{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fedtet pels
  • #1   4. sep 2009 følger li me her

  • #3   4. sep 2009 nej han er ikke kastreret.
    Må jeg spørge om hvordan stresset ???
    Han er nemlig som han plejer, sover, spiser hygger, leger med de små smiley
    Han er livet meget mere op efter vi har fået killinger og leger meget mere.
    Er der noget af det der måske kan ha noget med det at gøre.

    Uhh håber ikk det var for inviklet smiley


  • #4   4. sep 2009 Det er meget alm for hankatte (altså) fetile at de får fedtet pels, min har det i perioder ved halen.

  • #5   4. sep 2009 okay smiley og det går bare over igen af sig selv eller ??
    Tænkte nemlig om jeg skulle prøve at fodre ham med noget andet foder eller noget.


  • #6   4. sep 2009 Jeg er gået over til Rc hair and skin og det har hjulpet meget. Jeg sørger også for at rede det godt ud. Det ved halen kan blive rigtigt slemt hvis man lader det være, men red det godt og evt brug lidt baby pudder der. Har set katte der mister håret der.

  • #7   4. sep 2009 okay det vil jeg prøve så. også selv om han er korthårdet ??

  • #8   4. sep 2009 jeg har jo kun en langhåret, men hvilket foder bruger du nu

  • #9   4. sep 2009 noget billigt noget da 2 ud af mine 10 katte har allergi og jeg kan ikke skifte deres foder der står fremme fast.
    Heller ikke til allergi foder det kan de heller ikke tåle.
    Men er villig til at give Lasy foder ved siden af som det kun er ham der får.


  • #10   4. sep 2009 hvis du kan få fat i noget frisk fisk ville det være rigtig godt for pelsen...

    *****husk at fryse det i 24 timer*******

    i frisk fisk er der mange gode olier som gør at pelsen bliver fin blank + at katte elsker frisk fisk.


  • #11   4. sep 2009 okay smiley
    skal det friske fisk fryses i 24 timer også tøes op og så kan katten spise det ???


  • #12   4. sep 2009 ja..
    hvis det ikke bliver frøsset kan der være en masse pakterier i, men efter en frysning dør de.
    hvis du tilbereder det, som til dig selv, forsvinder alle de gode olier og vitaminer.


  • #13   4. sep 2009 Hvilket foder får han?

  • #15   5. sep 2009 han får fodder fra coop, og ja ved godt det ikke er godt, men som sagt har jeg 2 katte med allergi og de kan ikke tåle andet, og dyrlægen siger os jeg ikke må skifte foder.
    De har foder til at stå fremme hele tiden, men er villig til at fodre ham seberat når vi er der så hans bels kan blive fin igen.


  • #16   5. sep 2009 Okay - nu ved jeg ikke hvilken form for allergi de har, men min hankat har en hudsygdom (allergi) og det kræver altså at han får foder til hyperallergiske katte.

    Der er noget foder der giver fedtet pels - mere derfor jeg spurgte. Men må være ærlig at sige, at jeg ikke kender kattemaden fra Coop.


  • #17   5. sep 2009 Pernille

    Nu undrer jeg mig så over at din dyrlæge ik syntes du skal skifte foder??

    Men hvor gammel er han og er han fertil?


  • #18   5. sep 2009 Jeg synes også det virker mærkeligt at en dyrlæge råder til at fodre med med et Coop mærke....især hvis de har allergi.

  • #19   5. sep 2009 de er blevet testet fra ende til anden begge to og prøvet div fodre uden allergien stoppede ved nogen af dem, derfor råde hun mig til at fortsætte med det foder jeg brugte, da vi efterhånden ikke turde andet,
    Skal siges min dyrlæge er meget inde i kost til katte så hun ved hvad hun snakker om smiley

    Ja han er fertil hankat han er lige blevet 2 år smiley
    Burde nok ha kastreret ham tideliger, men da der aldrig har vret problemer har vi ikke gjordt det.
    Mennn overvejer det kraftigt nu også skal sille steriliseres samtid, så skal lige ligges lidt ekstra til side smiley


  • #20   5. sep 2009 det er os derfor min kat fister har en skaldet plet oven på hoved, der kommer aldrig pels på igen pga det allergi angreb han havde, men så længe han er rask så pyt med han er skaldet på hoved smiley

  • #21   5. sep 2009 Er pelsen fedtet på ryggen, op af halen, bag forbenene og i kragen/bag ørene?

  • #22   5. sep 2009 Ja lige der ved haleroden og lidt hen af rykken, men ikk ved ørene. Har os lige børstet ham han var helt ulet der bag til selv om han er korthårdet, også ku jeg se han havde en smule "skæl" i det jeg børstede af smiley

    Sætter delme pris på der er nogen der gidder ta sig tid til at hjælpe smiley


  • #23   5. sep 2009 Pernille

    Så vil jeg tro der er tale om fedthale. Noget specielt fertile hankatte kan få. Det er en overproduktion af hormoner hos fertile katte. Fedthale er ikke en sygdom man kan behandle men et arveligt problem.

    Normalt stabiliseres det efter katten er neutraliseret. Man skal dog være obs på, at det ik udvikler sig til en betændelsestilstand

    Du kan afhjælpe med vaskning af området (ik for ofte, da det irriterer talgkirtlerne til at producere ekstra), eller du kan komme godt med babypudder uden parfume i, lad det sidde og trække 10 min, og så børste det ud med en blød børste, ligeledes pudder i efter badning af området.
    Ikke noget med kamme og stålbørster i området


  • #24   5. sep 2009 okay har nemlig kun stålbørste smiley
    Hvilke børst skal jeg så ud at ha ???

    Jamen der kan man jo bare se, kan det også være derfor han er lidt mat i pelsen ???
    De er allesammen lige begyndt at få gærtabbeletter igen da der var et par stk af dem der fællede og ja så får de alle for de er jo vilde med det skidt smiley


  • #25   6. sep 2009 En børste ud af hår, eller en med dupper på spidserne. Huden er øm på halen

    Held & Lykke


  • #26   7. sep 2009 okay sådan en vil jeg da ud ud at ha når jeg alligevel skal ud at ha seler til de små smiley

    Og mange tak for hjælep til jer alle


Kommentér på:
fedtet pels

Annonce