{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing vil ikke lave nr 2. Råd søges!
  • #1   6. nov 2008 Hvordan massere du den???

  • #2   6. nov 2008 I cirkler med en vat rund dims, så anus, tissetrolden og et lille stykke derover er med.

  • #3   6. nov 2008 har prøvet både som tør og som vådt og det hjælper ikke.

  • #4   6. nov 2008 Årh MB godt du kom på banen:O)

  • #5   6. nov 2008 Du skal også gnide ham på hele maven, oppefra og ned, og så skal du forresten også huske at tørre hans pels over med en hårdt-opvredet varm klud for at fjerne støv og løse hår.

    Hvis du som erstatningsmælk har brugt den i pulverform, KAN den have dannet en "prop" i hans tarme. (Flydende KMR-mælk er og bliver nu det bedste).

    Prøv at komme et par dråber parafinolie i den mælk, du giver ham.
    Det plejer at hjælpe.


  • #7   6. nov 2008 PS: Det havde nu (af andre grunde også) været klogt at beholde en af hans søskende også, for i den alder begynder de at tumle rundt med hinanden, og motion er som bekendt godt for fordøjelsen.
    (Det gælder også os).


  • #8   6. nov 2008 ... Og når han er så mobil og åbenbart ældre, skal han også have mere fast føde end mælk, selvom han stadig skal have sin flaske af og til.
    Husk også, at han skal have fri adgang til sin mad døgnet rundt, for hans mave kan ikke rumme mere end få gram ad gangen. På den måde regulerer han selv, hvor meget og hvornår han vil spise.

    Af foder, der står fremme, kan du allerede nu bruge et LØDIGT killinge-tørfoderprodukt og så ellers give ham enten killinge-dåsemad eller hjemmelavet mad (kogt fisk, råt oksekød enten hakket eller i tynde strimler m.m.)

    VAND skal stå fremme hele tiden.


  • #9   6. nov 2008 Lige mig igen!
    Du skriver, at han bruger bakken. Hvad slags grus bruger du?
    Forhåbentlig IKKE noget, der klumper, for killinger spiser nemlig grus som noget af det første, når de begynder at gå på bakken (dette i mangel af jord), og klumpende grus danner cementpropper i tarmen.


  • #10   6. nov 2008 Nej jeg er ikke gået i seng men er i fuld gang med missen bagdel

  • #11   6. nov 2008 Felis F

    Omkring hvordan man skal gøre ved toiletbesøg og cirkler.. så gør jeg såmænd kun hvad der står inde på hittekilling

    "Efter fodringen af killingerne, skal de have mulighed for at komme af med afføring og urin. Det gøres lettest ved at man tage nogle små fugtige skumkludestykker/ vatrondeller eller lign. Man starter med at massere killingens mave. Start ca 1 cm over navlen med cirklende rolige bevægelser. Fortsæt indtil der kommer afføring og urin. Der skal komme urin hver gang, og afføring hver 4-5 gang ca.
    Vær opmærksom på at ”toiletbesøg” for en lille killing, kan tage lang tid. Så det er vigtigt at have tålmodighed og blive ved med at massere."




  • #12   6. nov 2008 Han for mælke erstatning fra R canin som jeg købte ved dyrlægen, som dyrlægen fandt frem til mig...

    Nej han er ikke ældre end 3-4 uger. Det er hvad dyrlægen siger.

    Den er begyndt at lære/bruge bakken og ellers er jeg opmærksom på når den begynder at se søgende ud, så sætter jeg den i bakken og "graver" i gruset for at vise den, hvad det går ud på.

    Det er kattegrus som vi blev anbefalet i en dyrehandler. Det hedder Vitakraft Compact ultra.

    Jeg føler jeg skal forsvare mig selv og mine/vores gerninger. NEJ vi kan ikke have to katte. Det var slet ikke meningen vi skulle have kat. Vi gør hvad der står i vores magt for at denne lille mis kan have det godt. Vi leger med den og sloges når den er i det humør. Jeg går hjemme på barsel og er om den 24 timer i døgnet. Den for lov til at bevæge sig rundt i hele huset, den er med udenfor og opleve noget. Den har sin egen seng/kasse hvor den kan søge ro og fred når den har behov for det. Vi/jeg søger råd omkring plejen af den.. Altså hvad mere kan vi gøre...Nu må I lige holde op!


  • #13   6. nov 2008 Hvis det tyder på der er problemer, som det jo gør hvis ikke han har lavet i to dage, så skal han til dyrlægen. Ellers kan i da ikke sige i gør hvad i kan. At i har anskaffet jer en kat uden det var meningen, er ikke dens skyld

  • #14   6. nov 2008 Væk med det klumpegrus - små killinger spiser det - ikke godt i en våd tarmvæg.
    Den burde kunne tåle pulvermælk i den alder - dossing af pulver og vand skal være nøjagtig iht. anvisningen.


  • #15   6. nov 2008 Ud med det klumpende grus. Køb brugsens det billigste ikke klumpende indtil killingen har lært ikke at spise grus. Klumpende grus suger væske, så når det kommer ned i maven vil det suge og suge og lave en væmmelig forstoppelse.

