{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hankatte sammen ???
  • #1   1. jun 2009 hvis du har kastreret dem begge inden så skulle det ikke være et prolem. er det to voksne fertile hanner er den straks værre. så kan det være rigtig svært.

  • #2   1. jun 2009 er de fertile eller kastrater?

    den bedste måde at samme dem sammen er måske at sætte dem sammen i sted hvor igen af dem kender området. for så er der ingen af dem der har teriatorium (staves?)

    eller måske sætte den der dominere mest, ind til den der ikke er så domminerende, men som har terirorium?


  • #3   1. jun 2009 to voksne, også kastrater, er ikke at nemme at sætte sammen hvis der kommer en til den andens hjem.

    Hvis de begge mødes på fremmed grund går det nemmere


  • #4   1. jun 2009 altså vi har ikke haft problemer og vi har to fertile hankatte og 1 kastrat og de væste lidt af hinande i starten og det var det. en uge efter var de bare venner.
    Der var slet ikke noget med magtkamp


  • #5   1. jun 2009 De er begge fertile .. Altså ham der har territorie er en udekat, som kun har været inde i huset 1eller 2 gange, men der er dog et værelse som han aldrig har været inde i . Så har han vel iik lavet det til sit territorie ? eller ? .. Ka jeg så sætte dem sammen derinde ? og ska jeg bar la dem være alene eller ska jeg holde øje og hjælpe dem ? .. Den ene er voksen og den anden er killing på 8-9 mdr ..

  • #6   1. jun 2009 to fertile hanner (og det er en 8-9 mdr. killing) der ikke kender hinande - de slår hinanden ihjel -også i det rum din hankat kun har været i få gange

  • #7   1. jun 2009 ej lis der vil jeg altså ikke give dig helt ret det kan altså sagtens lykkedes, det er bare svære at gøre.

  • #8   1. jun 2009 slå hinanden ihjel ??? , så slapper vi liiige lidt a smiley
    De er jo under opsyn, så det vil aldrig komme til a ske .. Det er ikke et rum som hankatten har været i få gange men som han aldrig har været i ..

    Pernille - hva ville du sige jeg skulle gøre for a få det til a lykkes?


  • #9   1. jun 2009 Sidste år fik jeg en ny hankat på 2 et halvt år, han skulle så over og gå sammen med mine to andre hankatte som havde samme alder.
    Jeg var også meget betænkelig, men fik at vide af opdrætteren som jeg havde købt af at der højest sandsynligt ikke ville blive ballade, og hvis der blev ville det højest være for et par dage, og hun havde ret,

    Vi lukkede dem bare sammen, men havde dem selvfølglig under observation, men det gik bare fint fra starten og kun et par enkelte knurren og en enkelt lab efter hinanden
    Skal så lige sige at de har ret stor plads og en kattegård som de også kan boltre sig i.


    Ved ikke om det er fordi at det er maine coon at det er gået så fint.
    Men det kan helt sikkert lade sig gøre med nogle uden at de slår hinanden ihjel.
    Den dag i dag har vi aldrig slagsmål.
    Hilsen Lisbeth


  • #10   1. jun 2009 Hvis du ikke skal bruge din nu værende kan kat til avl ville jeg få ham kastreret,
    og hvis du så få den lille ny kasteret på et tidspung inden den begynder at strinte tror jeg ikke du vil få nogen problemer,

    jeg vil tro at den han kat du har der hjemme vil begynde at mærke sit tarituruom af med at strinte hvis du putter en næsten kønsmoden killing ind i hjemmet, jeg kan levende forstille mig at der vil komme magt kampe hvis begge katte er færtile eller hvad det nu hedder

    det skal lige siges jeg jeg ikke selv har prøvet det, så et eller andet sted ved jeg det ikke, men jeg syndtes efter at have læst mange emner om det, og det er det jeg har læste jeg giver mit råd ud fra :0)

    Jeg står selv en en sition hvor jeg vil sætte en killing sammen med min et årie han kat Nico Nico er kastrert og den lille ny vil også være kastrert inde han kommer her hjem men jeg er nu stadigvæk meget spændt på om det vil gå er da også lidt nervøs ...
    Men jeg vil ønske dig hel og lykke med hvad du end vælger at gøre :o)


  • #11   1. jun 2009 Altså den voksne kat er iik vores . Det er faktisk naboens , som er min tante . Han kommer bar og besøger os engang imellem på terassen når vi sidder derude og han kommer kun ind i huset hvis vi gir ham lov. Så han kommer ihvertfald iik til a strinte nogen steder, for han får iik lov til a komme derind . Det blir kun killingen som får lov til det ..
    Det er mer fordi killingen nok kommer til a gå ude på terassen og haven , og hvis de så møder hinanden derude smiley


  • #12   1. jun 2009 Selvflgelig er slå hinanden ihjel i overkanten - men to fertile hanner der ikke kender hinanden vil slås - det kan godt være der er nogen racer der er nemmere end andre - jeg ville ikke vove det - og kan slet ikke se hvorfor en fertil kat skal på besøg.

  • #13   2. jun 2009 Det er bedre at forebygge end at helbrede, så jeg forstår ikke, hvorfor kattene ikke bliver kastreret. Kan ikke se nogen grund til at man lader dem være fertile .... og dermed øger risikoen for kampe, bidsår osv, eller at den ene jager den anden væk.

  • #14   2. jun 2009 jeg vil nu bare tage den stille og roligt, sæt jer sammen med kattende. hovedsagen er at man ikke pisker det op og er nervøs osv osv. Det kan sagtens lade sig gøre men kræver tolmodighed.
    Ha godbider med legetøj noget de syntes er sjovt. selvføldig kan de finde på at gi hinanden nogen på bøtten men det kan mine nu os stadig hvis den anden driller.
    Men mon ikke det nok skal lykkedes for dig smiley


  • #15   2. jun 2009 Pernille G. *nu med 4 killinger* K

    Er du klar over det er to fertile hanner - dit råd med at sætte sig stille og rolig og tålmodighed, er korrekt i andre sammenhænge - men IKKE med fertile hanner der ikke kender hinanden.


