{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.970 visninger | Oprettet:

Min lille hankat er væk! {{forumTopicSubject}}

Min lille skat er pist forsvundet....

Jeg fik min lille kat sidste sommer og da han begyndte at blive udekat gik det fint - han kom hjem og har altid været tæt på os selvom han har været udenfor. Så for 14 dages tid siden bestilte jeg kastrering til ham til imorgen og han har været væk siden mandag aften (17/5) - (typisk er han ikke kommet hjem endnu)... Så han er ikke kastreret endnu :S

Men nu har han så været væk en uge.. Vejret har været godt og tror der er hunkatte der dufter godt tæt på os, men er en uge normalt?? Jeg synes godt nok det er lang tid og har ledt og ledt men kan ikke finde ham :((

Niri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min lille hankat er væk!
  • #1   24. maj 2010 En ukastreret hankat kan være på turne i mange uger...så er du heldig kommer han hjem godt forrevet af slåskampe med de andre fertile hankatte derude. :0(

  • #2   24. maj 2010 Bare han kommer hjem - så er jeg godt tilfreds...Var jo meningen han skulle have været kastreret :S... Var bare begyndt at blive bekymret for har aldrig haft en hankat før og vidste ikke hvor lang tid den normalt var væk... Men tak for svaret smiley

  • #3   24. maj 2010 Det er meget uansvarligt, at lade en fertil hankat løbe frit, da han løber og forsyner hele nabolaget med vilde killinger, som får en kummerlig skæbne smiley

    Det er træls for dig, at din kat er væk, du kan ikke gøre andet end at håbe, at han kommer igen, og hvis han kommer igen, så vil jeg anbefale, at du får den kastreret.


  • #4   24. maj 2010 Lise, ja selvfølgelig er det uansvarligt, men sket er sket, og prøv nu og læs at hun altså har bestilt tid til at han skal kastereres.
    og selvfølgelig kan du gøre andet end bar og sidde og håbe :
    led efter katten, kald efter den og hav eventuel nogen godbidder med som han elsker, spred lidt kattegrus ud, kan hjælpen via lugten, hæng sedler op i butikker lygtepæle osv, efterlys ham via dyrenes beskyttelse, smid sedler i folks postkasser, bed folk tjekke skure, lofter osv. En hankat der ikke er kasteret kan selvfølgelig være på damejagt, men det kan altså også være andre ting der spiller ind, han kan være lukket inde, f.eks.
    Håber du finder ham (:
    Hilsen Sandra.


  • #5   24. maj 2010 Som jeg jo skrev er der allerede bestilt tid hos en dyrlæge, men så er han jo stukket af.. Det der var mit problem var bare, at jeg var i tvivl om hvor lang tid en hankat er væk af gangen, når han strejfer..

    Niri


  • #6   24. maj 2010 Mange tak for det søde svar.. Jeg er meget frustreret og ked af det, da jeg elsker min lille kat.. Men jeg vil prøve med sedler, har jeg nemlig ikke prøvet endnu. Jeg har kun været ude og lede. Hvor mener du man skal sprede kattegrus?

    Niri<3


  • #7   24. maj 2010 Jeg spredte lidt ude i vores have og så fra vores have indgang og hen til døren, så der ligger lidt ud over det hele, og ville i hvert fald få hængt nogen sedler op, da det kan hjælpe meget.
    Min Hunkat har været væk 3 gange, den første gang var hun væk i en hel uge, og der fandt vi hende i et skur, hvor hun sad og mijauvede, og anden gang var hun også væk en hel uge og der kom hun bar hjem igen af sig selv, den 3 gang endte dog ikke så lykkeligt, da hun desværre var blevet kørt ned. men da hun var en hunkat og din er en hankat, er der selvfølgelig ret stor sandsynlighed for at han bar er på damejagt, (: men prøv i hvert fald noget af det jeg skrev før, og så håber jeg virkelig at han snart kommer hjem til dig igen, det er hårdt ikke og vide hvor ens elskede misser er henne. knus Sandra


  • #8   24. maj 2010 Håber virkelig at du får din lille skat hjem igen Anne... Kan godt forstå at du er nervøs, det er aldrig rart at gå og vente...
    Men som skrevet kan de desværre godt være væk længe... Men prøv med sedlerne, måske er der nogle der har set ham ;O)
    Krydser fingre for at han snart vender næsen hjemad igen ;O)


  • #9   24. maj 2010 Men har stortset ligget søvnløs i en uge nu :S... Og håber hver morgen at han står udenfor.. Jeg vil prøve med det du foreslog.. Mange tak..

    Stort knus Niri


  • #10   24. maj 2010 Sjovt det kun er hendes skyld andre i nabolaget få killinger da det på ingen måde kun er hendes skyld hvis man har en hunkat man smider ud som ikk er under ppiller eller neutraliseret så ber man selv om at få killinger.

    Så lad være med og give hende skylden..

    Din hankat kommer nok snart hjem han har bare været ude og hygge sig med de dejlige damer som render rundt i området.


  • #11   24. maj 2010 Vær opmærksom på en kastreret han kan parre med gevinst i op til 6 uger efter indgrebet.

    Vær også opmærksom på Fyn er højriskoområde for FeLV (leukæmi) håber i det midste din kat er vaccineret for det - og med en vaccine der stadig dækker.

    Håber du snart ser ham igen


  • #12   24. maj 2010 Helt enig Camilla (:
    Men ja håber snart han kommer hjem (:
    Knus herfra


  • #13   24. maj 2010 Camilla M

    Hanner er altså værre (parrer mange hunner, er smittespredere, sóm fertile fritgående end hunner - hanner er også økonomisk billigere at få fikset ...


