{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Kat vil ikke spise tørkost {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi hentede i onsdag søsteren til vores 6 måneder gamle kat Smilla. De er begge 6 måneder.

Vi har endnu ikke haft held med at få hende til at spise andet end kylling og æg. Vi har tilbudt piller med hønsebuillon, kogt kyllinge saft, piller med most æg, vådfoder og bare almindelige piller(Både Porta21 og Whiskas)
Smilla får Porta 21 Finest Kitten og spiser med stort velbehag. Men den nye vil absolut ikke spise det, end ikke smage på det. Hvordan får vi hende til at spise det?

Hun er faldet okay til. De er ikke helt venner endnu, men kan godt sove i nærheden af hinanden. Den nye virker ikke stresset, og er sød og kælen.

Vi kan sagtens fortsat fodre hende med kylling, men vi vil gerne have hende over på tørkost på et tidspunkt, så vi kan være sikre på hun får de vitaminer og mineraler hun skal have. Samt så vi kan arbejde på at introducere vådfoder, for det vil hverken hendes søster eller hende selv spise.

Men hvad er tricket? Vi er ikke vilde med bare kun at servere piller for hende, for hun viser tydeligt at hun er sulten når vi laver mad og selv spiser.

What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat vil ikke spise tørkost
  • #1   22. nov 2021 En lille tilføjelse:
    Vi er villig til at prøve hvad som helst, dog ikke for mange ting af gangen, da vi er på SU smiley Men er det dyrt foder/dåsemad hun vil spise, så er det selvfølgelig det hun skal have. Så må vi tjene det mere på studiejobbet smiley


  • #2   22. nov 2021 jeg har haft god held med royal canin exiget og sterilsed
    har haft en hunkat som lige pludselig ikke gad at spise tørpiller
    hun blev pænt sagt tvangsfoderet med exigent. så ville hun kun spise de runde - der er 3 slags i exigent. Og lige pludselig kunne hun godt spise dem selv

    Få hende tjekket hos dyrlægen
    hun kan nemlig godt have ondt i sine tænder, alderen passer med at hun skal til at skifte tænder, og nogle gange når den nye tand at komme mere eller mindre ud inden babytanden er faldet ud


  • #3   22. nov 2021 Tak for svaret Anja! smiley

    Jeg kan dog glædeligt opdatere med at hun lige har spist en smule piller. Jeg har lavet en 3 skefulde kylling og 1 skefuld piller blanding de sidste 2 dage smiley Så det har nok været fordi hun ikke har været faldet helt til. Bare svært med hende, for hun har meget selvtillid og er ikke bange for noget, så man kan ikke se på hende hvis der er noget galt smiley

    Jeg har tjekket hendes tænder og hun har ikke rødt tandkød, som jo ellers er en af tegnene på tandskift.

    Så en glædelig nyhed. Men tager stadig gerne imod bud på hvilken slags vådfoder vi kan byde dem, for jeg vil så gerne have dem til at spise varieret. Men samtidig synes jeg det er svært at finde foder med højt kødindhold, lavt sukker niveau samt ingen magnesium, så synes det er svært at variere kun i tørpiller.


  • #4   22. nov 2021 Bruger du zooplus?

  • #5   22. nov 2021 Ja det gør jeg smiley

  • #6   23. nov 2021 I mit første kuld killinger havde jeg Tøsen og hun nægtede at spise tørkost alt blev prøvet.
    End ikke guf/slik, der havde samme konsistens som tørkost.
    Hun blev over 16 år og levede af vådkost.
    Dyrlægen kunne ikke finde noget fysisk, men måske var det psykisk, at hun måske fået lidt tørkost i den gale hals, som killing.


Kommentér på:
Kat vil ikke spise tørkost

Annonce