{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

min killing er lille! {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en lille hankatte killing, som ikke vokser særlig meget! han er 16 uger gammel, og omkring 15 cm høj.hans søskende voksede fint og da de flyttede hjemme fra var de dobbelt så store som ham. da han blev født, havde han vand i lungerne som vi "slyngede" ud for at rede hans liv.

kan det være derfor han er så lille?
vokser hans organer hurtigere end hans krop, eller følger det bare med ?
er der andre der har så lille en kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min killing er lille!
  • #2   22. sep 2011 Da han fra fødslen var lille, så tror jeg ikke der er noget i vejen med ham, andet end han er lille. Men med den usikkerhed du har, vil jeg anbefale dig at få ham tjekket ved dyrlægen, for at sikre at han er ok. Det kan også give dig ro i sindet. Nogle katte er bare mindre end andre, uden det betyder at der er noget galt.

  • #3   22. sep 2011 vi har snakket om et dyrlæge tjek smiley min søsters chinchilla skal også til tjek, så jeg vil da høre om min lille kat kan komme med der smiley tak for svarene!

  • #6   22. sep 2011 Jeg har også to killinger herhjemme lige nu, der har lige fra starten været stor størrelses forskel på dem.
    Hvis din killing ellers virker frisk og leger og hopper rundt som andre killinger ville jeg ikke være så bekymret.
    Men det er altid en god ide at få dyrlægen til at tjekke, hvis du er i tvivl om den trives.


  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #8   22. sep 2011 Da jeg ik min Chinchilla-Perser var hun skind og ben, hendes pels så forfærdelig ud.

    Opdagede lynhurtigt at en del af problemet var MAD. Hun hader tørfoder som pesten og spiser det kun af nød.

    I dag et kuld killing og 6 mdr senere er hun vildt flot og har det som blommen i et æg. Ikke alene er hun blevet flot, men hun har taget det dobbelte på i vægt og er desuden vokset en del.

    Fortæller det fordi at foder kan være en del af grunden til størrelsen på din killing.......


  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #10   22. sep 2011 Mine er indekatte, ingen af dem er vaccineret, ingen har nogensinde været syge, eller haft lopper eller andet møg. Går ikke ind for at dyr ikke bliver vaccineret, men ser heller ingen grund til det hvis de er i et lukket miljø. Så hellere bruge mønterne på noget lækker mamse............

  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #12   22. sep 2011 NIX men vil ik fylde mine dyr med alt mulig lort hvis jeg kan undgå det. Bare det at mine dyr aldrig er syge fortæller vist alt.....

  • #13   22. sep 2011 Tonny E
    Jeg er fuldstændig enig.
    Har selv haft indekatte i over 20 år og de bliver kun vaccineret hvis de skal på pension når jeg skal rejse.
    Det andet er spild af penge.


  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #14   22. sep 2011 NEMLIG

    I den tid vi lever i, har man en grov tendens til at glemme at der faktisk var engang det var muligt at leve uden div. "shots" fra lægen. Der er jeg ? og det går faktisk rigitg godt....


  • #15   22. sep 2011 Jep
    Har heller aldrig haft problemer med sygdom.Det eneste de får hos dyrlægen er måske en tandrensning i ny og næ, intet andet.


  • #16   22. sep 2011 Nej heldigvis er det sjældent der sker noget, men dag man ser en kat dø af en af de sygdomme man vaccinerer mod, så ændre man mening. Tænk sig at skulle leve med den skyld og den lidelse katten har haft inden døden. Som indekat er det ikke nødvendigt at vaccinerer hvert år. Og det er utroligt hvad gæster og en selv kan slæbe med hjem.

  • Tonny  E
    Tonny E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 6
    #17   22. sep 2011 Nej jeg ændre ikke mening, been there done that.....

    Mange dyr dør trods alt det man gør, men man kan altid være bagklog og sige: ja hvis nu........Men det er nu ik noget jeg gider spilde min tid på

    Man må bare sørge for at vide at de dyr man har, har det godt, ellers gør man som LIne, man spørger.....



  • #18   22. sep 2011 Heller ikke mig.
    Chanchen for at blive ramt af et lyn er også tilstede,men derfor går jeg da stadig udenfor


  • #19   22. sep 2011 Tja, mine er også indekatte, men den ene smuttede ud for et stykke tid siden pga en gæst havde åbnet vinduet på badeværelset. Så fordi man har indekat, skal man ikke vide sig sikker. Men det må i om. Nu har jeg set flere katte dø af Giardia, bla indekatte ligesom jeg har set hvalpe og hunde dø af parvo. Jeg ville Aldrig risikere mine kattes liv. Jeg har også fået mine børn vaccineret, selv om det stort set er umuligt at få nogle af sygdommene.

  • #20   22. sep 2011 Min den mindste er også meget lille af sin alder, og var halv størrelse af sine søskende .. Vi har fået taget divers prøver hos dyrlægen fordi jeg var bange for hun ikke optog næringen i hendes foder, eller måske var syg.
    Heldigvis fejler hun intet, men er bare en lille kat ..
    Jeg ville få det tjekket for at være sikker ..


  • #21   22. sep 2011 min den ene kat er også lille, hendes søster vejer næsten 2 kg mere end hende, men hun er flot i pelsen og aktiv som hun skal være

Kommentér på:
min killing er lille!

Annonce