{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Ny killing {{forumTopicSubject}}

I lørdags flyttede min nye Norske skovkattekilling ind. Mød DK SilverRoses Stella Nova smiley
Hun er bare så skøn, og det går faktisk ret godt mellem hende og Amigo og Chico. I dag har der slet ikke været nogen hvæsen, og de har snuset til hinanden flere gange og endda været tæt på at lege sammen.
Stella er en meget legesyg killing med et stort jagtinstinkt, og selvom jeg leger meget med hende, tænker jeg, at det vil være godt med noget, hun kan lege med selv. I dag vågnede jeg nemlig op til toiletpapir i småstykker ud over hele badeværelset smiley
Hun har allerede naturlegetøj, og derudover har hun en lille blød, grøn bold, som hun er glad for, men hun synes klart, det er sjovest, når legetøjet bevæger sig - det vil sige, når jeg leger med hende.
Men er der nogle, der kender noget super godt aktiveringslegetøj, som de ikke bliver trætte af at lege med selv? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny killing
  • #1   26. maj 2021 Hvor er hun sød og bedårende smiley Tillykke smiley

    Tinka er glad for at lege selvom hun nu er 3 år.
    Da hun var killing havde en af mine sønner lavet en aktivitetskasse til hende. Han havde lavet huller i både en stor og en lille papkasse - og sat den lille kasse ind i den store - og hun elskede at fare rundt derinde efter legetøjsmus og bolde.

    Nogle af de langtidsholdbare gode køb jeg har gjort er kuglebanen/8-tals-bane fra Zooplus (den hvide) og tunnel incl. "terning" der kan sættes på (den er blå-turkis, 109 kr Zooplus). Et af de senere hit er låget fra et mælkekarton - det dribler hun gerne rundt med, eller gemmer under/i tunnelen så jagten for alvor kan sætte ind smiley En fjer fra en af havens fugle kan også give god leg.

    Uanset hvor godt legetøjet er, så er det min erfaring, at der hele tiden er brug for at nytænke - og blot en anden placering kan få liv i en gammel aktivitet. Evt læg en tøj-mus yderligt på kradsetræet - så bliver den nemt "levende" smiley

    Vi har flere gange haft emnet med legetøj oppe herinde, sidst var det vist her https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/431618-legetoej


  • #2   26. maj 2021 Smuk killing smiley
    Prøv med små bolde, jeg har Mitti som henter bolde når jeg kaster dem, det er ikke en perfekt aflevering hver gang, men har er ret god.
    Min datter havde en kat som var syg med hårelastikker de skulle skydes gennem rummet, og han afleverede helt oppe på hendes skød, men husk de må ikke bare ligge på gulvet, men kun være fremme, når i leger, så de ikke bliver spist.


  • #3   27. maj 2021 Mange tak Li Lot smiley
    Har faktisk godt overvejet kuglebanen. Er ikke helt sikker på, hvad du mener med en ‘terning,’ der kan sættes på. Har du måske et link til den? smiley
    Synes også tit at der er behov for at nytænke lidt. Er faktisk også blevet ret glad for at lave mine egne drillepinde/fiskestænger, og kattene elsker dem, jeg laver. Jeg bruger som regel naturlige materialer som fjer, læder, kaninkvaster og naturlegetøj. Det hele, undtagen naturlegetøjet, kan købes på Rito.dk
    Synes dog det er en større udfordring med det legetøj, de selv skal lege med. Amigo og Chico gider faktisk kun baldrianpuder, og ellers så leger de med hinanden. Stella har det til gengæld med at bruge alt andet end sit legetøj smiley Her til aften gik det for eksempel ud over mine tæer, da jeg sad med tæppet over mig, og det er på trods af, at hun har masser af legetøj liggende smiley

    Det lyder faktisk som en virkelig god ide Jette smiley
    Hvordan har du lært ham det?
    Stella bærer nogle gange sin lille grønne bold i munden, så tror godt hun vil kunne lære at apportere.


