{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Maine Coon eller Norsk skovkat? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle skønne katte mennesker er helt ny her inde! Vi har længe ønsket os en killing og har nu endelig købt en ??.
Han er en hittekilling som blev fundet i en papkasse med sin bror ??. Han er sød og sjov, spiser på sin egen skøre måde, bruger bakke og er i god stand! Lidt nervøs, men det går meget frem ad!
Han er skudt til at være 12 uger og er langhåret? Dyrelæge talte om han måske var en blanding af MC og NSK??
Nu er i jo så mange profet? Måske i kunne se/gætte/hjælpe ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon eller Norsk skovkat?
  • #1   26. sep 2018

    profilbillede
  • #2   26. sep 2018

    profilbillede
  • #3   26. sep 2018

    profilbillede
  • #4   26. sep 2018 Han ligner allermest en lækker sød langhåret huskat smiley
    Selvom mange påstår at de er blandinger af dit og dat, så er der altså ikke så mange rene racekatte som bliver brugt til at opdrætte hittekillinger. (Racekatte er meget dyre og udgør en meget lille del af kattene i Danmark.)
    Han ser dog gudeskøn ud så kæmpe tillykke med ham!!


  • #5   26. sep 2018 Han ligner hverken eller.

    Og skulle han være 12 uger, burde han være noget større, hvis han var noget af ovennævnte racer. Han ser faktisk ret lille ud.


  • #7   26. sep 2018 Åh ja, hvor er han bare smuk og dejlig ... en rigtig nussetrold smiley Tillykke med ham !

  • #8   26. sep 2018 Tak for svar til jer alle smiley
    Vil bruge aftenen på at nusse om min langhårede huskat smiley


    profilbillede
  • #9   26. sep 2018

    profilbillede
  • #10   26. sep 2018 Jeg synes han ligner en huskat - men kan sagtens være en blanding. Det er bare mindre sandsynligt, da racekatte jo som nævnt i tråden er dyre, og hvis han er en "racekat uden stamtavle", så er der heller ikke mange der dumper dem, da de ofte bliver avlet mhp. fortjeneste.
    Der er dog ikke noget galt i at være "bare en huskat", for de er trods alt også søde og smukke katte! smiley Selv har jeg både racekatte og korthårede og langhårede huskatte smiley


  • #11   26. sep 2018 Det gør ham absolut ikke mindre værd smiley vidste bare ikke at huskatte kunne have langt pels :)????

  • #12   26. sep 2018 Det har i flere generationer været en tiltagende præference hos mange - så de bliver jo udvalgt, og så har nogen avlet på dem og dermed givet genet videre og sådan. Og så kan man jo ikke benægte nogen er krydset med racekatte på et tidspunkt.
    Det har ikke altid været populært at neutralisere racekattekillinger inden afrejse, så der er jo nogen, der har udnyttet det.
    Jeg bryder mig dog ikke om den del, hvor folk sælger langhårede huskatte som værende racekatte, men det er jo en helt anden snak - det er jo ikke kattenes skyld, og alle katte er jo søde smiley


  • #13   26. sep 2018 Tak for info :)????
    Her var det dyrelægens vurdering pga pels bygning og sådan ?? hvad ved jeg. Jeg har kun betalt udgifter der hår været på ham, men de skal man jo uanset hvad! Vi er rigtig glade for ham :)??


  • #14   26. sep 2018 For at kunne afgøre om et dyr er en bestemt race skal man nok have en hel del erfaring i præcist at kigge på den race gennem meget lang tid og så skal den helst have en stamtavle. Desværre har jeg oplevet, med begge vores huskatte, og andre veninders katte, at dyrlæger har en tendens til at smide med komplimenter om kattens udseende (ofte bliver der her nemt konkrete racer uden nogen form for belæg), som man desværre tager som gode varer. ( Det har jeg selv gjort da jeg var yngre, og blev egentlig ret vred da jeg fandt ud af hvor udbredt det er at dyrlæger taler om noget de ikke ved.)

Kommentér på:
Maine Coon eller Norsk skovkat?

Annonce