{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Argh! Hvor kan jeg blive sur!! {{forumTopicSubject}}

Hvornår laver folk at killinger skal min. være 12 uger? Ser så ofte efterhånden at folk ønsker sig killinger som IKKE må være over 12 uger, og så ofte at folk lyver om killingernes alder og siger at de er 12 uger når de ikke engang har rundet 8 uger.. Dette er ikke personligt til nogen, trængte bare lige til at rase ud!.. Nogen af jer der også oplever det ofte?
Knus Kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh! Hvor kan jeg blive sur!!
  • #1   9. feb 2006 min veninde havde anskaffet sig 2 små søge skabninger af den mening hun savnede at have katte, den første kunne jeg å med det samme sige den kun var 6 uger.. smiley selvom hun havde fået at vide den var 12 uger.. så anskaffer hun så en mere som så lidt større ud og tænkte så at den sikkert var 12 uger som de sagde.. men nej det var den hellere ikke.. :(... den nummer 2 hun fik begyndte hurtigt at blive urenlig på den bekostning, og hun fik så heldigvis et nyt hjem tid den, den anden gjorde det også fordi nr 2 gjorde det, men da nr 2 kom væk stoppede den anden, og nu vil hun have mig med ud næste gang og + hun vil have en kat der er min. 6 måneder..

  • #2   9. feb 2006 Er enig med jer andre - synes det er synd for killingen, og det giver ofte problemer senere med f.eks renlighed. Har en veninde der fik en kat fra en gård - 8 uger (for sådan er det jo med hunde...) Og den stakkels killing havde jo ikke en jordisk chance for at forstå hvordan man gør når man lige pludselig bliver indekat i en lejlighed. Heldigvis ville gårdmanden gerne tage den tilbage.
    Jeg tror simpelthen bare ikke folk er klar over at 12 uger er mindste alderen for katte. Mange jeg snakker med tror som sagt det er ligesom med hunde 8 uger. især fordi katte har ry for at være mere selvstændige en hunde - så forventer man jo ikke de skal være ældre...


  • #3   9. feb 2006 Syns det er kanon det blir bragt op... Hvis en køber virkelig ønsker sig en den killing, så betyder det ikke noget at vente.. Og det burde sælger vide! Jeg ventede 2 uger på min lille Zuma og det var vente tiden værd. Og nummer 2 jeg har reserveret får jeg først d. 16. marst.. Der er han endda 13 1/2 uge. Det er Karina C herinde på KG. Og det synes jeg er helt fint. For jeg ved at han er den tid værd!!!

  • #4   9. feb 2006 Lea S - Kan love dig for at du får en dejlig kat fra Karina C, nu kan jeg ikke huske om det er en han eller en hun, men jeg har jo en af Pjuskes tidligere killinger.. smiley den fra kuldet før.. :).. han er jo oppe på 4,1 kg nu, han er kun 5 måneder.. ;).. det er jo samme far.. smiley

  • #5   9. feb 2006 Er det rigtig!! Jamen vi glæder os også helt vildt... Men indtil videre må vi nøjes med at se på ham på køleskabet!! Hviken en af dine katte er det så?

  • #6   9. feb 2006 Lea S - Det er Lucas.. smiley

  • #7   9. feb 2006 Jeg ventede også i sin tid over 4 uger - og var da på besøg hos killingen i mellemtiden. Folk korsede sig når de hørte man rejste de halve jylland tyndt for at se sin kommende killing, og end ikke kunne få den med hjem... Når man lige så nemt kunne slå op på loppe-siden i avisen og hente de første 10 killinger gratis nu. Men det var helt klart ventetiden værd! Så fik jeg en god ide om hvordan killingens opvækst havde været, og vidste hvad den var vandt til; foder, dyrelæge, hund, børstning, vask, kattebakke, kradsetræ osv. Og fik en kat der var klædt godt på til livet smiley

  • #8   9. feb 2006 Han ser godt nok også dejlig ud!! smiley


  • #9   9. feb 2006 Indienite - du kan sige til helle m at du vil have en lucas.. :D.. helle m' whiskey og lucas skal lege far, mor og børn når lucas ved hvad man bruger damer til.. hehe.. smiley

  • #10   9. feb 2006 Indienite - Hehe.. :).. okii.. :).. jeg venter selv på en her til sommer, fra may-britt.. smiley hvis der kommer hunner ud af kuldet.. :)..

  • #11   9. feb 2006 sidder lige og tænker på om i har overvejet at når folk skriver at de gerne vil have en killing på max 12uger at de så måske menerat de gerne vil have den så snart den er klar til at komme hjemmefra...
    Men jeg er os meget i mod dem der sender deres killing ud for tidligt, jeg fik cirkeline da hun var 8 uger fordi at hende der havde egentligt ville aflive hele flokken men jeg fik hende forklaret at hun nok ville komme af med killinger når de var store nok men da de var 8 uger ringede hun og sagde de sku hentes nu for hun gad ikke have dem mere og i starten gik hun og suttede på al ting og vi måtte ud og købe mælk til hende og hun prøvede på at die hos vores store hun kat men der var jo ikke noget mælk og hente...
    jeg har faktisk hørt at nogen aldrig stopper med at sutte på alting så folk der sender deres killing ud for tidligt sku ikke ha lov til at have katte overhovedet....
    (cirkeline er dog stoppet med at sutte klud) ;o)


  • #12   9. feb 2006 hvis folk ikke gider have killinger ska de bare ikke lade deres kat rende ude når den ikke er neutraliseret for så er man da for dum når man ved det kan ske og lines mor havde haft flere kuld så det er jo ikke første gang det er sket for hende...

  • #13   9. feb 2006 da jeg fik min killing var hun desværre kun 8 uger, men moren ville ikke kendes ved dem og løb hjemmefra, derfor var min så ung da jeg fik hende.

  • #14   9. feb 2006 min maine coon var 9 ugergammel. moderen ville ham ikke mere og der eringen problemmer med ham hverken med bakken eller væremåde

Kommentér på:
Argh! Hvor kan jeg blive sur!!

Annonce