{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Flytning med kat {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi bor i et ældre rækkehus med Gustav som jo er inde/ude kat.
Vi har et dejligt areal hvor jeg går tur med ham et par gange om dagen.
Han går også selv rundt der, kender hver et hjørne og hver en sten.
Nu vil boligforeningen renovere husene og genhuse os mens arbejdet står på.
Jeg tror det bliver i skurvogne men ved mere på torsdag.
Dette vil jo medføre en masse larm og støj som jeg ved Gustav ikke synes om.
Derfor har vi tænkt på at købe et hus i stedet.
Men så skal han jo vænne sig til noget helt nyt ???
Er der nogen der har erfaring med at flytte med kat og hvordan de reagerer. ?
Og hvad mon er bedst, flytte eller larm, støj og skurvogn.
Ingen af delene er noget for mig så vi vil vælge den løsning som er bedst for katten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning med kat
  • #1   22. sep 2020 Hej Morten
    Det lyder trælst at skulle genhuses, måske i skurvogn. Jeg har aldrig prøvet at flytte med kat, så det vil jeg lade de andre svare på.
    Jeg ved derimod at katteekspert Michelle Garnier nyder stor anerkendelse i andre kattegrupper bla. Katteforum på facebook. Du kan stille spørgsmål til hende på hendes hjemmeside, hun forhandler endvidere natur produktet Nervosyl, som mange er glade for i forbindelse med beroligelse af Katte i forbndelse med håndværkere, flytning osv.
    Det er en kur, man giver over en måned.
    Jeg håber, du finder en løsning for jer og Gustav. smiley


  • #2   22. sep 2020 Hej Kirsten.
    Ja det er godt nok surt smiley men tak for idéen.
    Michelle kender jeg da hun engang blandede noget Bachs blomstermedicin til ham da han en periode var nervøs efter at han blev bidt af en brud smiley


  • #3   22. sep 2020 Ok, ja det kan også være, det skal være Bach, men det har hun styr på. Hjalp det med Bach? Jeg giver Trine Nervosyl nu i forbindelse men sammenføring med ny killing. Hun har fået det i tre uger nu. Jeg synes ikke, det er et vidundermiddel, Trine bliver stadig noget utryg, når torpedoen Maggie kommer susende, men hun er mere i stuen nu, den havde hun trukket sig fra og bliver sjældnere utryg. Maggie er altså også lynhurtig og fræk, hun kan finde på at irritere Trine, når hun er på das. De kan heldigvis også lege tagfat sammen.

  • #4   22. sep 2020 Det lyder da Kirsten, håber de bliver bedste venner med tiden.
    Ja Bachs virkede fint. I hvert tilfælde på mig smiley og man smitter jo dyret ved selv at være nervøs eller føle man ikke kan gøre noget.
    Men vi kom gennem perioden og næste år kom der en ny periode da det blev sommer men den blev meget kortere og nemmere fordi han fik Bach med det samme. smiley


  • #5   22. sep 2020 Jeg har væretflyttet flere gange. Har boet både i skurvogn og i sommehuse
    Så kan da give lidt gode råd.
    Hvis I vælger skurvognen så findes der jo flere produkter som kan hjælpe. Jeg har selv brugt DR Bach rescure som fåes til Ca 120 kr i matas. Her skal I komme lidt i hans drikkevand et par dage før det hele starter. Men kommer skurvognen til at ære i området? For så kan man jo sige at det er bedst hvis han blive i sit vante område
    Flytte i eget hus så får I det jo I selv vil have. Ingen kommer og siger at nu skal der laves noget om og lign. Ja han skal holdes inde i et par uger indtil at han er faldet til. Så kan man jo få et hus med egen skov til Gustav uden efterskoleelever smiley
    I kunne jo også låne et sommerhus i den periode hvor der bliver lavet hus. Ja så skal Gustav godt lige være i snor men så vilde være mere ro om omkring jer


