{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med over grænsen.
  • #1   17. sep 2017 Den skal chippes, have EU-pas, have rabiesvaccine og der skal gå 21 dage efter rabiesvaccinen, inden katten må indføres.

  • #2   17. sep 2017 Nå ja, rabies kan tidligst gives med 12 uger.

  • #4   17. sep 2017 Hold da op en omgang.. så må vi hellere igang smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #5   17. sep 2017 man kan,så vidt jeg husker søge fødevarestyrelsen om indførsel uden rabies vaccine,hvis killingen er 12 uger gl,men før den fylder 3 mdr.

  • #6   19. sep 2017 Berit, jeg mener den hul er lukket, så det ikke længere er muligt

  • #7   19. sep 2017 som skrevet i din anden tråd, skal rabies være givet 21 dage før katten passere grænsen, og den må ikke være givet før udstedelse af pas og chip smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #8   19. sep 2017 JeaTri :er det? det ved jeg ikke,jeg brugte muligheden i 2015,men der var det sådan at man skulle søge om det,efter chip var på plads,og det skulle gøres i god tid,for man skulle jo vente på dokumentationen,på at den måtte indføres. smiley

  • #9   19. sep 2017 Da killingen er 13 uger kan den frit passere grænsen lige efter rabies vaccine er givet. Dette er undersøgt ved både grænse dyrelæge og Fødevarestyrelsen. Det har noget med kattens alder at gøre, om den skal vente 21 dage.

  • #10   19. sep 2017 Da vi hentede vores hund hjem, skulle vi udskrive en erklæring, som opdrætter skulle skrive under på. På denne erklæring skal der stå chipnummer blandt andet, og opdrætter skal erklære, at dyret ikke har været i nærheden af vilde dyr, der kan have haft rabies.

    Og se dette kan du ikke gøre, hvis du selv får katten chippet og givet EU-pas på vejen hjem, for så er det dokumentfalskneri. smiley


  • #11   19. sep 2017 Killinge erklæringen skal udfyldes ved dyrelægen.. dette har jeg også snakket med Fødevarestyrelsen om.. der er styr på det.

  • #12   19. sep 2017 Sådan rejser du med din kat

    Denne guide er en hjælp til katteejere, der har behov for at rejse og vil have deres kat med (ikke-kommerciel flytning). Med rejse menes fx at skulle på ferie eller at flytte udenlands. Læs guiden grundigt og find ud af, hvilke regler der skal være overholdt.?
    ??

    Besvar følgende spørgsmål
    Er kattens flytning betinget af ejers behov for at rejse?
    Vælg "Ja", hvis du kan svare bekræftende på følgende:

    • Flytningen af katten er betinget af ejers behov for at rejse.
    • Katten rejser sammen med ejer eller flyttes op til 5 dage før eller efter ejers rejse.
    • Katten skal ikke sælges.
    • Ejendomsretten over katten skal ikke overdrages til en anden person.

    Hvis du ikke kan svare bekræftende på alle ovenstående punkter, skal du vælge "Nej".
    Definition af ejerRet
    Hvor skal du rejse hen?
    Ret
    Hvilket land rejser du fra?
    Ret
    Hvor gammel er din kat på afrejsetidspunktet?
    Ret
    Sådan gør du
    Danmark tillader ikke-kommerciel flytning af unge katte, der ikke har en gyldig rabiesvaccination
    Men det er der mange andre EU-lande, som ikke gør. Blandt andet landene, der støder op til Danmark.

    Det er derfor ikke sikkert, at det er lovligt at flytte killingen i transit igennem disse lande.

    Du bør derfor først undersøge, om transitlandene tillader ikke-kommerciel flytning, og hvis ikke, om det er muligt at flytte killingen direkte til Danmark med fly.
    Se EU-Kommissionens oversigt over, hvilke EU-lande der tillader indførsel
    Katten skal ledsage ejeren
    Ikke-kommerciel flytning af selskabsdyr betyder, at katten rejser sammen med dens ejer, når ejeren selv rejser, samt at katten er under ejerens direkte ansvar under flytningen.

    Desuden må katten ikke skulle sælges, ligesom ejendomsretten over katten ikke må skulle overdrages til en anden person.

    Ikke-kommerciel flytning af katte kan foregå op til 5 dage før eller efter ejerens rejse.

    Hvis flytningen af katten ikke sker samtidig med ejers rejse, men dog inden for ovennævnte tidsrum, skal flytningen af katten foregå under ansvar af en anden person, som af ejeren er bemyndiget til foretage flytningen af katten på ejerens vegne.

    Bemyndigelsen skal være skriftlig. Til dette formål har Fødevarestyrelsen udarbejdet en fuldmagt, som du er velkommen til at bruge. Husk at medbringe fuldmagten på rejsen med katten.

    Den bemyndigede person skal være en person og kan fx være:
    • din ægtefælle
    • en ven
    • en ansat hos en dyretransportvirksomhed

    Hent Fuldmagt til bemyndigelse

    Hvis flytningen af en kat foregår, uden at ejeren selv rejser, eller er forskudt mere end 5 dage før eller efter ejers rejse, skal katten leve op til reglerne for kommerciel indførsel.