    Pulvermælken kan også, hvis den ikke er lavet ved den rette temperatur og i rette mængder, give forstoppelse.

    Og det bedste du kan gøre for den lille mis er enten at anskaffe en makker til den eller levere den tilbage til sine søskende.
    Katten vil aldrig blive rigtig kat, og i vil næsten bede om adfærdsproblemer senere hen. Killinger lærer ufatteligt meget af hinanden, i forhold til kattesprog osv.


  • #16   6. nov 2008 jeg ville spørge dyrlægen (:

  • #17   6. nov 2008 Nu bad jeg ikke om jeres mening omkring dens adfærd, men omkring dens afføring. Kan I ikke svare på det, så lad venligst vær med at skrive i min tråd, tak.

    Og jo vi gør hvad vi kan for den! Vi kunne også bare ha' ladet den død udenfor af sult og kulde. Mange har undrende spurgt hvorfor vi ikke bare lod den drukne eller gasse (ulovligt ved jeg godt!) . MEN det var faktisk ikke det vi har gjort. Vi har valgt at tage den ind og passe på den. Jeg har betalt 70kr for at blive oprettet herinde for at kunne spørge folk når jeg har spørgsmål og søge råd. Det næste jegk an gøre for den er sgu at stå på hovedet for den!

    Så imellem alt lortet så kan jeg komme frem til at I anbefaler at jeg køre til dyrlægen med den da det kan være forstoppelse som jeg formoder det er.


  • #18   6. nov 2008 Hmm, hvordan skal Karina levere den tilbage til sine søskende eller have beholdt en søster til den, når hun har fundet killingen helt forladt i en lade? Så vidt jeg kan forstå er den blevet fundet alene, og hun har så taget den til sig, for at opfostre den. Hvilket jeg synes er rigtig fint, mange andre mennesker ville bare have ladet den dø af sult og kulde.

    Så til dig Karina, kan godt forstå du undrer dig lidt over nogle af alle de "gode" råd. Hvis I ikke kan få ham til at lave, bør du måske snakke med din dyrlæge. Håber han kommer sig, det lille pus.


  • #19   6. nov 2008 Vi fandt omkring en uge efter 5 af dens søskende, hvoraf den ene var død. Vi tog dem ind, gav dem mad og dagen efter gav dem til dyrlægen som formidlede dem videre til hittekilling.

    Jeg fik ham til at lave lidt i nat, ikke meget, men lidt og lidt her til morgen. Klør på i dag og dyrlægen vil selvf blive kontaktet !!!


  • #20   6. nov 2008 Ups, havde så ikke set den tidligere tråd, så var der jo nogle søskende.. Jamen, så vil jeg ikke blande mig yderligere, håber bare du finder en løsning for den bette fyr..

  • #21   6. nov 2008 hvis det grus du har brugt er klumpende, så har den højst sandsynligvis spist af det, og har fået forstoppelse. Der skal en tur til dyrlægen for at klare den.
    Fremover kan du bare købe noget grus som ikke klumper, spørg evt dyrlægen om ikke han har noget. Når killingen bliver 10-12 uger kan du være helt sikker på at det klumpende grus kan bruges igen uden nogen risiko for den spiser af det igen.

    Det er godt du søger råd, men man skal også huske hvad der er bedst for killingen. Jeg siger ikke det er forkert det du har gjort eller gør, du prøver jo bare at hjælpe den lille mis. Tonen herinde kan være ufattelig hård engang imellem, men folk prøver kun at hjælpe missen. Kan godt forstå du tager det som et angreb, det er ikke særlig hjælpsomt, og man mister helt lysten til at spørge om råd igen. -Og hva gør man så når man er i tvivl? Hvis man ikke lige kender til Hittekilling osv.

    Royal Canin babycat kan du give den som tørfoder i den alder også hills dåsemad, men når den ikke har nogen mor, skal den også have supleret med mælkeerstatning, som i i forvejen gør.


  • #22   6. nov 2008 Karina tror ikke du skal tage det her som et angreb, men som velmente råd, folk herinde går MEGET op i kattevelfærd, og man vil jo bare misserne det bedste, man blir jo også¨nød til og spøger ind til de forskellige ting for og finde frem til en løsning, nogen gange kan det måske virke som om folk snager, men det blir man nød til for og finde ud af hva problemet evt kan være.

    Syntes det er ærgeligt du tager det her som personligt angreb, syntes nemlig det er nogen gode råd folk har givet dig. Igen kan man selv vælge og vrage hva man vil bruge, det er et åbent forum og alle kan komme med deres indput.

    Syntes det er flot du har taget den til dig og ved også du har været ved dyrlæge og det er der ikke mange som vil ha gjort.:o)


  • #23   6. nov 2008 Jeg bliver bare ked af det og sur, når jeg skal dunkes oven i hovedet! Jeg er træt pga de natlige fodringer og mine egne tisseture og mit overskud er ikke til en hård tone. Jeg ved jeg kan klare det her. Katten stor trives! Den er med oppe ved naboen som har kat og lege lidt med den en gang imellem, så den også bliver stimuleret af sin egen arts fælle.

