{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Hjælp, drægtig hunkat?? {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Jeg er bange for at min meget! unge hunkat er blevet drægtig :S Kan det virkelig passe? Hun er fra November sidste år?
Hun har lagt sig godt ud på det sidste, virker mere uenergisk end hun plejer, og hendes patter er blevet en smule større.. Det kan være sket for omtrent en måned siden hvis det er ?

Og er det overhovedet godt for dem at få killinger i så tidlig alder? Hun skal steriliseres, men bor på læsø og det ikke lige det nemmeste at finde en dyrlæge der har tid på fastlandet :s

Hvad gør vi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, drægtig hunkat??
  • A. N
    A. N Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #1   31. maj 2011 kan sagtens passe

  • #2   31. maj 2011 Kan der ske noget ved det? For enten hende eller killingerne? Og vil det være godt for katten at få lov til at få et kuld inden hun bliver steriliseret? Mener mht. temperament osv? (hun er en krudtugle/ballademager til daglig) smiley

  • #4   31. maj 2011 problemet er bare, at hun først ville kunne få en tid om minimum 3 uger, og så er hun ved at være omkring 2 måneder henne, og er det ikke ret langt ? :s

    Vi vil gerne selv beholde en killing og så kender vi folk som vi kan give resten til, alt efter hvor mange der kommer.
    Men ja, vi vil bestille tid til steralision snarest muligt. Men vi spørger lige dyrlægen til råds om hvad han synes smiley


  • #5   31. maj 2011 Med så ung en kat, ville jeg helt klar vælge at få fjernet de fostre. Katte har IKKE moderfølelser før killinger er født. Og den med at katte har bedst af at få et kuld inden neutralisering er altså en ældgammel skrøne, så er tilbagevist gennem mange år.
    Men det korte af det lange. Din killing er selv kun en stor killing, du kan risikerer hun klare det, men jeg vil mene at der er en større sandsynighed for at hun ikke kan klare at passe dem. Er det så ydermere en kæmpe hankat, så kan hun osse få problemer med at føde.


  • #6   31. maj 2011 Hun er selv en stor kat skal det siges, vejer 3 kg.

    Men vi snakker lige med doktor dyr og så ser hvad han siger til sagen.


  • #7   31. maj 2011 Hvis det er så svært at få en dyrlægetid, hvad gør I så i tilfælde af behov for akut kejsersnit ?

  • #9   31. maj 2011 Jeg er helt enig med Lotte.

  • Lea Kay L
    Lea Kay L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #10   31. maj 2011 Synes mere at det er et spørgsmål om I er klar til at få killinger? Vores dyrelæge sagde i morges da vores hunkat(2år) skulle steriliseres, som vi kun har haft boende i to uger, er drægtig. Vi er meget imod at kattemoren får taget sine fostre bare fordi vi ikke er klar på en flok killinger. Vi har nu valgt at bruge vores tid og penge på hun får sine killinger ligesom hun ville, hvis der ikke var os mennesker som skulle blande sig. Efter det får vi hende steriliseret da vi ikke har tid og råd til mere end dette ene kuld. Det passer sikker at den ikke får moderfølelse før den har født men det er stadig at lave et indgreb på en kommende kattemor som vel gør klar i slutningen på at skulle finde et sted at føde sine killinger. Kan ikke se problemet i at jeres kat får et kuld og mener helt klart at hvis katten er med killinger skal vi mennesker kun hjælpe dem på vej og finde et godt nyt hjem til killingerne. Synes helt klart at I skal spørge dyrelægen og hvis I endda har nogen som ønsker sig killinger kan det da kun være en positiv oplevelse. Håber at I tager den bedste beslutning for katten. smiley

  • Lea Kay L
    Lea Kay L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #12   1. jun 2011 For det første er dette forum for at hjælpe/give sin mening til Anette N, og ikke til at skrive indbyrdes. Men selvom vi ikke vidste hun var med killinger da vi fik hende, er vi selvfølgelig klar til hendes killinger. Det var også det jeg skrev at vi kun har tid og råd til dette ene kuld og når hun har fået dem så kan vi jo sterilisere hende efter. Jeg mener blot at det er forkert at vi mennesker fjerner hendes unger. Så kort sagt, vi har i forvejen god kontakt til gode hjem og ellers er vi selvfølgelig klar på at det er vores ansvar. smiley

  • #13   1. jun 2011 En dyrlægetid er nem nok at få fat i.... - En sterilationstid er IKKE så nem at få fat i... Vi har lige fået en dyrlæge til ØEN, som ikke "bare" er langt ude på landet, men som er en rejsetid på min. 1,5 time bare med færge, plus alt mulig andet, så derfor tager det den tid!
    Vi har snakket med den smådyrs dyrlæge der er kommet herover, som har sagt at hun er så langt henne at hun mener hun burde få dem! Vi skal hjælpe hende hvis det er nødvendigt, og hvis hun får "for mange" må vi op til hende med nogle af dem, hvis det skulle komme så vidt. hun sagde at første kuld plejer de ikke at få ret mange i, og vi har allerede "booket" op til 5, hvis det skulle være. Vi vil selvfølgelig hjælpe vores lille misser på bedste vis, vi er skam ikke ude på at ødelægge hende eller os eller noget, og der er styr på aftalerne. Vi har aftalt med dyrlægen at hun bliver steriliseret 8 uger efter killingernes fødsel.


  • #14   1. jun 2011 og det bliver selvfølgelig her til de er min. 12 uger.

  • Lea Kay L
    Lea Kay L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #15   1. jun 2011 Hej Anette.
    Jeg synes at det lyder som en rigtig god løsning både for jer og for jeres unge hunkat. Håber alt går godt med hendes killinger smiley


  • #16   1. jun 2011 Mange tak smiley Håber også at hun klarer alting med bravoúr, men nu får vi se smiley

  • #17   1. jun 2011 Ja selvfølgelig bliver de til de er mindst 12 uger - men er du parat til at beholde dem måske altid?

    Jeg har to gående på snart 19 uger - de er vaccineret 2 gange, chippet og kastreret - det er mange penge at skulle lægge ud på et tvilvsomt salg...


  • #18   1. jun 2011 Hvis du læser mit tidl. indlæg vil du se hvordan tingene vil foregå alt efter hvor mange der kommer smiley
    Også selvom nogle vil synes det er synd, så det bedre end at de ikke får det de skal osv. Som sagt så har vi mulighed for at give 4 killinger væk, plus vi gerne selv vil beholde en smiley


Kommentér på:
Hjælp, drægtig hunkat??

Annonce