{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.404 visninger | Oprettet:

Hjælp til meget sky kat {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har vi haft Valentin i en uge og jeg syntes lige så stille jeg kunne fornemme at der var fremskridt, men nu er det bare som om det er gået helt i sig selv igen. Han gemmer sig inde på katteværelset og kommer ikke ud. Han er vildt bange for både mig og min kæreste. Hvis vi rører ved ham flygter han og finder et eller andet gemmested. Det er bare så frustrerende at han er så bange for os, vi gør alt hvad vi kan for at han skal vænne sig til os og falde til, jeg kan simpelthen ikke se at vi har gjort noget forkert. Jeg har siddet inde hos ham og snakket med ham, for at han skulle vænne sig til mig, og for et par dage siden var han kælen og ville gerne have at jeg aede ham, men nu vil han bare ingenting andet end at gemme sig. Han og Medea sover hver for sig om natten og de er adskilt når vi ikke er hjemme..
Han har stort set heller intet spist i en uge nu, hvor længe kan han blive ved med det og bør jeg være bekymret?

Er der nogen der har oplevet noget lignende med en voksen kat, der skulle vænne sig til nyt hjem? Synes bare det er lidt utroligt at der skal gå så lang tid, for at falde bare lidt til..

Ved ikke om der er nogen der har nogle gode råd, eller om jeg bare er for pyldret.. Skulle bare ud med det, det er bare så træls..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til meget sky kat
  • #1   20. dec 2008 Nej desværre ikke, han er slet ikke interesseret i mad smiley

  • #2   20. dec 2008 jeg gjorde det med min da hun var lidt - ikke sky- men ikke så glad for at snakke, hun lå mest under sofaen og sengen.

    jeg fanget hende og sad med hende et par minutter hvor efter jeg lod hende være lidt igen, og gav hende noget lækkert hun kunne spise i hendes gemmested.

    så opdaget hun at der skete ikke noget selvom jeg tog hende op, jeg kunne så have hende oppe længere og længe inden hun prøvede at ville ned.

    nu kommer hun selv hen når jeg kommer hjem og skal nusses og hun sover i sengen osv.

    det kan godt virke lidt hårdt men man skal bare gøre det forsigtigt.. hvis jeg bare havde ladet henne være tror jeg ikke der var sket noget endnu


  • #3   20. dec 2008 Åh hvor træls. Jeg har hørt om det, heldigvis aldrig selv oplevet det - et enkelt døgn med katte, der gemte sig, var rigeligt til at stresse mig :S.

    Jeg ville i hvert fald lade Feliway komme an på en prøve. Måske endda i min fortvivlelse tilsætte lidt Bachs nødhjælpsdråber i den ene vandskål, måske ... (men måske kommer vandet til at smage forkert så, og det dur ikke).
    MÅSKE ville det hjælpe, hvis hans tidligere ejer kom på besøg....? Bruno og Bjarnes tidligere ejer kom her dagen efter de var flyttet ind, og det hjalp vældigt. Derefter gik det stærkt med at indtage og overtage hele huset smiley Måske er det noget andet med dem, da de er meget tillidsfulde, men de var altså noget chokerede over flytningen, det første døgns tid. Som nævnt ved jeg ikke med en sky kat ... men det kan da overvejes.
    En uge stort set uden mad er for længe smiley Er der ikke et eller andet mad han slet ikke kan modstå?

    Tanken om han kan være blevet syg strejfer mig, men det vil nok ikke være godt for hans psyke at tage ham til dyrlæge. Og sandsynligvis er det bare flytningen og alt det nye, der skræmmer ham.

    Det er da positivt at der har været fremgang. Jeg håber der snart sker mere fremgang, og at han snart vil falde til hos jer. Det er set før at katte tager lang tid om at falde til - især hvis de i forvejen er sky.


  • #4   20. dec 2008 Måske skulle jeg købe sådan en Feliway så. Kan man få det i almindelige dyrebutikker, eller skal jeg forbi en dyrlæge?

