{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

kryptorchisme {{forumTopicSubject}}

En af mine bekendte har to hankatte , den ene er kastreret og mærket . Den anden er en herreløs kat uden mærke som han nu har taget til sig. Det er altså ingen racekat. Han mener katten er kastreret fordi den ikke har nogle sten i pungen . Jeg er derimod meget i tvivl. Katten er mindst 1- 2 år. Det er dog ikke lige noget jeg har forstand på. Katten var meget sky da den kom til ham men er mere tam nu. Jeg tror ikke den har været meget i menneskehænder og tvivler meget på den nogensinde har været ved en dyrlæge og mener han burde få det tjekket . Jeg læste at hvis det er kryptorchisme kan der være alvorlige komplikationer senere som testikel kræft. Og så er det jo vigtigt den bliver undersøgt. Hvis jeg har ret og det er kryptorchisme kan katten så parre sig . Det er selvfølgelig besværligt at få den til dyrlægen når den er halvt vild men jeg vil forsøge at overbevise ham om at få den tjekket. Mener i at det er usandsynligt det kan være kryptorchisme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kryptorchisme
  • #1   24. aug 2017 Der vil være ingen eller stærkt nedsat fertilitet smiley så i princippet, så kan den parre sig, men chancen er minimal. Katten kan sagtens undersøges selvom det er vild, alternativt, kan den få noget beroligende eller blive bedøvet - det er jo da i hvert fald vigtigt at få undersøgt. Men om det er det, det skal jeg ikke kunne sige.

  • #2   24. aug 2017 min kalle har stadig en sten - den er dog totalt umulig at finde, så han er kemisk kastraret.
    jeg lever dog stadig i håbet at de finder den. netop pga risikoen fra kræft

    det er aveligt


  • #3   25. aug 2017 jeg har ikke forstand på at se om den er kastreret eller hvad der nu er med den. Det kan da være der er en lille chance for den er kastreret men så mangler den jo at blive mærket og registreret . Jeg synes den virker til at have flere hormoner end kastraterne men som sagt har jeg ikke en pind forstand på det. Men nu prøver jeg at overtale ham til at få den til dyrlægen snarest, så må de finde ud af hvad der er med den.

Kommentér på:
kryptorchisme

Annonce