{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Han er ikke god ved hende :-( Hun er bange... {{forumTopicSubject}}

Har aldrig stået i sådan en situation her....

Fik en ny hankat for efterhånden 1½ måned siden. Han er ikke neutraliseret.

Har så en hunkat og hun kom i løb da han ankom - og ja de var jo okay gode venner så (planlagt parring).

Men siden da har hun knurret ganske kraftigt af ham og ønsker ham ikke nær. Og hans reaktion er meget dominerende og han er nu efter hende.

Hun har fået revet et øre og det er også det - men hun er bange for ham og jeg er seriøst bange for, at hun trækker sig (kan finde på at gå hjemmefra) - hvis dette fortsætter.

Hvad pokker gør jeg?
Han er indekat. Hun har mulighed for at komme ud, men vil helst være inde. Idag har hun dog valgt at gå i stalden og det huer mig ærlig talt ikke.

Og det undre mig, at de ikke kan sammen.
Han kan fint med min unge hankat (1 år) og en anden damemis (1 år).

Hende han er efter er 3 år, han er selv 4 år.

Nogen der kan rådgive?? Bliver jeg nødt til, at finde et nyt hjem til en af dem?

Hun er meget blid og kan med de andre.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er ikke god ved hende :-( Hun er bange...
  • #1   27. mar 2012 Må jeg foreslå, at hankatten bliver kastreret? Det er tydeligt, at hendes hormoner frustrerer ham.

  • #2   27. mar 2012 Du skriver "planlagt parring". Er det sket? Kunne hun være drægtig?
    Anyway begge katte skal neutraliseres så bliver der ro.


  • #3   27. mar 2012 Hun skulle gerne være drægtig ja.

    Det var nu ikke planen at de skulle neutrailiseres, men jo det kunne nok være en god ide ihvertfald med ham, hvis det er det der giver problemet.

    Har bare aldrig oplevet det hun/hankat imellem, at det skulle være et problem??


  • #4   27. mar 2012 Jo, en fertil hankat vil ofte gerne parre enhver fertil hunkat, han finder på sin vej - også selvom hunkatten er drægtig. Han bliver frustreret over hendes dufte, som er meget hormonelle men alligevel ikke helt "rigtige"... Du kan også prøve at skille dem ad - det vil klart mindske stressniveauet.

  • #5   27. mar 2012 Det lyder absolut fornuftigt! Vil finde en løsning - og tusind tak for forklaringen på problemet smiley

  • #6   27. mar 2012 Vil på det kraftigste anbefale dig at få dem neutraliseret hurtigst muligt. Det vil fjerne dit problem.

  • #7   27. mar 2012 Ja, det er sådan nogle skønne ting, der ind imellem sker når man har fertile dyr. Ud fra det du fortæller, så er der kun en mulighed og det er at få ham kastreret. Husk at der går op til 6 uger efter, før alle hans hormonerne er ude af kroppen.

  • #8   27. mar 2012 "Husk at der går op til 6 uger efter, før alle hans hormonerne er ude af kroppen."

    Og i den periode kan han parre MED gevinst.

    Få han kastreret i god tid INDEN killingerne kommer - der skal ro til en missemor og hendes killinger



  • #9   30. mar 2012 jeg kan ikke helt forstå hvorfor man generaliserer og foreslår trådstarter at neutralisere kattene og VUPTi, så er det problem løst. Jeg har en kastrat som jeg bliver nødt til at afhænde fordi han absolut er en MENNESKE-kat, underforstået at han ikke kan lide andre end sig selv og de mennesker han bor sammen med. Han vil absolut have det bedst hvis han var enebarn... Hulk hulk, det er bare så trist

  • #10   31. mar 2012 Jamen hvis han kun kan lide de mennesker han bor hos, hvordan vil du så afhænde ham???

  • #11   31. mar 2012 Marianne - det jeg mener er, at han kun kan lide de mennesker han bor sammen med og ikke de katte der er i boligen smiley
    Jeg tror såmænd han vil blive glad for at bo et sted hvor der kun er ham som kat der bor der - uanset menneskeantallet


  • #12   31. mar 2012 Altså ham af min er ganske god med de andre katte - det er bare hende han er efter. Men han bliver snittet i næste uge, da jeg tror det vil give ham meget mere ro.
    Han er ligeledes indekat, men jeg vil gerne han lære, at komme ud og så er det bedst, at han bliver neutraliseret uanset.


