{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.104 visninger | Oprettet:

Hvad gør man ved en kat med kvalme? {{forumTopicSubject}}

Pjevs er 7 år gammel. Han begyndte lige pludselig at tabe sig helt vildt (1 kilo på meget kort tid!) Han vil ikke spise sin mad og kun drikke meget lidt vand.
Vi tog ham til dr. dyr som tog blodprøver på ham. Vi fik så svar - lidt ændring på levertallene.
Nu er mit problem så at det her skete for en uge siden... Han vil stadigvæk ikke spise, og drikker mest kun geléen fra de portionsposer jeg giver ham. Han får normalt tørfoder, men dr. dyr sagde jeg sku prøve at give ham portionsposer.
Jeg har fået kvalmestillende til ham, men det ser ikke ud til at virke smiley
Jeg har prøvet at tvangsfodre ham, hvilket nogle gange går fint, andre gange kaster han det hele op igen smiley
Jeg prøver at give ham lidt vand med en engangssprøjte hver time cirka, men synes slet ikke han ser ud til at få det bedre...
Hvad kan jeg mere gøre for at få ham til at spise?? Nogen der har nogle gode idéer?
Vil jo ikke miste ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man ved en kat med kvalme?
  • #1   10. jul 2010 Pjevs skaltil dyrlæge i en fart.

    Kvalme - det kan være nyrene der er ved at svigte. Luk munden op og se hvordan det ser ud - og lugt


  • #3   10. jul 2010 Du skal kontakte dyrlægen på mandag - han *skal* i gang med at spise! Måske skal han dog på drop først for at få væskebalancen i orden igen.

  • #4   10. jul 2010 Tak for de hurtige svar.
    Dkkorat - Ja har også tænkt mig at tage til dyrlæge på mandag med hensyn til drop og sådan...
    Amigo - Okay tror jeg vil prøve det smiley
    Lis - Hans tandkød er blegt (ifølge dyrlægen pga. leveren), men ellers er der ingen forskel at se i forhold til da han var rask.


  • #5   10. jul 2010 Synes virkelig din kat skal indlægges og få noget væske og evt sonde fodring. Han skal spise ellers går det først helt galt...

  • #6   10. jul 2010 Problemet er at jeg har været hos dyrlægen op til flere gange (faktisk hver dag) i denne uge, og jeg får hele tiden at vide at jeg "bare" skal få ham til at spise noget...
    Igår fik jeg at vide at bare det at jeg fik ham til at drikke vand/spise geléen var fint nok, så sku det andet nok komme...
    Har kogt noget kylling til ham nu, så nu får vi se om han vil spise det! *krydser fingre*


  • #8   10. jul 2010 Håber du får ham til og spise og drikke! For det lyder bestemt ikke godt!! Pøj pøj med ham..

  • #9   10. jul 2010 i denne varme er det total vigtigt den får noget at drikke !! Som de andre siger skal du ikke vente til Mandag , afsted afsted . prøv eventuelt en anden dyrlæge ? :s det lyder underligt de bare siger du skal få den til at spise og drikke .

  • #10   10. jul 2010 Jeg ville nok også skifte dyrlæge, men det er jo ikke altid så ligetil når det er weekend - kommer også an på, hvem der har vagten.

    Har dyrlægen forstand på katte? Jeg må indrømme, at jeg var gået i panik, hvis jeg havde en kat, der var så syg og så bare fik at vide jeg skulle få ham til at spise. Det er jo det katten ikke kan smiley Hvor er det synd at han skal være så syg, og så i denne hede smiley

    God bedring med ham. Jeg krydser fingre!


  • #11   10. jul 2010 Ja Tinka, jeg har virkelig også været rundt på gulvet hele ugen og er det stadigvæk... Er så sur og ked over at de f.eks. ikke har foreslået at han ku få drop og sonde, det måtte jeg selv ind og læse om på nettet at han ku få smiley
    Skal lige siges at han er mit første kæledyr nogensinde, og har aldrig rigtig været syg før nu... Derfor jeg intet har vidst om det hele...
    Lige nu ligger han ude på toiletgulvet hvor der er koldt, han har desværre ikke rørt kyllingen, så prøver at koge noget fisk til ham her om lidt... Men lidt vand har han drukket kan jeg se...


  • #12   10. jul 2010 Ringer til dyrlægevagten nu, han har lige kastet op smiley

  • #13   10. jul 2010 De kunne også have giver han et "depot" af vand i underhuden, så han havde noget at trække på i weekenden og en pillebehandling der skærper appetitten.(Prednisolon)
    Jeg ville bestemt også skifte dyrlæge.


