{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Nyresyg kat {{forumTopicSubject}}



Nyrekat
Katte

Bettemis
1t
Hej alle katte elskere … Jeg står desværre og har en nyresyg kat. Og jeg ved godt det er begrænset tid jeg har ham. Jeg har snakket med 2 forskellige dyrelæger da jeg følte den første var meget hurtig til og give døds dommen. Der blev ikke taget ordentlige prøver og måtte banke i bordet for medicin. Sagen er at det svinger. Han vil rigtig gerne spise og drikke, men spiser kun lidt ad gangen. Dog kan jeg se han stadig gerne vil spise. Nogle dage er lidt mere øv, hvor andre dage blomstre han op. Han har selvfølgelig tabt sig men holder lige pt vægten. Her et et par billeder af hans blod profil. Nogle som kan se om det virkelig er så slemt?












Svar
Du får notifikationer fordi du overvåger dette emne.
Foreslåede emner

Hypersognering?
0
Sygdom
12t

Strintebukser til kat?
9
Adfærd, træning og opdragelse
aug '22

Uge 46 - Vindueskigger
17
Ugens kattebillede
nov '22

Katte, der tisser i sengen
9
Adfærd, træning og opdragelse
nov '22

Hår farve mousse,
1
Køb og salg af diverse
jul '22
Der er 40 ulæste og 1 nyt emne tilbage, eller kig på andre emner i
Katte

Citér
Rediger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyresyg kat
  • #1   4. jul 2023 jeg har selv haft en nyresyg kat, hvor det endte skidt. han blev kun 2 år

    Er også selv nyresyg. Så kender desværre lidt for meget til det
    fosfat og kalium er noget man skal have begrænset af. Salt er no-go Og tænker at det er det samme ved kattene
    hvis jeg i dag fik en nyrekat ville jeg kontakte Lise Bang Hansen
    https://alternativdyrlaege.dk/

    har brugt hende til flere af mine katte, bla med kræft, så måske hun også kan hjælpe med nyrerne


  • #2   4. jul 2023 Jeg kan ikke se tallene, men svaret du har fået.

    For mange år siden havde jeg en "nyrekat" og det sidste års tid spiste han næsten ikke, men havde både gode og dårlige dage.

    Får han Medrol?
    Min søsters kat blev holdt kørende i et par år med Medrol nogle gange om ugen.
    Ikke alle dyrlæger vil anbefale det, da det er livsforlængende behandling.

    Er der andre sygdomme? Jeg kan se, at de nævner at der er andre komorbiteter.
    Får den Pronefra?
    Det er et iflg. min kat meget velsmagende kosttilskud som aflaster nyrerne.
    Freddie har kun begyndende tegn som kun kan ses i blodprøver.

    Der er mange nyrediæter på markedet, så jeg ville prøve et andet mærke. Her i huset foretrækker de Royal Canin og de kan især godt lide Renal.... også ham der ikke har dårlige nyrer smiley

    Desværre er der jo ikke så god en prognose når det får tilbage og på et tidspunkt skal du sige farvel, hvor ondt det så end gør, men jeg tror på, at det er noget du kan se når tiden er inde.
    Hvis den er oppe i alderen, skal du også tænke på det smiley


Kommentér på:
Nyresyg kat

Annonce