    Jeg har virkelig prøvet med alt slags foder, han havde en del forskelligt med, og endda tyet til Whiskas, hvis han dog bare gad spise et eller andet. Jeg tror ikke han er syg, men jeg er da bange for om han bliver det hvis han ikke snart får spist noget smiley

    Hans tidligere ejere var her og aflevere ham og der var han helt anderledes og nysgerrig, men de bor i Esbjerg og jeg i Silkeborg, så det er desværre ikke så nemt lige at få dem til at komme forbi. Ellers ville de garanteret have hjulpet.

    Han er nok bare en kat der har brug for lang tid, til at vænne sig til de nye omgivelser. Han måtte sådan set også tage alt den tid han gider, hvis han bare ville æde noget. Han drikker heldigvis lidt i løbet af natten og hver morgen er der en klump tis i bakken, men der er ikke noget afføring, så tror ikke han får noget, for det ser heller ikke ud til at der svinder noget i madskålene.
    Er det noget med, at hvis katte går fra kosten i længere tid, så kan de til sidst ikke mærke de er sultne længere??


  • #5   20. dec 2008 En skam tidligere ejer bor så langt væk smiley

    Feliway fåes både hos dyrlæger og de fleste dyrebutikker.

    Det er noget skidt, han ikke spiser. Leveren kan desværre tage skade af længere tid uden mad.
    Hvis du stiller et par skåle frem bare med lidt foder i, tror du så ikke man kan se, der svinder lidt i det? (håber det!) og pyt med om det er tun, whiskas, rejer, yoghurt ...hvadsomhelst, bare han kommer i gang med at spise. Måske stille en skål tæt på hans gemmested...

    Håber andre har gode råd!




  • #6   20. dec 2008 Uha, det lyder ikke godt! Håber han får spist lidt, og det bare er mig der ikke kan se det.. Jeg har skrevet og spurgt hans tidligere ejere om der er noget mad han ikke kan stå for, for så må jeg prøve det.

    Vil dog lige fortælle at han for lidt siden kom ud fra værelset og var henne og kradse i kradsetræet. Det har han ikke gjort før, han gik også lidt rundt i stuen, inden han gik ind og lagde sig igen. Så håber snart han er ved at være tryg nok til at han tør spise noget. Synes godt nok det er mærkeligt at en kat kan gå fra kosten en hel uge pga flytning..


  • #7   20. dec 2008 Han har sin tørkost derinde og så har jeg åbnet en dåse Whiskas som nu også er sat derind. Jeg vil da give det et forsøg med det tigermælk, hvis det er noget katte normalt er vilde med. Bare han får et eller andet.. Og så tager jeg ned på mandag og skaffer sådan en Feliway til stikkontakten, hvis det evt. også kan hjælpe på appetiten og humøret.

    Tak for jeres råd, jeg vil prøve mig lidt frem, og så håber jeg snart han er ovenpå igen. Det var åbenbart ret hårdt for ham at blive flyttet.


  • #8   21. dec 2008 mine erfaringer med hensyn til sky katte.....
    lad dem selv bestemme farten, stil ingen krav....heller ikke om kontakt, katte er nysgerrige dyr, og de skal nok komme til dig hvis de har brug for det.....
    sæt dig på gulvet, med ryggen til katten og ignorer den fuldkommen, læs i en bog....tal ikke til katten, den skal nok komme når den har lyst.
    men hensyn til foder, køb nogle dåser A/D når du alligevel er hos dr. dyr.... og lad ham have adgang til frisk vand og tørkost (jeg vil anbefale RC persian 30)
    voksne katte tager noget længere tid om at falde til end killinger.... så frem med tålmodigheden....
    held og lykke, han er jo en dejlig kat


  • #9   21. dec 2008 lad ikke dyrene være adskilt, det betyder jo en ny sammenføring hver gang de skal se hinanden.... hvis de skal bo sammen, skal de være sammen fra dag 1 og ikke skilles ad

  • #10   21. dec 2008 Hvor gammel er din nye kat?

Kommentér på:
Hjælp til meget sky kat

Annonce