{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Den værste nat i mit liv.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude..

Har lidt jeg skal af med, for har det simpelthen så skidt.

Igår aftes lå min kæreste og jeg i vores seng og så en film.
Vores ene kat Chevy MCO lå oppe i vinduet og pludselig kom der en "bump" lyd og hørte også en hurtig lyd der lød som to poter mod et vindue, vi troede begge det var Chevy der var hoppet ned, men da jeg ikke kunne se Chevy sagde jeg til min kæreste "Hvad var det?!" - "Det ved jeg ikke sagde han" - Jeg kunne jo godt se der var noget galt så jeg løber over mod vinduet og famler i gardinerne og kan mærke Chevy ikke er der, jeg begynder at skrige i vildens sky og får gardinerne fra hinanden og kan se at jeg kan åbne vinduet på vidt gab, jeg kigger ned men der er mørkt, så jeg løber skrigende ned til ham ´(Vi bor på 3 sal, og der er ca 8-10 M ned) - Vi finder ham dernede og han sidder op af væggen og har tydeligt fået et chock.

Vi tjekker ham med det samme om der skulle være noget brækket både at ben, arme, rygsøjle hoved, men alt er fint og han beklager sig ikke.
Vi får også tjekket hans mave og der er heller intet, han er på toilettet kort efter jeg jeg tjekker hans afføring, heller intet - og der var heller ingen problemer med at spise ca 20 godbidder i træk.

Han har det fint, i starten ville han gerne være i fred, for at komme sig over chokket, og idag er han frisk og frejdig men man kan godt mærke at han stadig er lidt betuttet.

Jeg har haft den værste nat i mit liv, jeg har ikke sover fordi jeg har tjekket op på ham ca hver ½ time om han var ok.
Jeg har grædt det meste af natten af skyldfølelse og jeg hader mig selv for at jeg kunne lade sådan noget ske.
Jeg var bange for at komme ud og finde ham død på gulvet, men mest af alt bebrejder jeg mig selv og er simpelthen så ked af det smiley Jeg bliver ved med at høre den lyd af poter mod vinduet.
Jeg sidder også og græder nu, selvom jeg ved at han har det godt - men det er MIN skyld!

Vi tjekkede vinduet igår efter hendelsen og jeg er ret sikker på at jeg har lukket vinduet på hasp, men vi har lige smurt hængslerne og vi fandt ud af at et lille skub faktiksk kunne åbne vinduet på vidt gab.
Om jeg har været sådan en kæmpe fjols ikke at sætte vinduet i ordentligt hak eller det er smuttet op, ved vi ikke - jeg ved bare at jeg føler det er min skyld og at jeg hader mig selv over alt på jorden.


Undskyld det er så langt, men jeg måtte bare ud med det, for ved ikke hvor jeg skal gøre af mine tanker. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den værste nat i mit liv..
  • #1   16. jul 2010 Altså kan spiser og drikker uden klage og han snakker også igen - Ville han gøre det hvis der var noget galt med kæben?

  • #2   16. jul 2010 nej hvor har du dog været heldig !! smiley Det er også min væreste frygt at mine katte falder ud, men jeg har så fået et hegn op foran mit ene vindue så det ka stå på vid gab smiley Måske du også skulle overveje det smiley Det samme på altanen ( hvis du har sådan en ).. Så behøver du ikke at være bange for at lade døren stå åben døgnet rundt smiley Måske ser det ikk så kønt ud men din kat ville få kæmpe glæde af det smiley Mine har meget stor glæde af det , de sover ude på altanen om sommeren smiley

  • #3   16. jul 2010 Godt det virker til der ikke er sket det helt store.
    Jeg ville dog under alle omstændigheder (= selvom han har det godt) få ham checket af en dyrlæge, incl røntgen.
    Noget families kat faldt også ned fra 3.die sal og havde det fint, MEN havde 'brækket' en knogle i det ene forben, det kunne ses på røntgen og han var øm ved palpering.

    Forstår godt din skyld-følelse, den ville jeg også ha', selvom den ikke kan bruges til noget.
    Brug istedet din erfaring til at sikre vinduerne 100%.
    Man kan få nogle 'kroge', der sikrer at vinduet ikke kan åbnes mere end krogens længde. Krogen kan kun tages af, når vinduet er helt lukket, se fx nr 10 & 11 her:

    http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=41

    mvh
    Pia


  • #4   16. jul 2010 uha en oplevelse.

