{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.641 visninger | Oprettet:

Maria L
Maria L
Tilmeldt:
27. okt 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47

hvilken race? INDEKAT ! {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Jeg kigger lidt efter en kat... Jeg bor i lejlighed med min kæreste og vores Chihuahua, og kunne godt tænke mig en kat igen .. men det skal være en total indekat, som er meget social (ved godt at prægning betyder meget) og helst ikke bliver en 8 kg.'s kat - altså gerne en lille kat som fuldvoksen smiley

Håber at i har nogle forslag !

Hilsen Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken race? INDEKAT !
  • #1   27. okt 2009 Perser, eller exotic smiley Det er den perfekte indekat.

  • #2   27. okt 2009 Jeg har lige købt perser for en uge siden, og
    han er bare så kælen. Så den kan jeg også
    anbefale.


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #3   27. okt 2009 Jeg er ikke så vild med de der "flade" næser...

    Men de Ragdoll, hvor store bliver de (kg) ? (:


  • #4   27. okt 2009 Jeg vil så anbefale en britte smiley Det er kan godt nok blive lidt af en bamse, men de er bare SÅ skønne og kælen smiley og jeg syntes hun er perfekt som indekat smiley

  • #5   27. okt 2009 Persere fås også med lidt næse - se f.eks. min dejlige Felix! De aner virkelig ikke, hvad verdenen udenfor er for noget, og de bliver ikke så store. Der er meget pelspleje, men så er der jo også en exotic - de har dog ofte mindre næse. Og de er virkelig søde og trofaste, kærlige og bedårende! *Suk* Jeg har i hvert fald fundet min race, hihi ;o)

    Men en dag må jeg også helt sikkert prøve at have en ragdoll!! Og maine coon, når jeg engang får hus med løbegård! ;o)


  • #6   27. okt 2009 Rigtig synd at du udelukker perseren, kun på baggrund af udseendet, men du aner tydeligvis ikke hvad du går glip af. Persere fåes også med længere snude, end dem man ser på udstillinger.



  • #7   27. okt 2009 Jeg vil anbefale dig en Hellig Birma. De er ukomplicerede, legesyge, sociale, kærlige - og supersmukke . Pelsplejen er til at overskue - og pigerne bliver sjældent mere end 3-3,5 kg som voksne, hannerne lidt størrere.

    Birmaen knytter sig meget til sin ejer, og er nem at have med i sommerhus osv.

    Du kan læse meget mere om birmaen på www.birma.dk


  • #8   27. okt 2009 Bette, den sorte af mine, er en blandingskat.. der er ½ perser.. smiley En rigtig skøn kat, og har ikke flad næse smiley Så du kunne jo også finde en blandingskat, medmindre du vil have en racekat smiley Det eneste "perser" der er over hende, er at hun vis har lidt flade "luftveje" for hun snorker for 5 katte smiley

  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #9   27. okt 2009 Er super glad for jees forslag !!! Det hjælper mig meget, for hold da op, der er en jungle med race katte, stambog osv .. har haft katte før, altså sådan nogle jeg to med hjem fra rideskolen da jeg var lille smiley
    men for mig er det total lige meget om det er en blandings kat eller en renracet, for den skal bare bruges som en hygge bamse jeg kan give en masse kærlighed ;D

    Men jeg er godt nok betaget af de der Hellig Birma ! De er bare SÅ flotte ...
    vil lige læse lidt om dem smiley


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #10   27. okt 2009 ja jeg vil bestemt gøre mit for at finde en ordentlig kat fra en god opdrætter ! for som du selv siger, jeg skal jo have den i mange år smiley

    Vil gerne have si lille en kat som muligt, for vi har en meget lille Chihuahua, og jeg ved hvordan min mors hund leger med katten, og det går tit ret voldsomt for sig, og jeg har ikke lyst til at udfordre skæbnene smiley


  • #11   27. okt 2009 Du kan købe den bog der er om katte smiley Der er så mange racer i, og der står meget om hver i sær af dem smiley den syntes jeg er god og den koster næsten ingen ting smiley
    Den hedder : KATTE. BILLEDER - HISTORIE OG FAKTA smiley


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #12   27. okt 2009 super ide, Dorthe ! Det vil jeg da lige undersøge i morgen smiley

    Ja det er self. rigtigt ! Men det du siger der, har jeg tænkt smiley
    -det skal jo være et godt hjem for både hunden og katten smiley


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #13   27. okt 2009 ved godt at dette ikke lige har noget at gøre med dette emne som sådan, men jeg har hørt at der er et eller ander med katte der har blå øjne ?? at de var/bliver døve eller sådan noget ?

