{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Økologisk tørfoder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min kæreste står overfor at skulle have kat for første gang, siden han var barn. Jeg har selv haft kat meget af mit liv. Vi bor ikke sammen, men jeg er meget med inde over, så der er styr på det der skal være styr på smiley

Jeg går højt op i at katten får ordentligt foder, og det gør han selvfølgelig også. Jeg er bare stødt ind i et "problem" idet han MEGET(!!!!) gerne ser, at det er økologisk foder. Det kan jeg jo absolut ikke klandre ham for, men så er det bare jeg har brug for assistance - for findes der økologisk tørfoder, hvor man ikke går på kompromis på foderets indhold fx.?

Katten vi skal se på i denne uge er en voksen Somali, indekat, kastrat. Normalt ville jeg have været ude i noget RC eller Hills til enten kastrater eller semilanghårskatte - eller en blanding.

Hvad har I af erfaringer med de forskellige økologiske tørfoderpoodukter på markedet, både gode og dårlige?
Hvad kan I anbefale - og hvad kan I ikke? Begrund hvorfor, så vi kan bruge det til noget smiley

På forhånd tak.
Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økologisk tørfoder?
  • #1   17. apr 2012 Jeg synes kun det er fint at fodre økologisk :-).
    Feline Porta 21 har noget holistisk tørfoder (hvis det kan bruges) og der er flere andre. Prøv at tjekke på zoo-plus. Der kan man også se ingrediensliste ved de fleste fodertyper.
    Defu (tørfoder) og Yarrah (vådfoder), køber jeg ikke mere, da det er kattene der bestemmer, hvad de vil æde smiley
    Der var noget godt tørfoder, der hed Eagle Pack (dog ikke ren øko, men kødet var fra velfærdsdyr). Det findes desværre ikke længere - eller dvs. jeg tror nok, det har skiftet navn (kan dog ikke huske navnet).

    Om katten er kastrat eller langhåret mener jeg ikke har særlig betydning for hvilket foder der bør vælges. Der kan selvfølgelig være øget risiko for hårboller med langt hår, men det klarer kattegræs og supplement med hårbollekontrolfoder (ved ikke om dette fås øko) samt ekstra frisering i fældningsperioder.

    Fersk økologisk kød fra kølediskene - og msc mærklet fisk - kan der jo også suppleres med. Her vil jeg lige nævne at Hanegals hønsebryst indeholder salt (fandt jeg ud af efter at have fodret en del med det). Men deres hakkede hønsebryst er uden salt.


  • #2   17. apr 2012 Et godt (og dyrt) økologisk tørfoder er GourMix. Jeg køber det hos www.dyreomsorg.dk

  • #3   17. apr 2012 Det ser ud til at det kun er de vegetabilske ingredienser i Gourmix, der er økologiske :-/. Til den pris burde kødet også være det.

Kommentér på:
Økologisk tørfoder?

Annonce