{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering
  • #1   8. okt 2022 Det er meget forskelligt, nogle katte kan ikke lide det overhovedet, mens andre langsomt vænner sig til det.

  • #2   8. okt 2022 Min datter har haft flere “genbrugs katte” Fabian havde haft flere hjem, før han landede hos min datter, og han faldt øjeblikkeligt til hos hende og hendes 2 børn, hun har stadig Loke som også kom senere i livet, Fabian var så vidt jeg husker 3-4 år og Loke var ca 2 og var halvbror til Fabian, de har begge været fantastiske.
    Tidligere har hun haft et par MCOer, den første Rex, var 2 år og fertil avls han, til samme dag han kom hos hende, det var sørgelige menneskelige omstændigheder til, at han kom så hurtigt, men det betød også, at han strintede, og vi ikke kendte så mange gode råd, den gang, de senere år strintede han kun, når der havde været nogle bestemte personer i hjemmet, men han var også en skøn kat.
    Pigen hun havde var en stille men robust pige, trods hendes lidt anderledes start, hun var født med det man kalder fladt bryst, men der var ikke meget at mærke til det.
    Jeg har haft 2 katte som kom som voksne, den første skulle have været avlskat, men havde ikke psyken til det, han var ca 9 måneder, hellig birma, og Røde var 11 mdr kuril, jeg har ikke set forskel i min og deres tilknytning til hinanden, de har begge været lige så kælne og hængte som dem jeg har haft som killinger, og jo længere man har dem, jo mere former man hinanden og kender de små tegn.
    Hvis du har en kat, som du overvejer at ompladsere, så skal du ikke have dårlig samvittighed, du gør det af hensyn til dig og katten smiley


  • #3   8. okt 2022 Jeg har omplaceret flere voksne katte uden problemer blandt andet Anjas Simba. Han var avlshan her.

  • #4   8. okt 2022 jeg har flere
    Simba som Susanne skriver, han kom som 6 års og trives rigtig fint
    Krumme var 8 mdr da jeg fik ham, mere eller mindre frivilligt. Han var blevet smidt af, så kender ikke hans fortid, men han er nu 9 år og trives som han skal

    har haft flere voksne fra internatet. Tvillingerne som kom som 7 mdr, Sille og Micky som 4 års,og Birger som 2 års.alle havde det fint og trives fint med at komme ud til mig

    har da også haft ældre katte som er kommet som tiilløbere

    men selvfølgelig tager det lidt længere tid før en voksen kat falder til 100%. Det tager tid. Men der er mange andre fordele ved det som kommer en køber tilgode. man slipper bla for at de myrder ens hjem smiley smiley smiley


  • #5   8. okt 2022 Tak for jeres indput. Det er min 3 års ragdoll pige, som jeg overvejer stærkt at give et nyt hjem.

    Jeg har det virkelig dårligt og er så ked af, at jeg får 2.5 år siden, valgte “forkert”. Nu føler jeg at jeg så må bide i det “sure” æble og stå distancen ud. Men det er bare ikke holdbart, når det der ville gøre mit liv mere fuldkommen, ikke kan lade sig gøre mens hun er her.

    Jeg holder meget af hende. Hun er virkelig skøn og der er ingen fejl på hende. Hun har altid været eksemplarisk og nem. Derfor er det også ekstra svært.

    Værst af alt. Hvad nu hvis jeg ikke kan tilgive mig selv og fortryder?

