{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Første nytår for kattene - hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Er så småt begyndt at bekymre mig lidt ang. Nytårs aften. Vi har 2 store killinger, som begge skal opleve nytår for første gang. Mig og min kæreste er inviteret i byen nytårs aften, og er begyndt at tænke på hvordan de mon klare at være alene den aften? Er det bare mig der er pylret? Eller hvad havde i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første nytår for kattene - hvad gør i?
  • #1   5. nov 2017 Jeg har fodret mine med RC Calm fra midt i nov. til og med nytårsaften. Så har jeg suppleret med Zylkene, men det gad de ikke at have.
    Det er virker bedst her er, at åbne et skab, tænde TV'et på et program der ikke viser rådhusklokkerne - eks Animal Planet, ruller gardinerne ned og så får de ro.


  • #2   5. nov 2017 Og her har jeg en kat der ikke kunne være mere ligeglad med nytårsaften smiley

    Min han var sidste år, ude 10 minutter før midnat på altanen og kigge fordi han selv ville, dog med døren åben så han bare kunne rende ind. Derefter ligger han sig ind på hans kradsetræ og sover gennem midnat og ligner en der er sur over at folk larmer fordi han bare vil sove smiley

    Jeg tro også det er meget hvad man gør det til, så hvis man går og bekymrer sig for meget om det, så kan dyrene mærke det og tro de skal være bange. Men ellers fungere det rigtigt godt det med at lade lyset være tændt inden for, så de ikke får lysglimtende, have en radio tændt der bare spiller musik hele natten, og så rulle godt ned, så burde der ikke være noget smiley


  • #3   5. nov 2017 Mine er heldigvis også ligeglade og ligger gerne og sover trods knald og brag. Jeg er altid hjemme og gør ikke noget særligt ud af dagen (udover lidt lækker mad og chips osv) men som de andre skriver; tændt lys, tv/radio kørende og gemmesteder. Så skal det nok gå. Zylkene og calm er også gode at bruge hvis man forventer nervøse dyr

  • #4   5. nov 2017 nu har jeg så 13 katte og to heste. men bor heldigvis på landet så her er der ikke så meget larm. der er mere larm fra de forskellige jagte rundt omkring os.
    men jeg har da en som godt kan være lidt bange. Og har haft en som gemte sig hver gang der var høje brav. selv i tordenvejr forsvandt hun ind bag et eller andet.
    det er ikke alle katte som er bange. tror faktisk at de fleste er ligeglade med det. når bare de er inde i sikkerhed.

    men man kan også vælge at finde et pensionat til katten. da jeg var på kv i odense, havde vi faktisk fyldt hus både i julen og til nytår. vores lokaler lå i et stille område hvor der var huse med stråtag så nytåret var meget stille og roligt. så katte med angst kunne godt slappe af. vi havde en del som kun vi kun den ene nat hele året.

    men som sagt så kan det være at kattene overhovedet ikke bliver bange. det er meget svært at sige på forhånd.


  • #5   5. nov 2017 Jeg gør i tet for begge mine 2 terrorister kunne ikke være mere ligeglade, eller rettere de syntes faktisk fyrværkeri er underholdende, de kæmper nærmest om at sidde i vindueskarmen og kigge på alle de flotte farver smiley smiley smiley

    Jeg har fejret nytår hjemme et par gange med gæster og der er blevet fyret bordbomber af, uden nogen reaktion fra nogen af kattene, højst et hoved der bliver løftet med et lidt anklagende blik i dur med "hey du vænnede mig, skal du larme?"

    Men min anbefaling er at du i ugerne op til observere hvordan dine katte reagere på fyrværkeri og ukendt larm, hvis de virker nervøse så give dem zylkene, calm eller Bach nøddråber, men husk på at kattene aflæser dig så hvis du virker nervøs eller er nervøs for hvordan de reagere så reagere kattene på din nervøsitet og tror dermed at der sker noget farligt som de skal være nervøse for.
    Så sørg for at holde dig rolig når du observere dem og lad som om der intet unormalt er så vil kattene ikke fornemme at de skal være på vagt.


  • #7   6. nov 2017 Jeg har en som er ligeglad og en som bliver påvirket, men det bliver han også på andre tider.
    Jeg er normalt hjemme, men måske ikke i år.
    Soveværelset er mørklagt, stuen er der lys i, gardinerne rullet for på værelset men ikke i stuen, og de finder selv ud af hvad det vil.
    Hvis jeg ikke er hjemme, vil jeg lade tv køre med lyd.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #8   6. nov 2017 alle mine katte,er også ligeglade,så måske er dine det også smiley

  • #9   7. nov 2017 Jeg tænder lyset, tænder TV'et på Animal Planet, ruller persiennerne for og lavet et par huler ud af dyner og puder, så har Misse nogle steder at søge tilflugt hvis det alligevel larmer for meget.
    Dog har jeg aldrig oplevet at fyrværkeriet har gjort hende nervøs smiley Men jeg giver hende stadig muligheden for at gemme sig smiley


  • #10   7. nov 2017 Hej Lotte, det er længe siden smiley

  • #11   7. nov 2017 Ja, jeg har vist ikke været herinde i snart 1 år smiley
    Jeg har haft så travlt med job og uddannelse smiley


  • #12   7. nov 2017 Sådan kan det gå Lotte, det er nu Heller ikke fordi jeg er voldsomt aktiv i øjeblikket, man skal jo nå det hele og så bliver for mig de sociale medier nedprioriteret ; )

  • #13   7. nov 2017 Lidt det samme her smiley

Kommentér på:
Første nytår for kattene - hvad gør i?

Annonce