{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Stina T
Stina T
Tilmeldt:
29. maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

To hankatte sammen? {{forumTopicSubject}}

Vi har i øjeblikket killinger, og min mor har forelsket sig i hankillingen.

Han har i forvejen en kastreret hankat på 11 år som er en meget rolig og kælen indekat.

ville den gamle hankat og den nye hankilling kunne gå sammen? Hankillingen vil selvfølgelig blivet kastreret når den er gammel nok!

Synes folk har delte meninger så ville lige høre herinde!

jeg tænker at hvis man giver den gamle kat lige så meget opmærksomhed som killingen burde det vel ikke blive et problem, her tænker jeg på slåskampe pga jalousi !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hankatte sammen?
  • #1   3. aug 2009 Jeg har to hankatte og en hunkat gående sammen uden problemer. Min nabo har to hankatte også uden problemer. De kan alle komme ud og når de mødes i haverne har vi ikke oplevet nogle kampe.

    Men men der hvor vi har vores ene hankat kommer fra, kunne deres hankat ikke acceptere ham så det er ikke til at sige om de kan eller ej. Jeg har bare aldrig selv haft problemer...



  • #2   3. aug 2009 **Vi har i øjeblikket killinger, og min mor har forelsket sig i hankillingen.

    Han har i forvejen en kastreret hankat på 11 år som er en meget rolig og kælen indekat.*'

    "Han" er det din mor? smiley

    Hvis katten har været ene-indekat i alle de år, er jeg ikke sikker på, han vil acceptere en killing (eller nogen anden kat i det hele taget).
    Jeg ville ikke turde.


  • Stina T
    Stina T Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   3. aug 2009 Ane: Tusind tak for dit svar..

    Tinka: Ja "han" er min mor.. smiley der skulle selvfølgelig stå hun..

    Altså nu kommer det an på hvordan man ser indekat.. det er ikke en kat der aldrig kommer ud.. han kan sagtens ligge i haven og sole sig hele dagen.. han er meget der hvor menneskerne er.. Han er ikke en såkaldt 'lejligheds-kat'.. Han går ud når han har lyst, men ligger for de meste på sofaen i på sine gamle dage.. smiley

    Han kender også til andre katte og har været meget oppe og slås og strejfe i sine unge dage.. (grunden til at han blev kastreret)..

    men tusind tak for jeres svar.. smiley

    Jeg tænker at man muligvis kan sætte dem sammen på 'prøve' når killingen er 12 uger og se hvordan det går.. og hvis det går så går det og hvis ikke så finder jeg et andet hjem til den.. smiley


  • #4   3. aug 2009 Nå, jeg forstod det som han var helt indekat. Når han kan gå ud, så hjælper det en smule på det. Men jeg er alligevel ret betænkelig ved "projektet", og er mest tilbøjelig til at tro, at den gamle kat vil blive ked af at få ny kat i sit hjem. Ville ikke selv vove det.
    Men hvis din mor absolut vil have den killing, så vil det nok være bedst hvis hun tager en mere fra kuldet. Så kan de to små lege og være vilde sammen. Hvis hun kun tager én killing, vil den nok søge den gamle kat meget .. og mere end han bryder sig om.


  • #5   3. aug 2009 Jeg havde en hanmis på 9 år, da vi valgte at give ham en lille ny hankilling som legekammerat. Først var der selvfølgelig det sædvanelige, med at de skulle prøve hinanden af osv. Men efter noget tid, kunne de slet ikke undvære hinanden.

    Min oplevelse er positiv omkring at bringe to hankatte sammen.


  • #6   4. aug 2009 Det bedste din mor kan gøre er at skaffe sig 2 killinger som er ligeværdige..........og har hinanden til alt..........det er sjældent at en så gammel kat og især når den har boet som ene kat syntes at det er skønt med en killing i huset..........det er faktisk synd for den gamle mis at der kommer nye ind men jeg kender selv til problemet.........at det er skønt med lidt liv i huset og en ny glæde blomster frem..........men hvis den gamle kat måtte bestemme så ville den bo for sig selv............et godt råd er at den gamle mis skal have dobbelt så meget omsorg hvis der kommer nye til og måske sit eget rum hvor den kan nyde sit otium..........kh. Løverne

Kommentér på:
To hankatte sammen?

Annonce