    Kan jeg godt skrive/sige til evt ny ejer, at hvis katten ikke er faldet til efter en måned, tager jeg den retur? Hun skal ikke være et sted for en hver pris. Hun skal have det bedste hjem. smiley smiley


  • #6   8. okt 2022 Hvis det var mig, ville jeg helt klart sætte krav om lidt kontakt/ viden om hendes trivsel, og at hun ikke må ompladseres uden din viden.
    Jeg har sporadisk kontakt med mine opdrættere, mest på nettet, men har også haft besøg af dem, så de kunne hilse på kattene, den ene har jeg så også nr 3 kat fra.
    Du skal ikke have dårlig samvittighed, for hvis du beholder hende, og det betyder, at hverken du eller hun får det bedste liv, er det så ikke bedre, at du giver hende en ny chance?
    Jeg ved jo, at jeg ikke altid er den perfekte kattemor længere, men mine drenge er i en ret moden alder, så de finder sig i, at blive klippet, fordi jeg ikke klare pelsarbejdet så godt længere, og jeg har da tænkt tanken om, at jeg måske brude være stoppet med nye katte, inden jeg fik dem, men gud hvor er de dejlige, og en stor glæde i mit liv, og da jeg fik dem, vidste jeg jo ikke hvad fremtiden bød på, og ud over de praktiske ting, jeg nu har det svære med, så nyder vi jo livet sammen, og de er giret en del ned gennem de sidste år, ja Røde begynder at få hvide hår i hans knald røde pels, og min seng bliver brugt mere end krassetræet bliver.
    Jeg er overbevist om du nok skal være grundig, når du finder et nyt hjem, og at det rigtige hjem, er vigtigere end hvad du får for hende.
    Havde jeg været yngere havde hun sagtens kunnet bo her smiley


  • #7   8. okt 2022 Ingen du omplacerer, så kontakt lige opdrætter først smiley

  • #8   8. okt 2022 tænker også opdrætter først
    og ellers må du igang med at søge efter det rigtige hjem. sig hjem før pris, for det vigtigt at finde det rigtige hjem. Skriv hvad du mener er det rigtige for din tøs
    og så gå efter din mavefornemmelse når du skal vælge. hvis du bliver usikker så sig nej
    hellere et nej for meget end et for lidt


  • #9   9. okt 2022 Ja selvfølgelig, opdrætteren kan højest sandsynlig hjælpe, nu og da kan en retur kat komme med en killing, eller opdrætteren har en på ventelisten til lige din pige.
    Det er jo på den måde min datter og jeg, har fået flere katte, og når man allerede har en kat der fra og ønsker en mere, så har jeg oplevet stor viden og støtte til, at finde den kat som passer ind.


  • #10   9. okt 2022 Jeg har omplaceret flere voksne katte. Man skal tage hensyn til kattens personlighed og krav, når den skal have nyt hjem.

  • #11   9. okt 2022 Jeg har overtaget Boo fra internat.

    Min anbefaling vil være, at beskrive din kat rigtig godt med særheder, vaner, negative og positive ting.
    Det gør det nemmere i nyt hjem, og ejeren kan gøre det bedre for din dejlige kat.

    Jeg har måtte gætte mig til mange ting, og hun er ikke helt den som internatet har set.



  • #12   9. okt 2022 Heidi, det kan være svært at beskrive en kat, når denne er på internat eller fra en opdrætter. En kat kan godt opføre sig på én måde sammen med mange katte, og på en anden når den bliver alene med sit menneske eller sammen med få katte.


  • #13   9. okt 2022 Jeg er den lykkelige ejer af en omplaceringskat, som jeg købte, da hun var 4 år - nu lige fyldt 13 smiley Sælger havde to krav, hun skulle være alene-og indekat. Netop det jeg kunne tilbyde en kat. Hun var blevet "træls" ved nogle af de andre katte, hun boede sammen med.
    Hun indtog min lejlighed med høj haleføring og sprang op i sengen første nat smiley


  • #14   9. okt 2022 Det er rigtig Susanne, men var det mig der havde leveret en kat på internat, så havde jeg lagt en beskrivelse med smiley
    Så har man lidt at forholde sig til, når man starter i det nye hjem, og så opdager man helt sikkert flere ting og nye ting som tiden går smiley


  • #15   9. okt 2022 Helt enig Heidi. smiley Mange af dem er dog desværre ikke blevet indleveret. smiley

  • #16   9. okt 2022 Nej og der kan man ikke gøre så meget smiley
    Jeg fik ikke mange informationer om Boo og selvfølgelig finder man ud af det hen af vejen.
    Men for at gøre det nemmere i et nyt hjem, så er det en god hjælp smiley


  • #17   9. okt 2022 Ja helt sikkert. Jeg prøver også altid at beskrive katten, som den har været her, inden den flytter, hvorfor den er nødt til at flytte, og hvordan jeg regner med, at den vil tage en flytning, og hvordan jeg forventer, at den ender med at være.

