{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Til jer med gamle katte.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål til jer med katte der er over 15 år. Det lyder måske som et mærkeligt spørgsmål, men er interesseret i at høre hvordan i fodre jeres katte? hvad får de at spise og hvor tit osv? Har de været syge tidligere? Jeg har selv kendt nogle, hvis katte blev ca 18 år. De levede af rester blandet med vådfoder og adgang til tørfoder altid.
Det jo fantastisk hvis man kunne ha sine katte så længe. Ved godt det er individuelt og man ikke kan love at katten bliver så gammel, hvis man gør lige netop på en bestemt måde, men er stadig nysgerrig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med gamle katte..
  • #1   17. maj 2012 Jeg har i tidens løb haft flere katte (kastrater), der er blevet 17-18 år.
    De har aldrig fået kastratfoder ell. anden særkost, men det som husets øvrige katte har fået. Det vil sige tørkost ad libitum + alle former for vådmad.

Min barndoms Piv blev ca. 22 år. Hun fik (der var før tørkosten kom frem) torskerogn, fiskefrikadelle, kogt fisk, madrester og en leverpostejsmad, skåret i skiver.

Hvordan hendes tandsat var, ved jeg ikke. Det var man ikke så obs på dengang.

• #3   17. maj 2012 Min Colombus er 14 år. Han får samme almindelig perser tør kost fra Royal Canin og det går fint. Han er en meget livlig mis til tider men sover også en del på sine gamle dage. Vi regner da med at der er mange gode år i ham endnu.

• #4   17. maj 2012 Tak for indlæg.. Ja man håber bare man har sine elskede misser så længe som muligt ;o)

• #5   17. maj 2012 Med gamle katte bør man bare være obs på, at deres sanser er svækkede, herunder lugtesansen, og kan en kat ikke lugte sin mad, spiser den heller ikke.

Det er derfor, senior-foder er fremstillet, så det bl.a. lugter stærkere end normalt foder.
    (Senior-foder må ikke sammenlignes med kastrat-foder).

Man kan også, hvis den gamle kat ikke spiser nok, tilsætte makrel i tomat. Det lugter stærkt og de fleste katte kan lide det.

• #6   18. maj 2012 Min Lumbe kan lugte når vi åbner en pakke rå kylling hvis han er i stuen og vi er i køkkenet så han lugte sans fejler slet ikke noget som helst. Tværdigmod han går sgu og sniffer på alt og alle.

Kommentér på:
Til jer med gamle katte..

Annonce