  • #6   22. sep 2020 Hej Anja.
    Han vil gerne have et par dråber Bachs direkte i munden så det er nok løsningen da han mest drikker af vandkanden og hans kilde udenfor.
    Jeg ved ikke med skurvognene men skal til informationsmøde på torsdag så skriver jeg lidt mere. smiley


    profilbillede
  • #7   22. sep 2020 åh.. forandring .
    Ja larm og støj kan kattene for det meste ikke lide smiley Mine kan ikke
    Så hvis skurvognene skal ligge i samme område med larm og støj ville jeg vælge en anden løsning - også med henblik på at Gustav nok ville gå hjem som han plejer og der ville være andre mennesker (håndværkere)
    God ide´ med at leje evt. et sommerhus i mellem tiden alt efter hvor lang tid det tager. Mine kattene vænnede sig hurtigt til at være i sommerhuset og de elsker at være der.
    Havde lidt tilvænning med Balou som først ikke kunne li at gå ud, og nu elsker han det.
    Men de skal selvfølgelig være inde det første stykke tid og lære lugte og lyde at kende.
    Også lave et bestemt kalde lyd så de kan finde hjem igen (mener at du også har en kalde lyd til Gustav).
    Held og lykke med din svære nye beslutning smiley


  • #8   22. sep 2020 Jo tak Jette R.
    Gustav kommer når jeg fløjter og det går som regel stærkt.
    Er han langt væk kan jeg høre han svarer smiley .
    Han ligger som regel i sin flamingo kasse og sover når vi er på job eller i drivhuset om vinteren så det har du da ret i at han vil gøre.. smiley
    Hold da op, jeg er spændt på det møde torsdag.
    Kan ikke lide det smiley smiley


    profilbillede
  • #9   22. sep 2020 Det kan jeg godt forstå. Der er for mange hvis'er.. Især når man har dyr

  • #10   22. sep 2020 Har ingen erfaring i at flytte med kat.
    Forstår virkelig godt du er spændt på at høre mere - og hvor har Gustav dog været heldig med sin familie smiley at I tænker hans ve og vel som det vigtigste for, hvor I skal bo. Det er ikke alle, der ville tage det hensyn. Hvor er I bare go'e smiley


  • #11   22. sep 2020 Tak Li Lot smiley

  • #12   22. sep 2020 Jeg har prøvet renovering af badeværelse, med 3 katte på 2 sal, og nogen udgang, og mine døtre boede også i byggeriet med katte begge to, vi prøvede at flytte kattene hen hvor der var mest ro, men min ældste datters katte trivedes bedst hjemme, trods larmen, men kattene klarede sig fint gennem flere måneder med støj, det værste var da gulvet blev hamret op med trykluft smiley
    Men her var alle katte så indekatte, så ingen flugt problemer.
    Husk endelig at holde Gustav inde, når i begynder at pakke, sådan for alvor, mange katte forsvinder mens familien pakker, fordi de ikke kan lide rodet, og ved der er noget i gære.
    Hvis i vælger at komme i barakvogn, så ved jeg at dem som boede i vogne et år her i Malling, var godt tilfredse med dem, men mange har valgt at flytte permanent, og boligforeningen har sat dem forrest i køen. Jeg ville ikke lade Gustav komme ud på egen pote i det område hvor de arbejder, så vælger i vogn, så gå med ham når der er ro i området, og du er med, hvis der opstår problemer.
    Ja du ved jo nok, at flytter i permanent så skal han have flere uger inden for, før udelivet kan genoptages.
    Det er ikke sjovt, at komme gennem en renovering, men bag efter kan det så være rart med en ny og opdateret lejlighed.
    Når i flytte


  • #13   22. sep 2020 Hold da op Jette, sikke en omgang.
    Uanset hvad så bliver det en hård tid smiley
    Så lige på et hus i dag men synes det ligger for tæt på en landevej.
    Han er jo vant til et lukket område smiley
    Man burde kunne tage ham med og spørge smiley


  • #14   25. sep 2020 Hej Morten
    Er der nyt om renoveringen?


  • #15   25. sep 2020 Ja ...
    Det er først i 2023 så jeg kan godt slappe lidt af.
    Derudover skal en række boliger gøres handikap venlige hvor man skal genhuses og nogle skal renoveres moderat hvor man ikke skal.
    De ved ikke hvilke der skal hvad endnu så vi kan godt risikere at være heldige smiley
    Tak for spørgsmålet smiley


  • #17   25. sep 2020 Ja det er dejligt der er så længe til smiley
    Var lige ved at gå i panik smiley
    Har allerede bestilt et kæmpe hundehus til ham og købt isolering dertil for jeg tænkte at han måske kunne være der om dagen mens der er håndværkere. Der sover han som regel når vi er på job.
    Så ville jeg sætte det nedenfor trappen ved han kabeltromle hvor han ligger om sommeren.
    Men nu bliver det sat i haven så han kan bruge det hvis det er regnvejr smiley


    profilbillede
  • #18   26. sep 2020 Dejligt at høre, det ikke lige er opover. smiley

Kommentér på:
Flytning med kat

Annonce