  • #4   27. maj 2021 https://zooplus.page.link/xZLw4Jf4CQxNtWsS6

    Link til tunnel, som lige nu er på tilbud til 79 kr, det var den ikke i lørdags, hvor jeg anbefalede den til en veninde, men den er pengene værd - tilbud eller ej smiley


  • #5   27. maj 2021 Tak Li Lot - den ser faktisk rigtig god ud smiley

  • #6   27. maj 2021 Jeg lover den er god. Terningen fastgøres på tunnelen med velcro. Der er så meget leg i den smiley Den er meget holdbar, og net-stoffet på en del af af den gør bare, at den lægger endnu mere op til leg. Den er nem at klappe sammen og gemme væk, men her er den altid fremme - uanset gæster eller ej smiley

  • #7   27. maj 2021 Jeg har ikke lært han det smiley og kun en af det katte jeg har haft, ville det.
    Jeg kaster bare, og venter på at han kommer med den igen, helst inden for nå vide, ellers forsøger jeg at kalde på ham smiley men han elsker sine bolte , og kun en slags han vil bruge, det er regnbuefarvede.
    Indy min datters kat havde heller ikke lært det, men han gjorde det bare, og kom han ikke med elastikken, så var legen jo slut, han kunne blive ved længe, og stoppede selv når han havde fået nok, men har også været den eneste af hendes som ville det.
    Jeg ved nogle kaster godbidder, som så bliver en aktivitet, men det er bare katten som afgør hvad den syntes er sjov, og dig som prøver dig frem, og måske er vedholdende i dine forsøg, det er jo en del af det sjove med katte, de er ikke ens smiley


  • #8   27. maj 2021 Ej hvor er hun bare charmerende.
    STORT tillykke med hende! smiley


  • #9   27. maj 2021 I forhold til legetøj så er fjedre det helt store hit herhjemme for min pige. Mine drenge er der imod meget til bolde.

    Jeg har flere slags aktivitetslegetøj. Flere af tingene gider de ikke bruge, men boldbanen får da et slag i ny og næ smiley


  • #10   28. maj 2021 Den tunnel står klart på listen til mit næste køb Li Lot - overvejer faktisk at købe flere af dem og sætte sammen smiley

    Jette: Vildt at Røde og Indy bare har gjort det af sig selv uden at have lært det smiley Er også helt enig i at, noget af det dejlige ved katte er, at de netop ikke er ens og har hver deres personlighed og præferencer smiley Sjovt at du også nævner det med at kaste godbidder. Jeg har tit kastet tørfoderpiller eller godbidder, som Amigo og Chico elsker at løbe efter eller fange i luften. I går og også i dag prøvede jeg det med Stella, og hun kunne også rigtig godt lide det. Når hun “fanger” godbidderne, leger hun også lige med dem, inden hun spiser dem smiley


  • #11   28. maj 2021 Tusind tak Luna smiley
    Har faktisk ikke prøvet de der fjedre endnu. Hvor kan man egentlig købe dem?
    Jeg fik min mors boldbane i dag, da hendes kat ikke rigtig gider den. Stella har ikke leget med den endnu, men den ene af mine drenge, Chico, er helt vild med den indtil videre.
    Jeg så lige din pige, Flora, og nøj hvor er hun også bare smuk smiley Jeg har altså også noget for tortie og især blå-tortie, og så er jeg også helt vild med masser af sølv i pelsen ligesom min Stella - der er generelt bare mange skønne farver og mønstre til katte, synes jeg smiley


  • #12   28. maj 2021 Tak for de pæne ord om Flora. Jeg er også vild med tortie. Sølv er ikke en del af Ragdollfarverne men det er flot i de racer der har det smiley

    Fedt med boldbane, men sjovt din killing ikke fandt den spændende. Men så kan det være noget andet er spændende. Sådan er katte jo forskellige smiley

    Mine fjedre er fra DSE-Petgrooming. smiley


Kommentér på:
Ny killing

Annonce