872 visninger
|
Oprettet:
Til jer med gamle katte.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål til jer med katte der er over 15 år. Det lyder måske som et mærkeligt spørgsmål, men er interesseret i at høre hvordan i fodre jeres katte? hvad får de at spise og hvor tit osv? Har de været syge tidligere? Jeg har selv kendt nogle, hvis katte blev ca 18 år. De levede af rester blandet med vådfoder og adgang til tørfoder altid.
Det jo fantastisk hvis man kunne ha sine katte så længe. Ved godt det er individuelt og man ikke kan love at katten bliver så gammel, hvis man gør lige netop på en bestemt måde, men er stadig nysgerrig...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.729
De har aldrig fået kastratfoder ell. anden særkost, men det som husets øvrige katte har fået. Det vil sige tørkost ad libitum + alle former for vådmad.
Min barndoms Piv blev ca. 22 år. Hun fik (der var før tørkosten kom frem) torskerogn, fiskefrikadelle, kogt fisk, madrester og en leverpostejsmad, skåret i skiver.
Hvordan hendes tandsat var, ved jeg ikke. Det var man ikke så obs på dengang.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.729
Det er derfor, senior-foder er fremstillet, så det bl.a. lugter stærkere end normalt foder.
(Senior-foder må ikke sammenlignes med kastrat-foder).
Man kan også, hvis den gamle kat ikke spiser nok, tilsætte makrel i tomat. Det lugter stærkt og de fleste katte kan lide det.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
Til jer med gamle katte..