  • #14   10. jul 2010 Så har jeg lige snakket med vores normale dyrlæge (var hende der havde vagten...)
    De ku ligge sådan et depot af vand i underhuden, men det var ikke sikkert det hjalp noget... Ellers var der intet at gøre sagde hun...
    Så nu vil jeg lige ringe til kæresten og sige at jeg altså lige skal bruge penge på sådan et depot - så må han blive sur hvis det er det han vil, Pjevs er vigtigere!
    Mange tak til alle jer der har skrevet, har hjulpet meget i denne tid når man sidder alene med det...
    Kan snart ikke andet end at håbe og bede til at han klarer den smiley


  • #15   10. jul 2010 Be´om en Prednisolon kur også. Det skulle gerne give ham appetitten igen. Og noget kvalmestillende også

  • #16   10. jul 2010 Uhhh hvor jeg dog håber han får det bedre. Tænker på jer.

  • #17   10. jul 2010 Har dyrelægen kontroleret om hun muligvis kan ha et fremmedlegeme i maven der plokerer? det vil give samme symptomer

  • #18   10. jul 2010 Vil lige fortælle at vi lige er kommet hjem fra dyrlægevagten.
    Hun synes han så meget bedre ud end sidst hun så ham, så det var jo positivt at høre...
    Han fik 200 ml. vand i depot i nakken, desuden fik han en injektion med kvalmestillende plus (efter jeg bad om det!) fik han binyrebarkhormon.
    Så nu må vi vente og se om det kan hjælpe ham...


  • #19   10. jul 2010 June - Hun har følt på hans mave, og hun ku ikke mærke noget... Hun følte igen her i aften, og ku stadig ikke mærke noget...

  • #20   10. jul 2010 Hmm håber han bliver frisk igen, vores var meget syg sidste år og fik også binyrebarkhormon og det hjalp ham meget sammen med kvalmestillende. Rigtig god bedring med ham

  • #21   11. jul 2010 håber virkelig han klare det .. og jeg ville da også klart skifte dyrelæge !

    - min kat giorgio havde ´noget lignende for et års tid siden , han spise ikke, og hvis han så gjorde , så kastede han bare det hele op igen..
    min daværende dyrelæge gav mig skånekost og så videre pga af den skrøblige mave, men lige lidt hjalp det.
    - jeg valgte så at lave lidt havregrød lavet kun på vand, og uden sukker da jeg vidste min kat elskede det, og så begyndte jeg med mindre portioner, og det kunne heldigvis holde i maven , og lidt efter lidt blev han bedre og til sidst spiste han helt normalt ...


    men som June sige kan der jo godt side et fremmedlegme i ham, din dyrelæge burde tage et røgent billed af din missers mave smiley

    håber din mis klare det


  • #22   11. jul 2010 Godt at høre. Stort pøj pøj til din kat.
    Men synes fa...bip det er for groft, at folk selv skal vide hvilken behandling de vil have til deres kat, ellers får den det ikke smiley
    Godt du insisterede.


  • #23   11. jul 2010 Ja godt og høre! Pøj pøj med din kat *ss*

  • #24   13. jul 2010 Jeg er ked af at sku sige det, men Pjevs' liv slutter i dag kl. 13 smiley
    Han er simpelthen så afkræftet, og har pevet meget i nat... Så synes det er synd hvis han skal lide længere smiley
    Selvom jeg virkelig kommer til at savne ham så meget!!!!! smiley


  • #25   13. jul 2010 Det var da en trist udvikling. Kram til dig.

  • #26   13. jul 2010 ej det er jeg ked af at høre .. smiley ..

  • #27   13. jul 2010 Det gør mig ondt at høre, sender dig en kærlig tanke og et knus

  • #28   13. jul 2010 Kære Marianne,

    Belutningen er altid den værste - nu har din elskede kat fred - hvor svært det end er - så glæd dig over du ikke mere ser på en kat du ved lider.

    Der kommer en svært tid nu hvor du vil gøre mange ting, stoppe op og sige åhhh nej ...

    Vær stærk - og tvivl ikke et sekund på du har gjort det rigtige ...


  • #29   13. jul 2010 Gør mig ondt :'o( Enig du gjore det bedste du kunne for din kat *ss* Sender lige et knus*

  • #30   15. jul 2010 Trist at det måtte gå sådan, men han var godt nok meget syg, så godt han fik fred.
    Det er en stor sorg at miste en elsket kat smiley Mange medfølende tanker herfra.


  • #31   15. jul 2010 Tak for alle de søde tanker smiley
    Det er rigtig hårdt at Pjevs ikke længere er her, græder hele tiden smiley Det lille pus var jo blevet mit lille barn, så det er slet ikke til at bære...


  • #32   16. jul 2010 Øv, hvor er det bare trist. Kan virkelig godt forstå dig. Ville også gå helt ned, hvis en af mine missere ikke var her mere.
    Stor trøste kram fra mig, Mille, Malle og Magnus.


Kommentér på:
Hvad gør man ved en kat med kvalme?

Annonce