{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Legetøj {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne lave noget legetøj til Kokos, men er i tvivl om hvilke materialer jeg kan anvende, så de ikke er skadelige for hende, hvis hun tygger i dem.

De skal kunne laves selv, da hun hurigt mister interessen for legetøj. Så har i gode ideer?

Det eneste jeg overvejer at købe, er sådan en man sætter på døren. Vist en form for en fjeder med noget som katten så kan slå til. Gider jeres katte sådan noget? Jeg mangler nemlig noget, som hun selv har lyst til at gå til og de bevæger sig jo, når døren gør og evt. ved anden bevægelse i hjemmet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legetøj
  • #1   13. jan 2021 Jeg har noget hængende på døren agtigt som du beskriver men det mister hurtigt interesse.

    Det der fungere absolut bedst her i huset er bolde lavet af kattens egen pels.

    Jeg tager en god håndfuld pels efter sådan en fællesæson. Og så nulre jeg det sammen til en lille hård kugle der stadigvæk er sådan lidt elastisk i det.
    Det sker jeg pepper dem lidt op med et stykke satinbånd der er brændt i enderne så det ikke kan trævle op.

    Når de bliver kedelige smider jeg dem ud og laver nogle nye. Så lugter de nye og er spændende all over smiley

    Og så vil jeg sige de der små fjedre man kan få hvis du støder på dem.
    Nøj mine elsker dem. Desværre har min lille teenager af en mis gemt mine to smiley


  • #2   13. jan 2021 Ja.. de søde katte mister desværre hurtigt interessen når det gælder legetøj .. smiley
    Du kan rulle en nøgle garn og sy enderne fast - (sæt læder stykker på eller andet ?) så de ikke går op, når de leger med dem.. smiley
    Bruge læder rester (godt og dem kan de ikke bide i stykker)

    Jeg har lavet et fotoalbum hvor man kan se lidt idéer til legetøj.
    https://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse-kat/28844-lav_dit_eget_katte_legetoej smiley smiley


  • #3   13. jan 2021 Baldrian puder er altid godt og nemme at lave

  • #4   13. jan 2021 Det eneste der er et hit herhjemme er baldrianpuder og der er nogle der syr dem selv smiley


  • #5   13. jan 2021 fandt lige en hjemmeside med nogle sjove ting man selv kan lave til katten
    https://www.idenyt.dk/kaeledyr/kat/10-geniale-diy-kattelegetoj-til-billige-penge/


  • #6   14. jan 2021 Ja, noget af legetøjet mister Tinka også interessen for over tid.
    Med alderen (2 år 9 mdr smiley ) er hun blevet lidt mere kræsen, og vil gerne have noget, som kan bevæge sig hurtigt over gulvet. Købte bordtennisbolde til jul (impulskøb - hang ved kassen i Rema til små penge). Dem er hun vild med. Om aftenen når hun drøner rundt med en i entréen, så lyder det som om, der er en bordtennis kamp igang smiley smiley
    Ellers er hun også stadig glad for regnbuebolde, som er "hurtigere" end andre kattebolde (købt hos lokal dyrehandel) og de spiraler, som Luna skriver om. De bevæger sig også mega hurtigt... og pelskugler er også gode smiley
    Da jeg pakkede julegaver ind løb jeg tør for tape. Den inderste ring på taperullen er lavet af hårdt plast, og hun er helt vild med den. Eneste minus er, at den er gennemsigtig, så den bliver ofte væk i flere dage af gangen, men pludselig har hun fundet den igen og dribler rundt med den i stuen igen hi hi.
    Det paprør, som er inden i rullen med gavepapir, det er meget tykt. Jeg skar en ring på et par cm. - den leger hun også med.
    En korkprop kan også bevæge sig hurtigt. Så gem sådan en næste gang du har åbnet en flaske.
    Vi har første sal, og vi lægger altid lidt legetøj parat til at blive skubbet ned ad trappen - så bliver det jo pludselig levende. Det samme sker under døren, hvor det ofte er flade mus eller bølgepap-stykker vi lægger. Bølgepap er altså også godt at folde til legetøj. Prøv dig frem. Jeg skærer gerne en lille sprække, hvor jeg kan fæstne en "vinge" af pappet. De bliver selvfølgelig også gammeldags og bløde, så de ikke længere er så "hurtige", men så folder jeg bare en ny. Tinka elsker at se på de bliver foldet smiley


  • #7   15. jan 2021 Geniale ideer i kommer med smiley

    Ja de fjedre var et hit her da hun var barn men som gammel dame på 16 måneder er de ikke besværet værd smiley

    Kattepels har jeg slet ikke tænkt i. Skal man bare nulre med en god tot og så sker det af sig selv? Hvordan sætter du satinbånd/julebånd fast? Det er det røde bånd du mener ikke?

    Puderne en hit hos Berte men Kokos er aldeles kold. Regnbuebolde lige så.

    Det der lige nu giver mest, er stykker rigtig kanin. Pels med knogle i. Købt til leg men hun har spist noget af det.

    Jette R. og anja. Tak for linkene. smiley

    Jeg tænker at katten vel også bliver som husholdningen nu er. Hun minder en del om Berte nemlig. Jeg bor alene, jeg kan ikke rode rundt på gulvet med hende og tør ikke ret tit bare at trække noget efter mig, når jeg går fra et rum til et andet pga. Kørestol. Jeg ved hendes poter vil være i fare. Så når jeg gør det, skal jeg være sikker på, at jeg ved hvad hun vil gøre og kun ganske kort. Ellers bliver hun mejet ned. Så den vilde leg, tør jeg gøre for meget. Skrækkeligt hvis jeg får en pote mellem hjul og gulv smiley


  • #8   15. jan 2021 Du buldre det bare imellem fingrene indtil det er blevet til en fin blød men tæt filtbold.

    Santin-snor fåes i mange forskellige farve. Men ja også i rød.

    Jeg binder det bare stramt om bolden, så bliver den flad på midten og ikke så meget boldformet længere men de er et hit smiley


Kommentér på:
Legetøj

Annonce