kr, jeg ringer til min dyrlæge i morgen og hører. Jeg bruger LIFE på Frederiksberg.

    Kom gerne med flere erfaringer.


  • #21   25. jan 2010 Marianne J >> Vi gav også omkring 4500kr for 1½år siden, da vores kat fik trukket 2 tænder ud :o/ Men vi har så i mellemtiden skiftet dyrlæge, og han er noget billigere... Nogen dyrlæger tager røngten inden og det er det der koster.,. Andre mener ikke at det er nødvendigt, da kattes tænder ikke sidder så dybt, men er nemme at trække ud... Og da man med det samme kan se om tanden er "syg" eller ej... (Altså uden røngten)

    Men sådan er det jo så forskelligt...


  • #22   25. jan 2010 Røntgen koster jo da trods alt "kun" 470 kr (+ moms). Men det kan selvfølgelig hurtigt løbe op, når der påføres diverse ydelser som burde være selvfølgelige og inklusive, såsom hygiejnetillæg, engangsmateiraler og administrationsgebyr :S
    Ved eftertanke, så skulle jeg godt nok være MEGET glad for min dyrlæge for at acceptere dette.

    Fandt denne liste (dog et par år gammel)

    http://www.taenk.dk/index.php?sid=&cid=71978pais=1&prid=200708


  • #23   25. jan 2010 Tinka D. Den dyrlæge vi har nu og som vi har haft siden, var også ved at gå bagover da han hørte hvad vi havde givet... Og kan oplyse at prisen var på et kendt dyrehospital i Horsens.. Men vi skiftede dyrlæge da vores anden kat kom til skade en aften og vi derfor måtte til dyrlægevagten.. Vi valgte at den dyrlæge der havde taget i mod og bahandlet vores kat, også skulle lave behandlingen færdig.. Og vi var SÅ glade for ham, at vi valgte at skifte over til ham... Og det har vi ikke fortrudt en eneste gang... :o)

Kommentér på:
Hvad koster en tandrensning?

Annonce