{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Line H
Line H
Tilmeldt:
11. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28

Tisser i seng {{forumTopicSubject}}

Hej kære kattegalleri smiley

Jeg håber VIRELIG i kan hjælpe eller har nogle forslag og idéer!
Sagen er den, at min kat Lucifer (2 år, kastrat) tisser i vores seng.
Han har haft problemer med urinvejskrystaller siden han var lille, og vi var længe om at få bugt med det, men det er lykkedes for 1/2-1år siden.
Men han tisser stadig i sengen on/off.
Jeg har haft tjekket hans urin igen, og alt ser fint ud.
Han får specialfoder og Kalm hver dag, da det evt kunne være noget stress. Men det hjælper bare ikke.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser i seng
  • #1   16. jun 2016 Han forbinder sengen med et rart sted at tisse, og måske lugter sengen også stadig af "kattebakke"

    Har du husket at vaske sit sengetøj rigtigt?

    Og dermed mener jeg, vaske ALT, også dyner, topmadras ect. med R-10 eller urin-off (kan købes i matas eller hos dyrehandleren)
    Prøv måske at vaske det i noget nyt vaskemiddel, så det kommer til at lugte anderledes, så KAN det være, at han ikke længere forbinder sengen med "kattebakke"

    Og efter dette er gjort, vil jeg i en lang periode dække sengen til med plastik hver morgen og stille en kattebakke i soveværelset.

    Det er et helved, men det virkede for mig, da min kat begyndte at bruge sengen som kattebakke. Plastikken gør, at sengen ikke er rar at bruge som kattebakke, og så står den rigtige kattebakke der som alternativ


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #2   16. jun 2016 Jeg vasker og vasker bruger urin off, måske jeg skulle prøve det andet R-10? Hvor kan jeg få det?

    Kattebakke står lige udenfor soveværelset.
    Når vi ikke er hjemme, så er hundene i soveværelset med lukket dør, men hvis vi så glemmer at lukke døren, når vi tager dem ned, så går det ind i mellem galt.
    Jeg må på jagt efter en voksdug smiley

    Også er det altid (udover 1-2 gange) i min mands side af sengen eller på hans dyne


  • #3   16. jun 2016 Jeg tror desværre fordi du har haft så svært med at få Bugt med urinvejslidelser at det er blevet en dårlig vane for ham at bruge sengen.
    Det eneste du kan gøre når nu alt andet er udelukket er at få brudt den dårlige vane, det gør du præcist sådan som Heidi J beskriver, Læg enten en voksdug eller afdækningsplastic over hele sengen når i ikke ligger i den, plastic er ikke rart for katten at tisse i, og skulle han alligevel finde på det, så skal du ikke ud og vaske alt sengetøj m.m. før i kan gå i seng. Forhåbentligt kan det bryde vanen, men husk nu at der så ikke lige snavsetøj på gulvet eller lignende i stedet for for så risikere du blot at flytte problemet.
    Vanen stammer fra da det gjorde ondt at tisse, du kan evt forsøge at skifte grus, sådan så gruset har en ny følelse og ikke minder om smerte, hvis du kun har en katte bakke så få en mere som er anderledes end den du har, igen for at fjerne minderne om smerten ved at tisse, katte er nemlig sådan indrettet at de ikke forbinder smerte med noget inde i dem selv men med omgivelserne, så når det har gjort ondt at tisse så tror katten at det er kattebakken der har påført den smerten, så det er med at fjerne Focus og bryde rutinen.


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #4   16. jun 2016 Ha han har 2 bakker og grus er der prøvet flere forskellige.
    Må lægge plast over sengen, når vi er hjemme og døren er åben


  • #5   16. jun 2016 jeg tror at jeres dyner lugter

    det eneste som har hjulpet hos mig er rodalon. jeg smider puder/dyne i vaskemaskinen og så bruger jeg rodalon i stedet for vaskepulver.


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #6   16. jun 2016 Jeg har brugt Rodalon - har lige prøvet at købe en ny lugtfjerner i dag, så må jeg se, om det hjælper

  • #7   16. jun 2016 Rodalon fjerner desværre ikke lugten godt nok for kattenæser, den fjerner lugt for os mennesker og så er den en bakteriedræber.
    Et rigtig godt middel er R10 som kan købes i Matas den fjerner både lugt og bakterier, og endnu en fordel er at den ikke er giftig for kattene som rodalon er.

    Men jeg tror stadig det primært er en dårlig vane som skal brydes.

    Hvordan har du i øvrigt rengjort sengen/madrassen??


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #8   16. jun 2016 Med rengøringsmidler og de ovennævnte produkter også smiley

  • #9   16. jun 2016 OK, er jo så bare om det er tænkt så langt ned i madrassen at lugten bliver ved med at blive hængende og katten dermed stadig kan lugte det???
    Hmmm du må prøve dig lidt frem med det du har nu og se hvad der sker..


  • Line H
    Line H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #10   16. jun 2016 Tja det er jo ikke til at vide, har bare ikke lige råd til nye madrasser pt, ellers var det nok næste skridt

  • #11   16. jun 2016 Nej det er jo det, det er jo ikke en helt billig affære at udskifte madrasser, jeg kan kun råde dig til at købe R10 og forsøge at sprøjte lidt på og så lufte godt ud et døgnstid så lugten af R10 ikke bliver for dominerende ved sengetid.

Kommentér på:
Tisser i seng

Annonce