{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Urenlig killing {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Vi har en lille kattekilling på 12 uger. Vi fik at vide at han var renlig da vi hentede ham.

Det er en utrolig skøn lille basse, og vi er enormt glade for ham, men han er desværre urenlig. Han skider pænt i hans kattebakke, og han kan sagtens tisse i hans bakke, som bliver tømt 1-2 gange om dagen.....

Men han vil langt hellere tisse alle andre steder. Det vil sige på vores klinker/fliser i køkkenet og badeværelset, trægulvet i vores opbevaringsrum og parketgulv i stuen.. Og jeg kan ikke regne ud hvorfor.

Så gode råd søges! Det er første gang, vi har indendørs kat. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig killing
  • #1   12. sep 2021 Jeg ville tage til dyrlægen. Måske er det blærebetændelse?

  • #2   12. sep 2021 Jeg tænker det handler om at han har alt for meget plads så han ikke når til sin bakke.

    Enten skal du nøjes med at have ham i det rum du er i og så holde dørene lukket og så bakken i det rum.

    Eller også skal du prøve med en bakke i hvert rum smiley


  • #3   12. sep 2021 Vi skal selvfølgelig have ham til dyrlægen uanset og får ham tjekket igennem når vi alligevel skal vaccinere m.m. Blærebetændelse er et fint bud.

    LaLuna, jeg har selv overvejet det. Men jeg taber sgu lidt tålmodigheden når han kommer ud fra "sit værelse" hvor bakke osv er, hvilket ligger ved siden af køkkenet, og så går 2-3 skridt i køkkenet, og sætter sig ned og tisser.. smiley Og det er KUN tis.. Alt hans afføring, det har været i bakken siden dag 1.

    Vi har bestilt en bakke mere og noget andet grus i håb om at det kan tage problemet. Vi skal bare have problemet løs. Han enes super godt med vores hund, og er generelt bare som jeg havde drømt om.. udover tisseriet.. smiley


  • #4   12. sep 2021 Forstår fuldt ud udfordringen med urenligheden.

    Man må huske de kun er babyer også selvom de er blevet 12 uger. De skal lige lære det.

    Ligesom børn der går forbi badeværelset for at gå udenfor for så at tisse i bukserne. smiley


  • #5   12. sep 2021 Nogle katte kan ikke lide at skide og tisse i den samme bakke, så derfor kan man desværre ikke altid nøjes med én kattebakke til én kat. Har selv en, der foretrækker at bruge forskellige bakker til stort og til småt.
    Så det lyder som en god ide, at du har bestilt en bakke mere smiley


  • #7   14. sep 2021 Mine tisser i en bakke og helst en åben uden låg, og de laver i de lukkede med låg.

  • #8   14. sep 2021 tænker at det er en god ide med en bakke 2 og evt bakke 3
    det lyder som om at han har for travlt med at huske hvor bakken er.
    gør det når han har spist/drukket så sæt ham på bakken, og lad ham gå derfra. Gør det hver gang du ser ham spise eller drikke,

    Det er ikke ualmindelig at de ikke er 100% renlige i den alder. Og det hænger sammen med at de vil opleve det hele på en gang. de har travlt
    man skal så sørger for at minde dem om hvor bakkerne er.


  • #9   6. dec 2021 Hej igen,

    Jeg tillader mig at åbne for egen tråd igen, så behøver jeg ikke oprette flere tråde om samme emne.

    Vi har krise herhjemme - for Chase er stadigvæk urenlig hvad angår tisseriet.
    Han har nu 3 bakker, vi har skiftet til noget bedre, mere fint grus, han er blevet kastreret og han bliver samtidig lukket udenfor også. Dyrlægen snakkede om at hans opførsel ikke lyder til en urinvejsinfektion.

    Men han gør det stadigvæk.. smiley
    Vi havde lige haft et par gode uger inden kastrationen hvor at alt bare kørte!
    Så blev han kastreret og havde et enkelt uheld i vores seng. Fair nok, han er lige frisk kastreret, han kan være stresset..

    Men derfra har det kun taget til!
    3 gange igår..
    Første gang hvor min kæreste nåede at tage ham i det, og løftede ham i hans kattebakke inden det gik så galt. Det var på min kærestes arbejdstøj.
    Anden gang, i vores rene vasketøj, hvor han også nåede at redde det meste af vores vasketøj.

    Tredje gang var igår aftes da vi stod og børstede tænder, hvor Chase sad i håndvasken og legede med vandet.. og 1-2-3 så stiller katten sig kraftedme til at tisse i håndvasken..

    Jeg er frustreret og ked af det, specielt fordi min kæreste bliver så sur over det. Men det er også ulækkert og frustrerende, specielt fordi han udmærket ved hvad bakkerne er til. Han bruger flittigt bakkerne til begge ting.

    Hvad er der at gøre? Skal jeg tilbage til dyrlægen? Skal jeg acceptere det, og lade ham være staldkat?


  • #10   6. dec 2021 prøv at kontakt
    https://alternativdyrlaege.dk/

    hun arbejder også med adfærd
    jeg tror at det vil være godt at få en ny dyrlæge på ham, som ser med nye øjne på ham
    for der er jo noget som gener ham
    han sidder og tisser, så dermed er vi ikke ude i at han strinter - her står de fleste op

    stresser han meget ?

    Umiddelbart vil jeg sige at han har blærebetændelse, evt stress blærebetændelse
    netop pga de mærkelige steder han tisser

    I bruger ikke klor i jeres vask vel? klor tiltrækker nemlig - det samme gør salmiakspiritus. Bare så I ikke gør rent med det. Rodalon er det eneste som virker her i huset. samt feliway spray på steder hvor mine strinter (har 3 som godt kan finde på det - men de strinter)
    desuden bruger jeg en del blomstermedicin. Derfor Lise. Min egen dyrlæge bruger det også men Lise er den bedste i danmark


  • #11   7. dec 2021 Han strinter ikke nej. Han sætter sig og tisser - og det er ikke små pletter, men store pøle, så jeg er ikke i tvivl om at han tømmer blæren. Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke gør det i bakken 100% af tiden. smiley

    Jeg synes ikke jeg har fornemmelsen af at han stresser. Han er glad, og vil gerne lege med hunden igen og vores staldkat udenfor. Han er meget social, og har ikke trukket sig.

    Nej, vi bruger ikke klor til rengøring. Men rodalonen er fundet frem. Ved du, om urine off måske også vil kunne du? Det har jeg til overs fra dengang vores hund var hvalp. smiley
    Jeg prøver at tage kontakt til dyrlægen igen og lige høre dem ad - for jeg tror ikke at de har testet ham for blærebetændelse som sådan, blot udtalt at opførslen ikke skulle passe på det.
    Jeg synes bare det svært, når det gik så godt i så lang tid, og det så pludselig eskalerer igen.


  • #12   7. dec 2021 Urin off er også godt. Dog fungere det ikke hos mig



  • #13   7. dec 2021 Prøv at kontakt michelle
    https://michellegarnier.dk/

    Hun kan helt sikkert hjælpe jer med ham


Kommentér på:
Urenlig killing

Annonce