{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad vejer din MCO på 16 uger?
  • #1   4. feb 2009 Hej

    Min Nemo vejede 3 kg... men der er også forskel på hanner og hunner...


  • #2   4. feb 2009 Joker vejede 2,2kg da han var 16 uger.

    Er nu 8 måneder og vejer 6kg lige ud


  • #3   4. feb 2009 Min er en han killing på næsten 16 uger og han vejer allerede 3,4 kg...

  • #5   4. feb 2009 Toffe vejede omkring 2 kg
    Tiger vejede omkring 1,8 kg

    nu er de 8 mdr og vejer 5,6 og 4,6 så der er stor forskel på dem selvom de er kuldbrødre


  • #6   4. feb 2009 er der ikke flere med hun killinger? rene...

    så 2000g er meget normalt for en hun i den alder?

    mvh Pia


  • #7   5. feb 2009 Har en maincoon/skovkat blanding og han er ca. 7/8 måneder og vejer 4,6 kg. Sygeplejesken derude mente han vejer for meget også selv om han er blandet af 2 stor katte racer.. Jeg synes ikke han ser spor tyk ud. Hun råde mig nu til at begynde på voksenfoder, så han ikke blev alt for tyk. Men han vokser ½ års tid endnu, så kan ikke forstå han skal på voksen foder allerede.. Men det har nok noget med at gør han er blevet kastereret.

  • #8   5. feb 2009 Kenzo vejede 2745 gram som 16 ugers kastreret hankat

  • #9   5. feb 2009 hejsa.

    kattens vægt er jo ligesom os mennesker, nogle vejer mere end andre.. det kommer jo an på forældre, bedsteforældre, og vokser katten langsomt eller i lynets hast..

    jeg har haft mco opdræt i snart 10 år, og har ikke noget endegyldigt bud på hvad de vejer som 16 ugeres.. men jeg har den "regel" ca 100 gram ved fødslen og 100 gram pr leveuge... ( sådanne gør de flere steder for at kunne vudere hvor gammel katten er , fx. ve tilløber katte osv. )

    jeg har solgt katte ud på 3 kilo som 16 ugers men også nogle på 1,8 kilo, og de er alle blevet store fine misser, på 8-10 kilo...

    mange miau
    Lonnie


  • #10   5. feb 2009 Jeg ville egentlig ikke gå så forfærdelig meget op i kattens vægt hvis den ikke er under- eller overvægtig og er sunde, raske og glade. Som Lonnie K siger så kan der være utrolig stor forskel på killinger. Nogle er ikke så langt fremme i skoene som andre, men haler ind som tiden går. Min den lille maine coon er vel godt og vel 16 uger og vejer 2 kg. Men da jeg købte hende var hun betydelig mindre end hendes søskende, men var blot faldet bagud i væksten, fordi hun havde haft orm. Men jeg har tiltro til at hun nok skal nå det da hendes far var en ordentlig klæppert smiley
    Dyrlægen sagde hun var en lille fin mis, med en flot pels og vægten var super. Så det vælger jeg at tro på smiley Begge mine katte har fri adgang til vand og tørfodder. Jeg fylder skålen op med 1 bæger fodder hver dag (målebægeret fra hills). Hvis de spiser mere end det får de lidt mere, men som regel spiser de ikke op.
    Har ladet mig fortælle at killinger skal have lov til at spise som de har lyst mens de er i voksealderen (selvfølgelig reagere hvis de bliver fede). Og så vælger jeg at tro på at kattene får et naturligt forhold til mad hvis det altid er tilgængeligt og ikke går og sulter og så sluger maden i sig så snart der kommer noget i skålen.
    At den lille så sluger den skefuld vådkost de får om morgenen er så en anden ting smiley Sluger sit eget og puffer så til den store og sluger hendes hvis jeg ikke lige er opmærksom.


  • #11   6. feb 2009 ups...ja vil da lige fortælle at mine katte ALTID har fri adgang til tørkost, skal de ha lidt lækkert en sjælden gang, er det tit kogt fisk, kogt kylling, daggamle kyllinger...

    mine katte har en helt afslappet forhold til mad...( altså deres eget)
    går mere op i at kattene trives end hva de vejer..

    har endnu aldrig prøvet en overvægtig fertil ..mine katte har adgang stor kattegård..og vi bruger en del tid på at lege med dem.


Kommentér på:
hvad vejer din MCO på 16 uger?

Annonce