{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Obs på efter sterilisering? {{forumTopicSubject}}

har lige aflevret min lille kiki mis til dr.dyr for at få hende sterilliceret så er spændt på hvilken kat jeg får tilbage, er første gang jeg selv har skulle få en kat ordnet (de andre har været det da jeg fik dem) . så ville lige høre om der er noget man skal være særligt obs på i den forbindelse? regner med at spørge dyrlægen når jeg henter hende i eftermiddag, men glemte det da jeg afleverede i morges.

skal hun have anderledes mad eller kan hun sagtens klare tørkost med det samme (hun får royal cannin til main coons) ?

vil hun sagtens kunne komme op i kattebakken efter opperationen?

andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Obs på efter sterilisering?
  • #1   29. apr 2011 ahh fandt lige dette... http://www.virumdyreklinik.dk/behandlinger/neutralisering_kat.html så har vist fået svar.

    hvis nogen har noget andet man skal være obs på må i meget gerne sige det


  • #2   29. apr 2011 Nu har jeg ikke læst det der står på linket - men noget der er meget vigtigt, er at du sørger for at holde katten varm, indtil den er helt ovre bedøvelsen.. Da vi fik vores Frigg steriliseret fik vi det også at vide, men vidste dog ikke at det var så vigtigt, som det var.. Så hun var hele to dage over at komme sig over bedøvelsen - hvilket bestemt ikke er normalt..
    Så sørg for at putte hende på et tæppe eller et håndklæde og læg også lidt over hende..
    Jeg tror det kommer meget an på katten, om den absolut vil bruge bakken, men tror godt de kan have uheld, så læg evt. lidt aviser rundt om der hvor du putter hende..
    Vores Frigg er enormt hysterisk renlig, og vi måtte faktisk løfte hende på bakken den første dag.. Så hvis ikke hun selv kan, så hold øje med, om hun får brug for hjælp - og så accepter eventuelle uheld..:-)


  • #3   29. apr 2011 De behøver ikke nødvendigvis få andet mad, hvis de ellers trives på det de får og det er jo noget ordenlig foder hun får i forvejen. så det er bare at holde øje med om hun begynder at tage for meget på i tiden fremover smiley

    Ziggy blev steriliseret før påskeugen, og hun var faktisk meget frisk da vi hentede hende ved dyrlægen. dog var hun lidt slinger. vi holdte hende inde i soveværelset den nat og næste morgen var hun helt normal igen(det var hun også ved at være i løbet af aftenen). Men hun havde bestemt ikke tid til at være sølle, så vi måtte være ovre hende hele tiden indtil hun ikke var svimmel mere, da hun ville ud og klatre i alt alligevel.
    vi var lidt bekymret over om hun ville lade stingene være, da hun bed og hev lidt i dem de første par dage, men de blev alle siddende og såret var fint og rent.


  • #4   3. maj 2011 der var overhovedet ingen problemer med hende hun er så dygtig. da hun kom hjem fredag var hun stadig påvirket af narkosen og "småstiv" og slingrede rundt, men ved godt mod og kæle.

    -varme/ro: jeg gav hende et dejligt varmt stort tæppe hun kunne ligge på og så fik hun et rum for sig selv weekenden over så hun kunne slappe af og få den ro hun havde brug for så min datter ikke sad i hovedet af hende. så gik vi ud og snakkede med hende ind imellem og hun fik sine pencilinpiller. (1 om dagen i 5 dage) .

    - krave/pincilin: i følge linket skulle kattene have krave på, men fik hun heldigvis ikke. min dyrlæge fortalte mig de havde erfaringer med dyrene nok skulle lade stingene være og kun slikke dem rene, og at kraven derimod kunne stresse helt vildt.

    - Mad: hun har dog døjet en smule med at få foderet ned, det har besværret hende lidt at få delt de store main coon stykker. så hun har fået noget lidt mindre jeg fik med hjem fra dyrelægen.

    er nu bare spændt på hvor fint det vokser sammen og om hun fortsat kan lade stingene være... de skal ud igen på mandag..så går turen igen ud i bilen (det er hun så ikke vildt glad for).


Kommentér på:
Obs på efter sterilisering?

Annonce