    Er det noget i ved noget om ?
    (:


  • #15   28. okt 2009 Europé, en dejlig race, som desværre er ret sjællendt i danmark smiley

  • #16   28. okt 2009 Der er utroligt mange skønne racer, og vi er jo alle sammen tilpas forelsket i netop den race vi har valgt, til at man anbefaler den. ;o) Men hvis man skal have en ny kat, og man går i tanker om at købe en racekat, så er det en god ide at sætte nogle kriterier op og beslutte sig ud fra det:

    *Pelslænge - er du til langhårskatte, semilanghår, korthår eller måske katte med intet hår?
    Det er en vigtig faktor, da man skal overveje hvor meget tid og lyst man har til at tage sig af en kat med pelspleje. Jeg elsker fx. masser af blød pels, men har ikke lyst til så meget pelspleje, derfor har jeg valgt birma.

    *Aktivitetsniveau - hvor aktiv og intelligent vil du have din kat skal være? Jo kvikkere og mere aktiv, jo flere krav til aktivering af katten.

    *Temperament - det er for mig den allervigtigste faktor, man skal leve med katten i sit hjem i rigtigt mange år, og med alle de racer man kan få, er der en katterace til stortset alle. Nogen kan lide de enormt hurtige tænkende katte, andre ønsker sig en rigtig kælepot, etc.

    Mit bedste råd ville være at kigge nærmere på 2 eller 3 racer og så derfra måske besøge nogle opdrættere, uforpligtende, så I kan møde kattene på hjemmebane og få et indtryk af de forskellige racer.


  • #17   28. okt 2009 Da jeg skulle vælge her for nyligt valgte jeg Danger som er bilgal. De skulle være blandt de mest aktive katteracer, men den bog har Danger tydeligtvis IKKE læst *G* Lige pt er han ibad (igen) Under bruseren. Derefter tørre han på et håndklæde på gulvet (gulvvarme *S*) og indtager SIT hjørne i sofaen, eller flader ud i min seng. Der er billeder på min profil. Dog vil jeg sige det er meget vigtigt at du vælger en avler som socialere katten lige fra start. Det vil sige helst stueopdræt, og ikke fra løbegårde.

    Knus Lise og Danger....


  • #18   28. okt 2009 "man kan faktisk få en helt hvis ragdoll .. de er registreret i TICA....og den er vist ikke engang genetisk hvid. (indviklet noget) "

    Hvid er ikke en godkendt farve hos ragdolls i TICA. Du kan se TICAs standard for ragdoll her: (link fjernet)

    Som det fremgår, er den godkendt i colorpoint, mitted og bicolor, akkurat som i FIFe og øvrige forbund.


  • #19   28. okt 2009 Jer er til katte der ligner et rigtigt kattedyr - kort pels hvor man kan se muskler.

    En kat der er kærlig og hengiven, smuk, atletisk, bevæger sig som en puma på savannen og hver en muskel kan ses, en akt med et udtalt kropssprog og minik - og klogere end mig:-)

    Sådan er en abyssinier, en lille meget smuk og elegant kat.

    PS abyen går godt sammen med hunde når de har kigget hinanden an - det vil bliver katten der bestemmer:-)


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #21   28. okt 2009 Vi har en hundehvalp (Chihuahua) og jeg tænker at de kan/skal holde hinanden med selvskab smiley

    Men jeg tror jeg har bestemt mig for en Hellig Birma. Er HELT solgt i dem ..
    (:


  • #22   28. okt 2009 Mette S: Ja den har jeg godt nok også stødt over, men jeg syntes den er ret god til alle de forskellige racer smiley

  • #23   28. okt 2009 stolt ejer af ægte MC katte u. tavle smiley - Det er ikke heæt rigtig, huskatte findes i mange størrelser, jeg har set en huskat der var på størrelse med en Maine Coon

  • #24   28. okt 2009 Mette S - Household Pet betyder huskat, og SGM er en huskattetitel (racekattenes tilsvarende titel hedder SGC og SGCA). Katten er med andre ord ikke registreret og udstillet som ragdoll, men som huskat.

    Jeg ved godt, at man kan registrere ikke-godkendte farver (faktisk har jeg både været formand for Avlsrådet og Stambogsfører i Felis Danica, så jeg har læst reglerne et par gange eller tre). Men du fik det til at lyde, som om hvide ragdolls er anerkendt i TICA, og min pointe var sådan set bare, at det er de ikke - endnu, ihvertfald. smiley


  • #25   29. okt 2009 stolt ejer af ægte MC katte u. tavle smiley - De alm staldkatte, plejer at blive en normal mellemkat størrelse, så jeg ville nu ikke isge de "ikke bliver så store" smiley

  • #26   30. okt 2009 Jeg kan også varmt anbefale en Hellig Birma<3

Kommentér på:
hvilken race? INDEKAT !

Annonce