{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Killing med tynd mave {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Håber på lidt hjælp/erfaring herfra. Ved emnet har været taget op flere gange, men har ikke kunne finde løsningen i andre tråde.
Min ene killing på 15 uger, lider meget af tynd mave. Har haft det on and off i lidt mere end 2 uger (siden vi fik ham hjem). Det går fra at være næsten flydende til lidt konsistens, farven er alm. men det lygter bestemt ikke godt...

Han er en racekat - bengal og vi fik ham sammen med hans halvsøster, hun har også lidt lidt af tynd mave men er ok igen ( måske de smitter hinanden).
Det er indekatte.

Han er kastreret og har fået ormekur og sin første vaccination.

Vi har købt samme tørfoder som avleren brugte RC kitten - men ingen af dem ville spise tørfoder så får derfor vådfoder (ca 3x dagligt).

Vi har prøvet med zoolac over flere omgange, kogt kylling og efter dyrlægens råd blandet tørfoder i vådfoderen. De har nu begge i knap 3 dage fået antibiotika. 2 dag begyndte det at hjælpe, men glæden var kort, nu er det tyndt igen:-(
Det skal sige at han spiser, drikker, tisser og leger som normalt...der er intet at mærke på adfæren. Men syntes det er synd og er også begyndt at bekymre mig meget for hans velfærd. Der kommer dyrlæge på onsdag, men det virker som en evighed lige nu:-(
Nogen der har prøvet lignende, der har gode råd?

Blev lidt lang tråd, men ville jo gerne have alle oplysninger med.

Håber virkelig at nogen kan komme med gode input.

På forhånd mange tak

Vh.

Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med tynd mave
  • #1   3. sep 2017 Hej Maria. Skift Zoolac ud med Canicur det er langt mere effektivt.

  • #2   3. sep 2017 hvad siger din dyrlæge? har vedkommende tjekket katten?

    jeg solgte for år tilbage en killing. den havde også fået ormekur mm. Men hos køber blev den ved med at få dårlige mave. lidt lige som din.
    efter vel 6-7 mdr hvor de havde rendt til dyrlæge mange gange. Der blev endelig taget en afføringsprøve som blev sendt til tyskland. Resultatet var faktisk at han havde orm. til trods for at han havde fået en kur hos mig (2 x) og en kur hos køber


  • #4   5. sep 2017 Tak for jeres gode råd. Det er gået godt de sidste par dage - efter at vi stoppede med zoolac. Dyrlægen var på besøg i dag - og alt er som det skal være. Så det var en god dag. Men skulle det komme tilbage vil jeg huske jeres gode råd:-)

Kommentér på:
Killing med tynd mave

Annonce