{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Hvad giver i jeres misser.. {{forumTopicSubject}}

--- som supplement til tørfoder?

Jeg plejer at koge kylling til min, som hun elsker, men vil gerne have lidt mere at vælge imellem. Har hørt noget om, at tun er farligt for dem?

Er der nogle ting man IKKE må fodre killinger med (også ud over killingetørfoderet)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad giver i jeres misser..
  • #3   3. jan 2010 Hej Nina, her får de lidt laks eller tun, ellers køber jeg dåsemad til dem fra Hills, som de får.
    - og hvis det skal være rigtigt godt, så får de kaffefløde, og det er noget der passer dem kan du tro. smiley


  • #4   3. jan 2010 Alt med måde - også rå fisk, men i mindre portioner har de kun godt af det.

    Mine katte er simpelthen alt-fortærende, og især min mad, MENS jeg spiser vel at mærke smiley

    Ellers får de: kogt fisk og kylling, blandet med kogevandet og ris, havregryn ell. en moset kartoffel. Råt okse- og lammekød i lange, tynde strimler. Daggamle (rå) kyllinger. Et stykke rugbrød med leverpostej skåret i terner. Majs, kogte æg,
    Og så har jeg sikkert glemt noget smiley

    En af dem elsker forresten ris og boller i karry!

    Katte må IKKE få rå æggehvide (men gerne kogt). Sødmælk heller ikke, da de mangler laktase, som nedbryder laktosen i mælken, men igen: alt med måde. Nogle af mine kan godt tåle det, men der er ingen grund til at give dem det.
    For meget lever bør også undgås.


  • #5   3. jan 2010 min får dåsemad. og lidt leverpostej. så spiser han ellers det som hunde taber...det kan være alt fra pølsestykker til frikadeller

  • #6   3. jan 2010 Mine katte er mega kræsne, jeg har tilbudt dem alt både rå og kogt, samt købt dive forskellige vådfoder, samt noget af vores mad.

    Det er endnu ikke lykkedes at finde noget Bella vil have ud over tørfoder og hun har endnu aldrig været syg.

    De andre smager på det, men de spiser aldrig ret meget af det. Det er faktisk kun Silke og killingerne, der rigtig tog for sig, når vi severer ekstra for dem.


  • #7   3. jan 2010 Jeg giver ingen tørfoder, kun kød, indvolke brusk og ben smiley

  • #8   4. jan 2010 Tanja - Det skal du nu alligevel være varsom med.
    Kun kød og indmad kan på sigt sætte katten i underskud af vigtige mineraler og vitaminer og forårsage bl.a. knogleskørhed.
    Tænk på, at kattens naturlige byttedyr har både frugter og korn m.m. i deres mave og tarme, som bliver spist som noget af det første.

    Læs evt. her og BARF-fodring og hvad der bliver tilsat kødet:
    (link fjernet)


  • #9   4. jan 2010 *Mega* . - Der er blandet vitaminer og mineraler i det kød jeg køber smiley

  • #10   4. jan 2010 OK Tanja - Det var ret vigtigt at få med smiley
    Nogle kunne ellers tro, at kød, indvolke brusk og ben alene var nok.


  • #11   4. jan 2010 *Mega* det er selvfølgelig rigtigt smiley men jeg køber kun det kød til dem der er beregnet til BARF, og ikke det i supermarkeder (eller af lokale gårdmænd)

  • #12   4. jan 2010 bailey få en gang imellen noget kogt kylling, fisk og lever

Kommentér på:
Hvad giver i jeres misser..

Annonce