  • #16   2. jun 2009 Lis - Jaah det ka godt være de vil slås , og det ved jeg . Det jo derfor jeg spørger jer herinde for at få nogen gode råd evt ? .. Hvorfor den fertile kat skal på besøg, er ejerens eget valg og evt. problem . Så det ka egentlig være ligegyldig om det gir mening for dig eller ej , da jeg iik har spurgt om det.. Jeg har kun spurgt om GODE RÅD OG HJÆLP , så la os nu bar holde os til det smiley , tak ..

    Tinka D - Killingen bliver kastereret indenfor en måned .. Men den anden forbliver fertil og det ka jeg iik rigtig gøre noget ved jo ..

    Pernille - Heh , jeg håber da det kommer til a lykkedes . Men det er nu iik mine katte . Det min veninde som sku vide det , så jeg ska bar sidde ved siden a hende og hjælpe hende igennem det smiley


  • #17   2. jun 2009 Endnu en af de tråde jvor gode råd og hjælp kun er hvis de er i overensstemmelse med ens egne ideer.

  • #18   2. jun 2009 Lis - Ej det tror jeg sq iik lige .. Bar en tråd hvor man ber om gode råd , og forventer gode råd og kun det man spør om . Og iik negative meninger smiley .. Hvis du iik har et godt råd , så evt. lad vær med a skrive smiley

  • #19   2. jun 2009 Jamen dog og tak, jeg har svaret efter min bedste overbevisning efter mange års opdræt, at man ikke kan sætte to fertile hanner der ikke kender hinanden sammen uden sværdslag.

    At du så syntes det er et dårligt råd - det kan jeg da ikke gøre noget ved.

    Vi lærer alle, som regel på den hårde måde - faktisk var det det mit forsøg gik på at spare kattene og dig for.


  • #20   2. jun 2009 Lis - Jeg sætter også pris på du har svaret efter din bedste overbevisning , men jeg sætter iik pris på a du sir de vil DRÆBE hinanden , og a DU bar slet iik ka se meningen i a to fertile hanner ska sættes sammen osv .. Det er DEN mening jeg iik har brug for ..

  • #21   3. jun 2009 Sanja V **Killingen bliver kastereret indenfor en måned .. Men den anden forbliver fertil og det ka jeg iik rigtig gøre noget ved jo ..**

    Så vent med at lade killingen komme ud indtil et par uger efter han ER blevet kastreret - det er under alle omstændigheder en god ide at vente indtil da. Jeg formoder, at han også skal øremærkes, når han alligevel er i narkose. Øremærke (og korrekt registrering i katteregistrene) er nyttig, hvis nu katten skulle blive væk.

    Den anden kat .... man kunne da altid foreslå ejeren, at hun fik sin kat kastreret.



  • #22   3. jun 2009 Det er absolut intet rosenrødt i to fertile hanner der IKKE kender hinanden, at du ikke vil forstå er sørgeligt - for det er ramme alvor.

    MAn an hvis man er heldig i en periode have fertile hanner sammen HVIS de er vokset op sammen.

    Læs den her tråd, det er fuldstændig korrekt hvad Mega skriver:

    (link fjernet)


  • #23   3. jun 2009 Tinka D - Han blir ikke øremærket , for han er allerede chippet ..
    Hva er forskellen på om man gør det med det samme , eller hvis man venter et par uger ? smiley

    Lis - Det har jeg heller iik påstået ? , jeg har bar sagt jeg iik har brug for din mening om du synes det godt eller ej . Har kun spurgt om gode RÅD , og iik din mening . Så jeg forventer råd , og iik andet fra dig af ..


  • #24   3. jun 2009 ** Hva er forskellen på om man gør det med det samme , eller hvis man venter et par uger ? :)**

    Det jeg tænker er, at når den lille bliver lukket ud, så møder han jo før eller siden den fertile hankat derude. Og for en sikkerheds skyld ville jeg vente med at lukke ham ud til et par uger efter kastration, så evt. hormoner får tid til at "dampe af" - altså så han ikke lugter af hankat (et par uger er bare et slag på tasken, for jeg ved ikke præcist hvor lang tid der kan gå).
    Som jeg forstår det, skal kattene jo ikke skal bo sammen, men bare være naboer. Lad være med at lukke dem sammen i et rum eller noget (for der er altså IKKE gode chancer for at det vil gå godt med to fertile hankatte).

    Udover det tænkte jeg også på øremærke med ”de par uger”, for der kan gå nogen tid, inden katten er blevet registreret i katteregister.
    ( jeg ville nu øremærke selv om katten har chip, for der er jo ingen der kan se, at katten er chippet og heller ingen almindelige mennesker, der har en scanner).


  • #25   3. jun 2009 Tinka D - Nåå , nu forstår jeg bedre smiley

    Jaa du har ret i det med øremærket . Så ka det ligeså godt bli gjort, mens katten er under narkose ..


  • #26   3. jun 2009 Det ved jeg så, hvor længe der kan gå før en kastreret han er rigtig kastrat, for det har jeg talt med min dyrlæge om idag.

    Et par måneder - men rimelig sikkerhed for der ikke "er gevinst" efter 6 uger.

    Så længe der er testetoron produktion, det kan måles i blodet skulle man have de lyster, kan der parres med gevinst eller hvad det skal kaldes:-)


Kommentér på:
To hankatte sammen ???

Annonce