{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Lang køretur med kattene... {{forumTopicSubject}}

Puha... nu er det jo snart at vi skal flytte, og tænker mere og mere over, om kattene kan klare den lange tur... har ikke prøvet at køre så langt med dem før...

Det er en køretur på næsten 5 timer i det hele... så mon ikke de kan holde sig? Det er dog svært at skulle holde øje med om alle 3 katte har været i bakken inde vi kører... og jeg skal også ind og hente lille Chenu hos Johanna...
De bliver holdt for sig i bilen og møder først rigtigt hinanden i huset... men så kan de i det mindste måske vænne sig lidt til den nye killingelugt...

Har tænkt mig at købe noget Feliway på spray... det skulle vist være godt til at berolige under transport...

Det kan godt være jeg bare er overbekymret, men det er jo også vigtigt for mig mine små pus klarer det, og ikke bliver for stressede...

Er der andet jeg kan sørge for? Og hvordan takler I andre de lange tur... Ved der er en del af jer, der får nye katte langvejsfra, så råd modtages gerne... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lang køretur med kattene...
  • #1   6. dec 2006 ork jo.
    Jeg har kørt 13 timer med mine og de kan sagtens holde sig.
    Jeg plejer at lægge et sugende matriale i bunden af transportkassen (bruger engangs skifteunderlag til baby) så sker der ikke noget, hvis katten skulle have et uheld smiley


  • #2   6. dec 2006 okay, strålende... hehe... så skal det nok gå det hele... smiley

  • #3   7. dec 2006 Jeg tror at hvis du bare sørger for at holde nogle korte pauser og tilbyde dem noget at drikke så skal det nok gå.. min Felix klarer sagtens køreture.. vi sørger bare for at han får nogle pauser og har et tæppe eller noget som han er tryg ved med sig i kassen.. også snakker vi med ham undervejs.. synes det er værre at køre langt når det er varmt..

  • #4   7. dec 2006 Da vi var til verdensudstillingen i Holland vat der så meget kø at vi vat under vejs i 17 timer og selvom kattene var i store transportkasser med bakker så de kunne komme på toilettet. Var der ikke en af de 3 missere som havde været på toilettet. Det var de så lige så snart vi var landet smiley
    Så det skal nok gå.


  • #5   7. dec 2006 Det skal nok gå Julie.... holde sig kan de godt.. mine holder sig en hel dag når vi er på udstilling.. de vil ikke bruge den lille bakke de har... du kan evt stoppe på vejen og tilbyde dem at komme på en kasse.... men det er ikke nødvændigt....

    Har du nogen erfaringer med hvordan de pleger at tager kører turer er de urolige eller snakkende eller hvad...??

    Min Tiger er Ernormt bange for at kører bil men de to andre snakker bare lidt... måske for at udtrykke de ikke er helt tilfredse med det der sker....

    Det er dig der kender dine misser bedst så udfra deres personlighed synes jeg du skal gøre det så behagligt som muligt.

    Held og lykke Naja


  • #6   7. dec 2006 Jeg har sådan et større transportbur... det minder om et udstillingsbur, hvor jeg også har mulighed for at stille en bakke ind til dem... med ved ikke om jeg gør det, for den fylder jo også lidt, og de skal kunne være der alle 3...

    De er ikke særlige glade for at køre bil... det var ellers meningen jeg ville køre nogle prøveture med dem, men har lige nu bilen fuld af affald, som jeg ikke kan komme af med, på grund af en strid med vores genbrugsplads...

    Men bare den tur ned til min dyrlæge, som bor 1,5 km fra mig... det var de godt nok ikke tilfredse med... så det er nok derfor jeg er bekymret... for hvis de allerede efter bare 1 km klynker, så bliver det en noget hjerteskærende tur...
    Dengang jeg kørte Cassie's ene killing, Orion, ud til sit nye hjem hos min bror, klynkede han så meget, at jeg kom til at græde... smiley


  • #7   7. dec 2006 du skal huske at tænke på når de klynker så er det jo højst sansynligt for at tiltrække din opmærksomhed.. for det passer dem jo ikke at ære i bur så mon ikke det er for at få dig til at lukke dem ud.... jeg kan ihvertfald godt se forskel på hvordan min tiger er bange og så hvordan de andre brokker sig..... Tiger han hyperventilere fordi han er bange de to andre hyler bare... men hvis jeg ikke snakker til dem holde de op med at hyle rimelig hurtigt...

    Naja


  • #8   7. dec 2006 det er jo svært at sige om de reagere på det. Min den ene skulle hentes i århus, en tur på en time, og hun var fuldstændig vild...hun ville bare ud!...så meget at hun faktisk fik skrammer på næsen! og endte også med at have et uheld i transportkassen...men havde helsigvis lagt et underlag. Det er bestemt ikke for at skræmme dig, men tror altså ikke at alle katte er vilde med køretur med mindre de er vant til det, eller bare er blandt dem der finder sig i det:)

    Held og lykke med det...mon ik det går:)


  • #9   8. dec 2006 Jeg vil lige pointere at HVIS du giver katten vand, så SKAL den tisse.
    Måske er jeg bare superheldig, men mine katte lægger sig blot til at sive (bortset fra een, som driver ig til vanvid med sit Moow hele vejen til Østrig og hjem igen ARGH.
    Når katte sover er de nærmest på standby, så de behøver ikke vand, mad eller gusbakke. Det er fint at tilbyde dem det, men de færreste katte vil have besværet på rejsen, så hellere vente til de er på hotellet eller hjemme igen.


Kommentér på:
Lang køretur med kattene...

Annonce