{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Ekstrem fældning i totter {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en kat der fælder helt enormt, han har kun boet her siden 4 april, er 8 mdr og kastreret. Vi har to og de to er begyndt at lege og løbe rundt i hele lejligheden, hvilket resulterer i ENDNU flere store totter blød uld rundt omkring..

De får lakseolie (vi forsøger, de gider ikke spise det)
Topic vådfoder fra Aldi
Porta 21 grain free.

Men jeg ved at han har gået whiskas ved den tidligere ejer....

Jeg har læst mig frem til at det kan være pga stress ved flytning, vi har opsat en feliway friends i lejligheden, og han viser ikke tegn på utryghed længere tværtimod... han er halv norsk skovkat, så han har ret lang pels der bliver børstet med furminator hver eller hver anden dag.

Har i nogle råd som jeg ikke allerede har forsøgt? Eller er der nogle der ved om det bare er “første måned efter flytning” eller lignende.. vi støvsuger hver evig eneste dag pga det, men vi er jo pakket ind i det tynde kattehår alligevel.. det samler sig i totter overalt og er ikke bare lige sådan at få af igen.. rullere, tape og støvsuger er i høj kurs herhjemme pt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstrem fældning i totter
  • #1   14. apr 2020

    profilbillede
  • #2   14. apr 2020 det er helt normalt at de fælder i øjeblikket
    og når han så også lige er flyttet så er pelsen oftes lidt løsere end normalt

    når det er så er sagt så lige en god ting
    drop furminator. Brug den en gang imellem - ikke hver dag.
    du risikere at stå med en mega korthåret kat - til grænsen til en pelsløs kat
    kender en som gjorde det samme som dig. efter en periode kunne hun ikke forstå hvorfor katten ikke havde noget pels på maven.
    en furminator skær hårene af.

    Brug en kam eller en karte i stedet for
    personligt er jeg mest til KWs
    https://www.jekas.dk/kat/kamme-borster-og-trimmere/
    kammen afhænger af hvor langhåret katten er. Men selv har jeg en til mellem og en til fin og så minikammen (som er super god til at fange lopper med). De tre er gode til korthårskattene
    og så har jeg en grov til main coonen hvis der er lidt filter på vej


  • #3   14. apr 2020 Jeg bruger en stålkam til vores og en børste, når jeg reder dem, hvilket ikke sker så ofte.

    Pt. er det forår, og så fælder kattene mere end normalt. Når det så er sagt, så er foder utrolig vigtig. Det gælder om at finde det rette foder til sine dyr. Selv på kvalitetsfoder er der stor forskel, og nogle katte trives bedre på det ene fremfor det andet. smiley

    Vi har det med hunden pt., han får noget godt kvalitetsfoder, men han fælder vældig meget, når han får det. Desværre kan vi ikke få det, han plejer at få for tiden, da grænserne jo er lukkede, så vi må væbne os med tålmodighed. smiley


  • #4   14. apr 2020 Altså, sådan er det bare at leve med langhårskatte smiley Fnugruller er på listen over faste udgifter.


    profilbillede
  • #5   14. apr 2020 Forårs fældningen er bare værst, og den alder din kat har, syntes jeg også er slem, overgang mellem killingepels og voksenpels, det er der man skal passe ekstra på knuder, er min oplevelse, og pludseligt er det overstået, og den har sin voksne pels, som kan være ret forskellig fra da den var killing.

  • #6   14. apr 2020 fnugruller er bare det bedste man kan få som katteejer smiley smiley smiley smiley

  • #7   14. apr 2020 Altså... nu er Aldis foder ikke ligefrem af suuuper god kvalitet smiley

  • #8   14. apr 2020 Aldis vådfoder er ok at bruge. Og tørfoderet er også af ok kvalitet. smiley

  • #9   14. apr 2020 Jeg mener i forhold til det man køber på zooplus og hos en dyrhandler, Susanne smiley

  • #10   14. apr 2020 Jeg bruger Aldis vådfoder og 2-3 andre slags og har intet at klage over. Og tørfoderet er sikkert købt på zooplus. smiley

  • #11   14. apr 2020 Susanne: Det har vidst noget med smag og behag at gøre. Skal vi ikke lukke den her, og lade TS få kommentar fra nogle andre?

  • #12   14. apr 2020 Helt sikkert gør det en forskel med fodret, på pelsens kvalitet, men mine fæller altså alligevel, og de lever af Orijen og ziwi peak som tørfoder, og de får også vådfoder med højt kød indhold, og ingen korn og alt det der, men de fæller altså nu og det er normalt.
    Har din kat blank og blød pels, og giver du det bedste foder din pengepung tillader? Så gør du det bedste du kan.


  • #13   14. apr 2020 1. En kat skal ikke børstes med en furminator det ødelægger strukturen i pelsen.

    2. Det er fældeseason pt. Så det er naturligt at katte fælder.

    3. En langhårskat fælder generelt bare meget.
    Jeg skal støvsuge hver 2 time hvis jeg vil holde mit hus pelsfrit.
    Jeg kan lige have støvsuget og 30 minutter senere ligger der en tot hår.
    Det følger med til at have langhårede katte. smiley


  • #14   14. apr 2020 Ja, det er fældetid nu. Som om det er ved at aftage lidt her. Vintermånederne er fantastiske, dér fælder Tinka stort set ikke, men så kom der nogle varme forårsdage og det var som om hun havde sat sig for at smide halvdelen af sin pels smiley
    Jeg børster 1 gang om ugen, også med Furminator i fældetiden, hvor den bruges til at samle de løse hår med. Har 3 andre børster jeg også bruger smiley


  • #15   16. apr 2020 Hmm har kun det at tilføje at du måske kunne skifte til et foder med fiskeolie i, så behøver du ikke tænke på at give dem det ved siden af smiley

    Mine er godt nok korthårede men min mors har også lidt meget pels og vi bruger begge massagebørste af silikone, min mor bruger den efter hun reder totter ud. Man kan få en rigtig god en fra kong, ellers har de også nogle i maxizoo smiley

    Har hørt at nogle gange er furminator alt for hårdt for pelsen og så kommer der for mange hår løs, selv dem der ikke var løse, og det øger jo mængden af hår overalt


Kommentér på:
Ekstrem fældning i totter

Annonce