  • #24   6. nov 2008 Kender det godt selv Joey syntes også han skla bruge min blære som boksebold, ikke sjovt når man står op for 10 gang og der kun kommer et par dråber.Så forstår godt hvis du er frusteret og træt, det ville vi alle blive.

    Håber bare du kan se det kun er velment det folk kommer med.


  • #25   6. nov 2008 Med hensyn til kattegruset. Når Miv har tisset i det, så bliver det som er tisset på til en klump, resten er ikke klumpet. Det bliver fjernet med det samme, da jeg 9 ud af 10 gange "hjælper" ham på bakken. Altså sætter ham i bakken og graver lidt med et par fingre. Han er meget hurtig til at opfatte hvad det betyder.

  • #26   6. nov 2008 Ja og når han spiser af gruset blivcer det til en klump nede i den våde tarm. Det er helt normalt killinger i en periode spiser grus - derfor må det IKKE klumpe - klart katten så får forstoppelse.
    Der er ikke nogen der er efter dig, der er nogen der prøver at hjælpe.


  • #27   6. nov 2008 Han gider ikke nærme sig bakken ellers. Synes ikke den er spændende. Når han bliver placeret i den spiser han ikke men tisser... så nej det er ikke logisk at det er derfor.
    Det er fint i anbefaler, men så ville det da være en fordel hvis I kom med et navn på produktet og evt hvor det kan købes.


  • #28   6. nov 2008 du skal bare spørge efter killingegrus i en dyrhandel eller hos dyrlægen. Hvis de ikke lige ved hvad du mener skal du udtrykkeligt forklare dem at det IKKE må klumpe ligesom det du har fået nu. Killinger må altså ikke gå på klumpende kattegrus, uanset om han synes den er interessant eller ej, han kan have sneget sig derover uden du har opdaget det. Får han spist bare en smule, sætter det sig i hans tarm, hvilket giver kraftig forstoppelse, og han kan dø af det.

    Du kan roligt gemme det du har nu til når han bliver en smule større.


  • #29   6. nov 2008 Godt jeg tager til dyrlægen og køber noget andet grus til ham og så kan han/hun tage et kig på ham samtidig.

  • #30   11. nov 2008 nu har jeg læst hele indlægget og sys nogen var ret hårde ved karina.. ved mange prøver alt hjælpe men man kommer til at lyde meget hårde selvom det nok iik var med vilje..

    eks:
    "Og det bedste du kan gøre for den lille mis er enten at anskaffe en makker til den eller levere den tilbage til sine søskende.
    Katten vil aldrig blive rigtig kat, og i vil næsten bede om adfærdsproblemer senere hen. Killinger lærer ufatteligt meget af hinanden, i forhold til kattesprog osv."

    især de sidste 3 linjer er ret hårde sys jeg! men det er vel smag og behag (:

    Karina: håber den lille mis har det godt igen (:


  • #31   11. nov 2008 De sidste tre linier er så korrekte.

    Der er intet hårdt i dem - íntet menneske kan opfostre og opdrage på en killing - det kan kun en morkat og søskende.

    Sådanne gernninger, som gøres i en god mening, kan blive katastrofale for både katten og ejeren, fordi man har handlet før man har tænkt.

    Det er sandheden - og den er som regel når det kommer til så ømtåleligt et emne, ilde hørt.



  • #32   12. nov 2008 Det er jo ikke fordi jeg ikke vil tage imod råd, men skal fremlægges ordentlig! Det der med at tromle frem og her kommer jeg, du ved ingenting og i den dur, så lukker modtageren ørene og går i forsvar. I dette tilfælde mig.

    At intet menneske kan opfostre og opdrage en killing, synes jeg er noget fis at sige. Selvfølgelig kan man det. MEN man kan selvfølgelig ikke gøre det så godt som en missemor kan. Ja det kan gå galt, men hvorfor male fanden på væggen og sige at det gør det ved alle, forstår jeg ikke. Vi kan jo ikke spå om fremtiden, så hvorfor tro den er dårlig på forhånd.
    Om hvorvidt jeg har handlet før jeg har tænkt, nej det har jeg ikke. Katten havde været død nu hvis jeg ikke havde handlet. Det samme med dens søskende. Og hvis det ikke er det du hentyder til... hmm, du kender mig altså ikke, så det kan du ikke udtale dig om. Eftersom det er den tone jeg har fået herinde, er de råd jeg har manglet, blevet søgt andre steder.
    -----
    Mette
    Den lille mis har det super godt. Hopper rundt og leger tigermis, er begyndt at få lidt torskerogn med mælkeerstatning i Mmm synes han. Han kan med lidt hjælp bruge bakken til også at lave nr 2 på. Så han udvikler sig som han skal.



  • #33   20. nov 2008 Karina: er jeg glad for at høre (:

Kommentér på:
Killing vil ikke lave nr 2. Råd søges!

Annonce