  • #14   24. maj 2010 Ih jeg begynder at få mit håb op igen med alle jeres søde beskeder... Glæder mig meget til at se ham igen... smiley

  • #15   24. maj 2010 Det er meget muligt men hun kan ikk få skylden for andre i kvateret få killinger da der højst sandsynligt også er andre ikk kastrat hankatte plus evt vildkatte og hvis man har en hunkat så enten hav den på ppiller eller neutraliseret ellers har men selv bedt om det der er min mening.

    Og siger derved ikk at alle som har hankatte bare skal lade dem gå fertile men man skal bestemt ikk give skylden for andre få killinger til dem. for der er 2 til den leg..



  • #16   24. maj 2010 anne ja jeg ville evt få lavet nogle sedler og smække op i området så du hurtigere kan få ham hjem så han evt ikk bliver kørt over eller noget..

  • #17   24. maj 2010 Camilla M

    jeg giver ingen skylden - men stadig er hanner større producenter end hunner. Den evige klagesang med prisen for dyrlgeindgreb er og bliver billigere på hanner - førger man for at få dem fikset - så var vi nået langt. Både hvad angår produktion af killinger - og smitte.

    Så beklager jeg er en af dem der finder det især uansvarligt at have fritgående fertile hanner.


  • #18   24. maj 2010 Lis var endelig heller ikk myntet på dig overhoved men overfaldet som anne fik længere oppe.

    Jeg har selv kastrat hankat som render frit..
    Jamen kan kun give dit ret men derfor sys jeg ikk den komentar med at det var hendes skyld hele nabolaget fik killinger skal pålægges på hendes da som sagt er to til denne sag.


  • #19   24. maj 2010 Jeg ved godt det er uansvarligt, men han var jo ikke begyndt at strejfe endnu og vidste ikke han ville gøre det lige her ugen før han skulle kastreres.. Så var ikke min mening at lade ham strejfe i den tilstand... Jeg elsker ham og savner ham... Så var bestemt ikke min mening...

  • #20   24. maj 2010 Jamen Lis vi syntes også det er uansvarligt at fertile hankatte går rundt, men som sagt der skal 2 til tango, og hvis de fleste ville tænke sig lidt om så ville alle der har fritgående hanner og hunner få dem ordnet, og så er vi nået endnu længere end hvis vi kun lige tænker på hannerne.
    men ja tråden handlede om at hendes hankat er blevet væk, og at hun somsagt har bestilt tid til og få ham ordnet, så skal vi ikke bar lade tråden være i det den er lavet til, og så alle krydse finger for at hendes lille skat snart kommer hjem igen.


  • #21   24. maj 2010 Camilla

    Jeg ved ikke helt hvem det er du mener der skal tage ansvaret for de vilde hunkatte?! Det er jo ikke nødvendigvis dem der bor i området, der har lukket kattene ud.

    Her hvor jeg bor vrimler det med vilde katte, fordi det er et vældig populært sted, at slippe uønskede katte fri, men det er altså ikke os der bor her der gør det, men det er os der gang på gang må rydde op efter disse personer - og når man gang på gang må rydde op efter disse personers uansvarlige opførsel, så er det altså lidt svært, at se positivt på, at der findes katteejere, der lader fertile hankatte løbe frit...

    Hvis man har en fertil hankat, så kan du altså ikke komme udenom, at det er dårlig stil, at lade den løbe fri?


  • #22   24. maj 2010 Lise, man er da også uansvarlig hvis man har fertile hunkatte gående frit.

  • #23   24. maj 2010 ja, det er det uansvarligt med begge køn - stadig kan hannen producere uendeligt hvilket gør hanner til et langt større problem end hunner der trods alt i mindt 9 uger efter de er parret ikke lader sig parre igen. Hannerne slås indbyrdes - de smitter hinanden med alt mellem himmel og jord.

    Så slå et slag for at hannerne er fixet - det e heller ikke så dyrt - de luger langt bedre bagefter også:-)


  • #24   24. maj 2010 Det kan jeg selvfølgelig godt se Lis (: men ja et slag for hanner blir fixet, og så håber vi ellers at folk kunne tænke lidt over at det er smart at både få ordnet hanner og hunner der løber frit, og hvis man nu alligevel har en af hver så orden dem begge samtidig så får du også mængde rabat smiley

  • #25   24. maj 2010 min bedste venindes fertile hankat kom hjem i fredags efter 2 år på jagt efter damer (; du kan tro han bliver holdt inde til han er neutraliseret nu hihi.. så jeg vil ikke mene at en uge er noget at bekymre sig om, men hold ham inde næste gang du skal have ham neutraliseret så han ikke stikker a igen (;

    men skynd dig at neutralisere når han kommer hjem så der ikke kommer uønskede killinger derfra..


  • #26   24. maj 2010 Var også min plan..hehe.. Jeg havde egentlig tænkt mig at gøre ham til indekat bagefter:P... Men håber ikke der går 2 år :O.....

    Niri


  • #27   24. maj 2010 Nej det forstår jeg heller ikke - virker uansvarligt.. Dog var det første gang han rendte og jeg havde jo bestilt tid... Just my luck! :S... Men han har nok ovrehørt da jeg bestilte tiden til ham hos dyrlægen smiley

  • #28   25. maj 2010 Det vigtigste for mig er bare at han kommer hjem igen - så må jeg tage den derfra...
    (:
    Niri


Kommentér på:
Min lille hankat er væk!

Annonce