{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Passes ude eller hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hejza folkens.

Jeg står pt i den situation at jeg er "faldet ned i et hul" (pga diverse sygdomme) som kun min mor kan hjælpe mig op af.
Så vi har lavet en aftale om at jeg tager hjem til hende i morgen og bliver der indtil Lørdag el. Søndag.

Hunden tager jeg bare med. Så hun er ikke et problem.
Men så er der jo Bent.
Det er første gang imens jeg har ham at jeg er væk hjemmefra længere end 2 dage. Og de andre gange har jeg enden fået underbo eller nabo (Min storebror + nevø) til og se til ham et par gange om dagen.
Men må indrømme at jeg synes at det er meget længe han skal gå alene hjemme uden kontakt til andre end fiskene og 2 små besøg om dagen.

Så jeg overvejer og høre min bror/nabo om han ikke vil tage Bent ind til sig imens jeg er væk.

Men så går mine tanker på hvad der vil være bedst for Bent.
Når man tænker på at det er et nyt sted vi tager ham til. Men med 2 personer som han kender og elsker, og ingen andre dyr.

Hvad ville i gøre i denne situation?
Lade ham blive passet hjemme med 2 besøg om dagen?
Eller lade ham komme et fremmed sted hen, hvor han vil have selskab det meste af dagen?

(Kan ikke tage ham med, da min mors mand er ekstrem katte allergiker.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passes ude eller hjemme?
  • #1   17. okt 2016 Det bedste var hvis en kunne bo i din lejlighed i den periode, eller bare sove der, 2 gange om dagen er ok, hvis der er tid til, at være der i lidt længere tid, så der bliver leget og nusset.
    Jeg kender jo ikke din kat smiley men er har den slags som skal have meget kontakt, og ingen vil bo eller sove i din lejlighed, så ville jeg overveje om han kan klare et midlertidig ophold hos familien, og selvfølgelig helst der hvor du er, men det kommer jo an på dig, din mor og jeres overskud, og boligen.


  • #2   17. okt 2016 Jeg ville lade ham blive hjemme og lade begge naboer se forbi, så ofte de havde tid, sådan at han fik mindst to daglige besøg. At stresse en kat ved at flytte den, bør i min optik undgås, hvis det er for kortere tid. smiley

  • #3   17. okt 2016
    tak for jeres svar begge to smiley
    Jeg har spurgt min bror om han ville have ham imens jeg er væk. Han sagde at det kunne vi godt finde ud af, hvis altså jeg ikke forventede og få ham hjem igen hehe. (Min bror er ikke det store dyrmenneske, han har nok i og være fuldtids alenefar. Men skal det være noget så skulle det være kat. Men ikke hvilken som helst kat.... Nej det SKAL være Bent hehe) Han er dybt forelsket i ham.

    Men han kunne ikke med 100 % sikkerhed sige at han kunne tage ham ind.
    Så jeg har fyldt mad op til en uge og for en sikkerheds skyld gjort transport plus pose med mad klar. Så kan han selv bestemme sig for om han går herind 2 gange dagligt eller tager ham med ind. smiley


  • #4   17. okt 2016 Pyyy det må føles usikkert for dig, du bør nok også lige tale med naboen? Bare som back up eller supplement.
    Du skal jo have ro til, at blive rask igen, de har du ikke hvis du spekulere på Bendt.


  • #5   17. okt 2016 Jeg tror at hvis du kan få din bror eller nevø, til at fodre ham og slænge sig på din sofa og se en film en gang om dagen, så vil Bent være fint tilfreds med det. Så får han lidt selskab og mulighed for kontakt 1½-2 timer om dagen, når vi er på ferie så har jeg en veninde de til at komme og se til kattene, fodre, tømme kattebakke m.m. 2 gange om dagen af en varighed af ½-1 time af gangen, og vi er jo gerne på ferie en uge, så tror nemt Bent kan klare sig med et par besøg om dagen af kortere eller længere varighed i 5 -6 dage. Og når nu din bror er forelsket i ham så passer han jo også godt på ham og giver ham opmærksomhed når han kigger til ham.
    Det er da også dejligt nemt at have familie så tæt på som glædeligt vil passe din kat, jeg er totalt misundelig, min veninde kører glædeligt 20 km 2 gange dagligt for at passe min 2 terrorister, jeg er så taknemlig smiley


  • #6   17. okt 2016 Jeg håber i øvrigt at du kommer op til overfladen igen med hjælp fra din mor. smiley

  • #7   18. okt 2016 Fik lige aftalt nærmere med min bror i går. Han går herind 2 gange daglig og ser til ham.
    Og da min nevø pt er på lejertur med skolen og skal ned til sin mor på torsdag, så kunne jeg forstille mig at min bror mere eller mindre bosætter sig herinde om dagen hehe.

    Og så har jeg en veninde, som også gerne køre herud hvis der bliver brug for det. Jeg plejer og bruge et døgn ved hende og et døgn hjemme på skift når jeg passer hendes 6 katte. smiley Desværre har hun ikke samme mulighed med 2 børn og en mand smiley


  • #8   18. okt 2016 Det lyder som en god løsning. smiley

  • #9   18. okt 2016 Det lyder godt med mere konkrete aftaler smiley så få du slappet af og kom oven på igen smiley

Kommentér på:
Passes ude eller hjemme?

Annonce