{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

fedtet og filtret pels.. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Er der nogen som kan hjælpe os..
Min skovkat har nok det man kalder "fedthale"Det midterste af pelsen på halen er ret fedtet og lige som klumpet sammen..
Jeg har været hos dyrhandleren og fortalte hende om det.Hun anbefalde mig at bruge"KW. GROOMING PUDDER" det skulle være effektiv, suge fedtet ud og godt til at rede filtret pels ud med.. (gør børstning til en leg, står der)
Så.. Jeg købte det og glæde mig til at give ham en tur.Jeg gav ham en go omgang pudder på halen og der hvor han's pels er filtret sammen (i armhulerne)lader det side 1/2-1 time og går så igang med at rede ham..
MEN... har nu en kat med en hale, hvor pudderet har nærmest filtert sig i pelsen.. IKKE til at rede ud og ham bliver gal og bide.. Det er blevet værre.. Er ked af det på han's vegne og aner ikke hvad jeg skal gøre..
Er der nogen som kan komme os til hjælp..
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fedtet og filtret pels..
  • #1   13. jan 2007 Med fedt skal fedt fordrives hedder et gammelt ordsprog.

    Jeg havde samme problem med Juniors hale og fik det råd at gnide halen i olie (ikke giftig madolie) der hvor den fedtede meget.

    Det ser rigtig træls ud i ca. 14 - 21 dage, men derefter mærker du en forskel.

    Når du pudrer halen, så fjerner du helt rigtigt det normale fedtlag katten danner. Katten vil så danne mere fordi halen er tør og dermed kommer man ind i en ond cirkel.
    Hvis du derimod smører/gnider olie ind i halen, vil kattens hud "opdage" at der ikke er behov for at danne det fedtlag, da det jo allerede er der. Så stopper den med at producere så meget fedt og hans hale vil (efter et lille stykke tid) være nemmere at rede igennem.
    Du skal sørge for at rede halen i bund (på oversiden) da huden derved får luft. Dette kan med god effekt gøres et par gange om ugen til at starte med.
    Senere behøver du ikke rede så meget i pelsen.

    Bliv ikke forskrækket over alt den løse pels du reder med ud. Den løse pels er nemlig med til at holde fedtniveauet oppe så der dannes mere fedthale.

    God fornøjelse smiley

    Annette




  • #2   14. jan 2007 Annette - Hvilken slags olie kan man bruge og hvor ofte skal det puttes i halen?

  • #3   14. jan 2007 Jeg gned alm. solsikkeolie ind i halen 1 gang (muligvis 2 gange - kan ikke huske det) og så redte jeg hans hale i bund.

    Hlen lignede en piberenser i et stykke tid efter, så man skal ikke gøre det lige før en udstilling, men den er blevet såå flot og han har ikke haft problemet siden. Det er et år siden nu..



  • #4   14. jan 2007 Hlen = halen

    Forresten så skal du ikke bruge ret meget. Halen skal ikke søbes ind ;-))) Kun lige gnides så den er lidt fedtet (mere end den er i forvejen)


  • #5   14. jan 2007 *SS*'.. tak for jeres forslag..
    Så nu må jeg bare prøve mig frem..
    Men bliver nok nød til at klippe noget af pelsen af på halen.. Det er blevet til en stor klump..og tror ikke det er til at rede ud..




Kommentér på:
fedtet og filtret pels..

Annonce