{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

indekat - hvilken race? {{forumTopicSubject}}

jeg tænker stadig på at få en kat, men vil selvfølgelig vente til det passer med tiden og det hele. Måske til sommer. Den kat jeg skal have bliver indekat og ca en gang om måneden tager vi toget hjem og besøger de gamle... Vil jo ikke vælge en hvilken som helts kat men en race som vil trives med at være inde og som ikke ville hade at sidde i en transportkasse en time eller to i toget.. Jeg har også en lille hund som elsker katte, og er meget sød ved dem
Jeg tænkte selv på en exotic. Vil den kunne trives sådan eller il i anbefale mig andre racer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indekat - hvilken race?
  • #1   15. dec 2006 okay det var rart at høre. Nej det er selvfølgelig heller ikke fordi jeg vil slæbe katte med rundt hele tiden. Og har også en vieninde som meget gerne vil passe den. Det jeg tænkte på var nærmere i ferierne hvor jeg jo er hjemme en uge eller to ad gangen, og hvis jeg ikke har kattepasser må jeg jo tage den med mig hjem. Dette dliver dog nok ikke mere end 2-3 gange om året.

    Okay det var rart at hører at de fleste katte hvis de er van til det fra små af kan trives inde. Jeg bor nemlige et sted med ret mange biler og desuden er det slet ikke tilladt at have katten uden har hvor ejg bor... Så meget rart at høre at inekatte ikke er et så stort problem :o)


  • #2   15. dec 2006 hvorfor ikke to katte? er der er en særlige grund til dette? indekatte bliver mere stimuleret af at have selskab, og er dobbelt nydelse for ejeren smiley

  • #4   15. dec 2006 De har jo et vidunderligt sind både EXO og perser....

    kender ikke racen så godt, men da jeg mødte en af christinas på en udstilling var jeg helt solgt....

    Men ja de fleste katte kan gå som inde katte, jeg har 2 bengalere som eller er af den lidt mere aktive type og de trives i bedste velgående i vores 70kvm store leglighed... det går vildt for sig ind imellem men jeg synes det er dejligt...

    Jeg håber du finder den rigtig kat for dig, har vildt respekt for at man undersøger dyrene, istedet for bare et gå ud og købe en man synes ser sød ud....

    Naja


  • #5   15. dec 2006 tak for alle jeres svar og ja selvfølgelig sakl jeg have en som er PKD testet... Bliver de ikke det hvis der er stamtavle på? Og hvilken stamtavle skal man vælge, er der flere muligheder som ved hunde og hvis ja, hvilken er så bedst?

  • #6   15. dec 2006 Har godt nok ikke hørt om der skulle være forskellige stamtavler... men jeg er selvfølgelig heller ikke så meget inde i det..... men jeg fik bare en Stamtavle med fra den klub min opdratter er medlem af....

    Naja


  • #7   15. dec 2006 hejsa...

    Nej fordi katte har stamtavle er det ikke ensbetydende med at dens forældre er checket for PKD testet. Der er ingen krav om det, og det er op til opdrætter og bestemme om kattene skal testes.

    Angående stamtavler, så er det absolut ikke ligsom i hundeverdenen. Hvor der 3-4 forskellige avlsklubber/ registreringssteder, som udsteder stamtavle.

    Fife er det sted, som laver stamtavlerne og det er ens for alle. Jeg mener der er et andet sted der hedder TICA, men det er vist mest set i udlandet...måske andre kan forklare det?

    Hvis du for en kat m. stamtavle og på et tidspunkt vil udstille katten, så skal du være medlem af en katteklub registret under Fife. Der er et par forskellige klubber og vælge imellem og det helt op til dig hvilken en du vælger, da det kun kræver du er medlem af én for at komme på udstilling med katten. Selvom du er medlem af foreksempel Jyrak, så kan du godt komme med til de andres klubbers udstillinger. Så det er smag og behag smiley


Kommentér på:
indekat - hvilken race?

Annonce