{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

er det en loppe? {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter jeg så noget kravle rundt på en af mine killinger, går jeg amok, hvis jeg ser noget, der kunne ligne en loppe. Har kigget på googles billeder af lopper, men det ligner slet ikke den der kravlede rundt.

Nu i går aftes, så jeg så et insekt mere. Kunne det ligne en loppe. Jeg tog billeder af den, og har lagt det ind på min profil (billedalbum lopper).

Er der nogle som lige vil kigge forbi, og se om det virkelig kan være sådan en? For er nemlig ret usikker:(

Ved godt, at der om sommeren også kommer insekter ind ad vinduet (bor i den kølige kælder :D), men ved snart ikke om jeg klarer det her smiley Tænker på om jeg stadig vil have kat. Det er virkelig ikke sjovt at få den tanke.

En anden ting er, at jeg har købt noget feliway spray hos dyrlægen, og fået en snak om lopper, når nu killingerne er så små. De har også fået spraymidlet gnubbet ind i deres pels, også kattemor. Det måtte de godt for dyrlægen.

Men har aldrig set lopper på kattemor. Så det er meget mærkeligt, at det kommer nu. Kan det være, at jeg har været hos nogen, der har hund, og jeg så har fået taget halvvoksne lopper med hjem? Har også kæmmet kattemor, og der er intet at se. Kun noget hvis, som ligner menneske skæl. Men det har da ikke noget med lopper at gøre vel? Hvor store kan sådan nogle egentlig blive?

Undskyld jeg skriver så meget. Har ikke haft kat før, og har derfor slet ikke haft tanken, at lopper kan ramme min kat. Den har fået loppemiddel før den blev drægtig, da jeg helst ikke ville risikere noget. Men den blev også tjekket for det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det en loppe?
  • #3   9. jul 2010 Det er ikke en loppe. det er en eller anden bille. Lopper hopper.
    Feliway ???? hvad skal du bruge det til ? for det hjælper ikke på lopper eller andre insekter. Nogle påstår at det beroligere katte, men her i huset har det ingen effekt og heller ikke hos flere jeg kender.

    Den største risiko for at få lopper er når man har udekat eller kattene er i løbegård eller man kan selv få en lusket med hjem, hvis man har været uheldig at møde en på sin vej. Ligeledes kan gæster og gæster eventuelle medbragte dyr. Det samme gælder stort set flåter (fejlagtigt kaldt tæger).


  • #5   9. jul 2010 Mange tak for jeres hjælp. Nu er jeg blevet rolig smiley Så er der måske ikke opstået loppe angreb. Endnu. Håber aldrig det sker, men vil forebygge mod det.

    Lisbeth: godt du har en søn som har forstand på den slags ting:D Altid godt med en ekspert.

    Marianne N: jeg skrev forkert. Det var frontline jeg mente. Jeg sad og læste i en brochure om feliway smiley


  • #7   9. jul 2010 Felis F: tak for din beskrivelse af, hvordan lopper ser ud. Det hjalp meget. Nu ved jeg helt sikkert, at det så ikke var en loppe på killingen:D

    Blev bare meget urolig, da jeg så det. Var sikkert en slags flue.


  • #8   9. jul 2010 tror du ikke det hedder frontline i stedet for feliway ?
    frontline er der mange der bruger imod utøj (dog er de fleste utøjs arter resistente)
    Feliway er feromoner (hormonstoffer) der beroliger ved fremmedartede dufte (nye dyr i hjemmet)
    pb hvis du ikke forstår hvad jeg mener, jeg uddyber gerne


  • #9   9. jul 2010 2. linie i mit indlæg ( brug advantage....det duer)

Kommentér på:
er det en loppe?

Annonce