  • #13   31. mar 2012 Jeg synes det er et meget fornuftigt valg du tager og jeg er sikker på at det løser de fleste af de problemer der er og har været.

    Lene P, Ja selvfølgelig anbefaler vi at neutralisere. Det er mange års erfaring, der siger at det at i det fleste tilfælde er fertilitet årsag til mange adfærdsproblemer. Denne erfaring er både fra os, der har haft katte i årtier, dyrlæger og adfærdsterapeuter. Der er selvfølgelig altid et par procent, der ikke holder sig til "reglerne" og der ligger som regel andet til grund for uhensigtsmæssig adfærd.
    Jeg har selv en fertil han jeg bliver nødt til at kastrere. Det er godt nok en bet, for mit opdræt, men hensynet til ham og de andre katte, er for mig væsentligt vigtigere, end at han skal holdes fertil, for min skyld.


  • #14   2. apr 2012 Jeg er ret overbevist om, at du har ret Marianne - har studeret hans adfærd ret så nøje de seneste dage... Han snakker til pigerne konstant, han er rastløs og virker frustreret.

    Imorgen kl 13 ryger han, killing fra sidste år, samt to kaniner til dyrlægen - og så ryger kuglerne på dem alle smiley
    Godt man har en dyrlæge der giver mængderabat!!


  • Birgit V
    Birgit V Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 5
    #15   5. apr 2012 Jeg har en indekat af ubestemt alder, muligvis 4 eller 6 år smiley Hentede den på Inges kattehjem for 2 år siden, hvor Ally befandt sig i sygeafdelingen pga dehydrering. Havde boet hos nogle mennesker, der desværre ikkke evnede at passe den. Hun er utroligt blid, følger mig meget og "snakker" også meget. For 1½ måned siden fik hun forstoppelse, så jeg købte noget kattemalt. Det hjalp ikke. Så tog jeg hende til dyrlægen, som gav mig noget pasta, der hedder Pro-Kolin+, som hun skulle have 3 gange daglig. Jeg havde haft en afføringsprøve med til dyrlægen, og mens jeg var der, undersøgte dyrlægen afføringen i et andet lokale.. Jeg fik at vide, at der var små ormeæg i afføringen, så Ally skulle have en ormekur. Men eftersom Ally ved samme lejlighed havde fået en vaccination, kunne det ikke lade sig gøre at give hende ormekuren, sagde dyrlægen. Så jeg fik pillen med hjem og skule give hende den 2 dag esenere.Jeg gik hjem med et dankort, der var lænset for små 1.700 kr. - for jeg skulle jo da også lige have 4 kg specielt foder......

    Dagen efter mailede jeg til dyrlægen for at bede hende om at give ormepillen til katten,og skrev, jeg kunne kigge ind melle 2 konsultationer. Det fik jeg ikke meget ud af..

    Dagen efter igen kontaktede jeg en anden dyrlæge og spurgte, om man kunne give vaccination og ormepiller ved samme konsultation. Og, jo, det kunne man godt. Jeg spurgte om de ville undersøge noget afføring med henblik på orm. Der fik jeg at vide, at de skulle bruge et døgn til at analysere prøven. Dagen efter jeg havde afleveret prøven, kom jeg forbi og fik at vide, at katten IKKE har orm. Denne gang var regningen på 600 kr. for det der kostede det dobbelte hos den anden dyrlæge. Så mit råd er, tjek jeres dyrlæge. Det er ligesom med tandlæger....det er ikke alle man har tillid til....


  • #16   5. apr 2012 Birgit V - nu har jeg læst dit lange indlæg og kan ikke helt se hvad det har med sagen om adfærd mellem 2 katte at gøre ???+

  • #17   5. apr 2012 Næh... Birgit skulle nok ha oprettet en selvstændig tråd - emnet er da reelt nok :))

Kommentér på:
Han er ikke god ved hende :-( Hun er bange...

Annonce