{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

B-vitaminer? {{forumTopicSubject}}

Hej katte-mennesker derude!
Jeg har Melo, som fælder virkelig meget. Jeg har købt børster og børster ham 2-3 gange om ugen. Jeg har hørt om at man kunne få B-vitaminer til dyr, hvor det kunne måske hjælpe med at undgå ekstrem meget fældning. Måske er der en venlig sjæl der ude der kender hvor man kan købe B-vitaminer til katte? Kunne i evt. råde mig til et eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B-vitaminer?
  • #2   30. jun 2015 Jeg mener ikke man skal give vitaminer på den måde til katte, og for øvrigt fælder de i varmen.
    Tørfoder indeholder vitaminer, og hvis de fælder og det ikke er på grund af vejret, kan det være de trænger til et nyt foder, mere kød og mere fedt vil nok være godt smiley


  • #3   30. jun 2015 Chrisco B-gær tabletter kan købes i Kvickly, men det er nok begrænset hvor meget effekt det kan have på fældning. Jeg giver dem som godbidder/sundt slik.

    Fælder din kat altid så meget, eller er det bare i denne tid? (jeg oplever tit, at der er en ekstra gang fældning efter Sct. Hans).
    Hvilket foder får han?


  • #4   1. jul 2015 de fleste af mine fælder også pt.

    nogle siger at lakseolie er godt.



  • #5   1. jul 2015 Det er fældningstid, begge mine fælder også meget for tiden og nu varmen for alvor kommer så bliver det kun værre og det er helt normalt.

    Jeg vil ikke anbefale at give vitamin mod fældning og jeg har aldrig hørt om det før. Derimod så et godt kvalitets tørfoder er noget der hjælper, evt. til pels og hud (hair & skin) så afhjælpe man rimeligvis ekstrem fældning uden for fældningsperioderene, men i fældningsperioderene er det eneste effektive børstning af katten det mindsker en hel del.


  • #6   1. jul 2015 Tak allesammen, det er dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der er i denne situation. smiley

    #1 jeg er også lige begyndt på at bruge furminator! Så håber jeg ender med gode resultater..
    #3 Han får mærket Multifit, billigt men han kan virkelig godt lide det. Han får både light, og almindeligt. Engang imellem får han også vådfodre.
    Ikke mindst næsten hver dag får han sticks/slik osv.
    #4 jeg ville lige undersøge videre om lakseolie. Hmm smiley


  • #7   1. jul 2015 Ok, med det foder ville jeg ikke supplere med olie, så hellere bruge pengene på et bedre foder og hiv endelig vådfoder dagligt, ja helst 2 gange om dagen, og i denne varme vil lidt ekstra vand i vådfodret være godt, katte drikker ikke meget, de er skabt til hele mus og fugle, og i naturen drikker det ikke ret meget, det er de nød til når de får tørkost!

  • #9   1. jul 2015 smiley de fleste katte ville sige nej tak, så hellere laks som vådfoder,,, men grundfodret, tørkosten er vigtig med mindre man har udekat som selv fanger en del, eller tørkosten kun er et lille mellemmåltid, og katten faktisk lever af råt kød i en afvekslende strøm eller masser af god vådkost+ kød.
    Ellers kan man købe sig fattig i tilskud til et middelmådigt tørfoder.


  • #11   1. jul 2015 # 6) Ikke underligt han fælder når han får det foder. Jeg tjekkede lige på en hjemmeside, og der stod fedtindhold 8,5 % Det er jo alt for lidt! smiley

    Du kan godt blive ved med at give ham noget Multifit, men som primært foder er det ikke godt nok. Så køb noget bedre tørfoder, og væn hans mave til at få vådfoder hver dag.
    Når han kommer på bedre foder, så vil hans fældning begrænse sig til normale fældningsperioder, og hans pels vil blive smukkere og sundere.


  • #14   1. jul 2015 Din kat fælder ekstra pga det tørfoder du giver ham det har en alt for lille fedtprocent, du må ikke fodre med noget foder der har en lavere fedtprocent end 15% og allerhelst højere men 15% er absolut minimumsgrænse, jeg taler af erfaring, der er flere årsager til du bør skifte foder, men en af dem er klart fedtprocenten, en anden er at du sikkert burger meget mere foder end du ville med et bedre mærke fordi det mætter ham alt for dårligt og han dermed spiser mere end han bør og dermed er i risiko for at blive overvægtig..
    Hold dig væk fra lightprodukter de mætter alt for dårligt, jeg taler af erfaring, min egen kat er overvægtig fordi jeg troede light var vejen frem, jeg blev klogere da jeg havde en konstant sulten og spisende kat smiley

    Mit råd lige her og nu ville være at SU skiftede enten til Select gold eller Kingsmore, grunden til jeg anbefaler lige de 2 er fordi ud fra dit valg af multifit så handler du i Maxi zoo og det er de 2 mærker de har til rimelig pris, Select gold har jeg god erfaring med gennem min søster, det er et fint og funuftigt mærke til rimelige penge, og min søsters udemisser vil ikke have andet, de bryder sig ikke om Kingsmore men det er et godt dansk mærke smiley

    Lakseolie vil jeg sige du skal være heldig hvis din kat vil have, og med det foder du fodre med så vil foder skifte være langt bedre og mere økonomisk. Men husk at skifte over en måned, altså blande de 2 fodermærker, evt kan du vælge fast at blande de 2 fodermærker, jeg blander selv 2-3 foder varianter for at give min kat den rette blanding der passer til deres behov.


  • #15   10. jul 2015 Hejsa Heidi, tusind tak, jeg skal nok være opmærksom på det.
    Med hensyn til lakse oile, er det de der er formet som en "pille", og er til mennesker eller er der noget specielt til dyr?


  • #16   10. jul 2015 Det er specielt til dyr, du kan købe det i dyrehandler. Det er en flaske og er flydende.

  • #17   10. jul 2015 Super, takker virkelig meget! smiley

  • #18   10. jul 2015 Feks denne, men de findes i forskellige størrelser og mærker, så vælg en og tag den mindste for at prøve for det er meget sandsynligt at din kat ikke kan lide det.
    http://www.maxizoo.dk/tikki-lakseolie-til-hund-kat-1-l.html


  • #19   10. jul 2015 Er det i madden jeg skal putte det i? Eller munden? Lidt besværligt da det er fyldende.

  • #20   10. jul 2015 Jeg tror de fleste forsøger at komme det over dåsemaden, få katte som kan lide det tror jeg du kan få til bare at slikke det i sig.
    Du må prøve dig frem, men aldrig tvinge det i katten, vil katten ikke have det så vil den ikke, det er ikke livsnødvendigt for katten, så giv det kun hvis katten kan lide det.


Kommentér på:
B-vitaminer?

Annonce