    Jeg kan godt forstå din tendens tl at bebrejde dig selv, men du må glæde dig over at det gik godt, og at du nu kan sikre vinduet.
    Så tør øjnene, træk vejret dybt og få sikret vinduerne så du igen kan synes du passer godt på dit missebarn.

    Og stop med at slå dig selv oven i hovedet med hændelse, uheld sker. Der er ingenting der bliver bedre af at du skælder dig selv ud over hændelsen, vær du hellere lykkelig over at det gik fint og nyd din missedreng.
    Hvis du er utryg og ked af det, smitter det af på ham og det er jo ikk lige det bedste når han i forvejen er forskrækket, at du så også virker ustabil, så hank op i dig selv søde ven.



  • #5   16. jul 2010 Jeg viser ham så vidt muligt ikke min nedtrygthed.
    Når jeg taler til og med ham bruger jeg min glade stemme, jeg leger også meget med ham for at få ham op i humøret igen.

    Skal lige siges at i nat så vi ham lige an i 30-45 min og ringede derefter til vagtdyrlægen i Valby og forklarede dem hvordan sagerne stod til - for på de 45 min havde han både spist, drukket - og været i kassen og både gøre det ene og det andet hvor jeg havde hans afføring ude og kigge om der skulle være blod i det.

    De sagde at der ingen grund var for at komme ind med ham for han lød som om han havde dte godt, bortset fra han selvfølgelig var lidt nedtrykt at chocket.

    Jeg har her til middag ringet til min egen dyrlæge og spurgt om råd og forklaret hvordan han har haft det i løbet af natten, da jeg jo har holdt øje med ham hele tiden for at se om han var ok, og trækkede vejret ordentligt, for han havde halset lidt i starten men det forsvandt igen.

    Det eneste jeg har lagt mærke til som ham stadig gør lidt er at han slikker sine poter, om det er fordi han er øm ved jeg ikke - men blev enig med min egen dyrlæge om at jeg ser poteslikkeriet og alt andet an over weekenden og hvis der er det mindste vil de meget gerne se ham på mandag.

    Her i huset er alt sikret, de kan faktisk ikke komme ud udover på terassen som de ikke kan hoppe ud fra eller over.
    Tror som sagt bare at hængslen er blevet for blød så vinduet gik for let op, men det er bare slut med vinduer på hængsel, så må vi have blæsere i værelserne istedet.

    Tak for opbakningen allesammen, det har virkelig hjulpet smiley


  • #6   16. jul 2010 Jeg synes også du lige skal have tjekket ham ved dyrlægen!
    En kat kan nemt have ondt, uden du kan mærke eller se det på den.

    Jeg bor på 2 sal, og det er virkeligt også mit værste mareridt. Men jeg flytter HELDIGVIS i rækkehus nu her. Så slipper jeg da for dét problem.

    Men lad være med at bearbejde dig selv. Sket er sket - og der skete ikke det store. Ved godt det lyder hårdt, men du bliver nødt til at komme videre, og så koncentrere dig om, hvad du/I kan gøre til næste gang, så det ikke sker igen smiley

    Jeg havde reageret på nøjagtig samme måde - det er altid lettere at sidde her og kloge sig smiley Hehe


  • #7   16. jul 2010 Det er frygteligt når sådan noget sker, min gamle hunkat faldt også ned fra vores altan fra anden sal, hun overlevede heldigvis faldet men fik brud på sit ene bagben, havde også rigtig dårlig samvittighed i lang tid efter for det var mig der havde glemt at lukke døren. håber din kat er helt ok efter den grimme oplevelse

  • #8   16. jul 2010 den ene af mine katte hoppede engang ud fra 1 sal i mine forældres hus men der var intet sket og han lever i bedste velgående self var det da lidt underligt og ubehageligt at han rendte rundt udenfor når ALLE vinduer nedenunder var lukket men jah er bare glad for han har det godt

  • #9   16. jul 2010 giver de andre ret i at du skal få ham tjekket, jeg kom engang til at kappe cirka halvdelen af vores aby kats hale af i altan døren og tænk hun spandt da jeg tog hende op selvom der var blod over det hele...... så jeg tror vist osse jeg kan sætte mig ind i din skyldsfølelse for det har jeg godt nok osse haft smiley
    håber han er ok smiley


Kommentér på:
Den værste nat i mit liv..

Annonce