  • #18   9. okt 2022 Det er en skøn hjælp at få med på vejen smiley

    Internatet som jeg har talt med efterfølgende, kan slet ikke kende min beskrivelse af Boo eller de er overrasket, og selvfølgelig har de ikke set det jeg beskriver.
    Så en bedre beskrivelse fra tidligere ejer havde været guld værd for bedste match og for Boo smiley


  • #19   11. okt 2022 Tak for alle jeres historier smiley
    Kan se at jeg fik skrevet, at der ingen fejl er på hende. Hun har fra killing af været udfordret med maven. En ting der måske kan gøre det svære. Med måneders mellemrum kaster hun op og skal i samme sekund på wc og med den lange pels er det ikke altid lige sagen.

    Men i og med hun er alene her, må jeg vurdere, at det er bedst for hende. Jeg ville være voldsomt betænkelig ved, at hun skal bokse med en anden kat/dyr, hvis hun ikke egner sig til det. Her virker hun tilfreds som ene kat. Hun er meget nem og har aldrig ødelagt noget, tigger ikke og vækker ikke en om natten. Hun er meget nysgerrig på mennesker og smider sig foran deres fødder. Hvilket vel er i bedste ragdoll stil.

    Mht. Kontakt til opdrætter, er det også noget jeg tænker at tage. Men mener i, at jeg ligefrem skal forklare mig, eller blot for, at få hjælp mht omplacering da de har kontakter og netværk?

    Åh hvor er det altså en styg situation at være i! smiley
    Prøver at slå det hen, lade tiden gå osv. Men jeg vil være endnu mere ked af, hvis hun bliver trist og måske ændrer personlighed.

    Men et er hvordan hun er her, noget andet er hvordan hun bliver i næste hjem. For omgivelser og mennesker former dyr meget er jeg sikker på.

    I omplaceringen tænker jeg, at hun skal tilbage, hvis hun ikke trives men hvor lang tid skal jeg give det? Kan man blive for kritisk?


  • #20   11. okt 2022 Du siger til opdrætter "Hej, jeg kan desværre ikke have katten mere fordi... Vil købe katten tilbage og/eller hjælpe med omplacering?"

  • #21   11. okt 2022 Jeg er sikker på opdrætteren vil hjælpe, de er da kun interesseret i, at katten har et godt hjem.
    Jeg personligt kunne ikke drømme om, at ompladsere mine drenge uden hjælp fra opdrætteren, de katte som er aflivet pga. sygdom af forskellige slags, ved opdrætteren hvad de har fejlet og hvorfor de måtte aflives, det har jeg det bedst med.
    Selvfølgelig vil opdrætteren gerne vide hvad grunden er til ompladsering, det er jo med til at hun kan finde den rigtige nye ejer.


  • #22   15. okt 2022 Jeg har mailet med opdrætter og hun fortalte om en fb gruppe for salg og omplacering af voksne racekatte. Det jeg får skrevet lægger hun på hendes hjemmeside.

    Jeg vil dog stadig helst smutte i et hul, trække låget over og først komme frem, når verden igen ser pæn ud smiley


  • #23   15. okt 2022 Det forstår jeg jo godt, det er vel at sammenligne med den proces hvor man tager beslutning om, hvornår nok er nok for katten som er syg og skal aflives.
    Men tænk på, at din beslutning er ikke taget uden overvejelser, for både katten og dig, og hvad der er bedst for jeg begge 2 smiley smiley smiley


Kommentér på:
Omplacering

Annonce