    Det er også de kommercielle regler, der skal følges, hvis katten flyttes med henblik på at blive solgt, eller hvis ejendomsretten til den skal overdrages.
    Du skal på anmodning kunne dokumentere, at der er tale om en ikke-kommerciel flytning
    Din killing skal være lovligt ID-mærket
    Killingen skal være ID-mærket med en mikrochip.

    Det er veterinærmyndigheden i det land, som du har valgt, der bestemmer, hvilke personer der må ID-mærke kæledyr.

    Mikrochippen skal være i overensstemmelse med ISO-standard 11784 og benytte HDX- eller FDX-B-teknologi samt kunne aflæses af en læseenhed, der er kompatibel med ISO-standard 11785.
    Hvis din killings mikrochip ikke lever op til ISO-standarden
    Din killing skal have et gyldigt EU-selskabsdyrspas
    Forud for flytningen af killingen til Danmark skal den have et gyldigt EU-selskabsdyrspas.

    En bemyndiget dyrlæge skal udstede EU-selskabsdyrspasset til din killing og attestere, at din killing lever op til kravene for flytningen.

    Det er veterinærmyndigheden i det land, som du har valgt, der bestemmer, hvilke dyrlæger der må udstede selskabsdyrspas.

    Læs mere på siden EU-selskabsdyrspas.
    Du må højst have fem dyr af arterne hunde, katte og fritter med dig på rejsen
    Det maksimale antal dyr af arterne hunde, katte og fritter, som må ledsage ejeren eller en bemyndiget person under en enkelt flytning, må ikke overstige 5 dyr tilsammen.

    Dog må antallet gerne overstige 5 dyr, hvis følgende betingelser er opfyldt:

    1) Flytningen af dyrene sker med henblik på deltagelse i konkurrencer, udstillinger eller sportsarrangementer eller træning til sådanne arrangementer.

    2) Dyrene ledsages af skriftlig dokumentation for, at de enten er registreret til at deltage i et sådant arrangement, eller at de er registreret hos en forening, der afholder denne type arrangementer.

    3) Alle dyrene er over seks måneder gamle.

    Hvis dyrene ikke opfylder ovenstående betingelser, skal de leve op til kravene om kommerciel indførsel.

    Læs mere om Kommerciel indførsel af katte.
    Hent og udfyld hvalpe/killinge-erklæringen
    Denne erklæring skal anvendes i forbindelse med flytninger af unge katte, som:

    – enten er under 12 uger gamle og endnu ikke er vaccineret imod rabies, eller
    – er mellem 12 og 16 uger gamle og har fået foretaget en rabiesvaccination, men hvor vaccinen endnu ikke er gyldig.

    Læs mere om, hvornår en rabiesvaccination er gyldig, på siden Rabiesvaccination.

    Hvis killingen ikke har en gyldig rabiesvaccination, skal ejer eller den bemyndigede person udfylde og underskrive en hvalpe/killinge-erklæring, som foruden passet skal ledsage killingen under flytningen til Danmark.

    Hent Hvalpe/killinge-erklæringen

    Vær opmærksom på, at denne erklæring ikke kan anvendes til unge herreløse katte, hvor man ikke kender hele deres opvækst.
    Din killing skal være over 12 uger gammel
    Indførsel af killingekuld og deres mor


  • #14   19. sep 2017 Går ud fra at Fødevarestyrelsen har styr på det de fortæller mig.. jeg undersøger det selvfølgelig igen.. men det var igen ikke det jeg spurgte om i mit indlæg..

  • #15   19. sep 2017 Vi ringede til fødevarestyrelsen, og det virker seriøst ikke til, at de har styr på noget som helst, når de siger noget andet til dig.

  • #16   19. sep 2017 Nej det må de jo ikke have.. men det jo svært når man så ikke kan regne med det de siger.. jeg prøver at ringe til dem igen kl 9 når de åbner..

  • #17   19. sep 2017 Nu har jeg igen snakket med fødevarestyrelsen.. og de siger at killingekontrakten skal underskrives af mig, og ikke sælger, da det er mig der ejer katten. Jeg skal skrive under på at sælger har informeret mig om at killingen ikke har været i kontakt med vildtlevende dyr. Når jeg efterfølgende har været ved dyrelægen og fået killingen chippet, vacineret og lavet pas skal disse informationer ligeledes skrives på erklæringen. Jeg kan ikke gøre andet end forholde mig til det de siger.

  • #18   19. sep 2017 De taler vist, som vinden den blæser. Iøvrigt blev vi ikke stoppet ved grænsen, selvom hunden lå nok så nydelig midt på sædet og sov.

  • #19   19. sep 2017 Tænker også chancen for at blive stoppet er minimal.. Jeg er aldrig blevet stoppet på vej over grænsen.. Men selvfølgelig det kan jo ske, så det jo rart at have papirer osv. iorden.

Kommentér på:
Killing med over grænsen.

Annonce