{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Killing fundet {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg bor på en gård langt ude på landet.
Vi har lige fundet 2 langhåret killinger i en af bygningerne.
Den ene er ikke til at fange , men den anden , en lille fin rød/creme hun killing var så afkræftet at den ikke magtede at stikke af.

Jeg har givet den læ, mad og drikke , og har set til hende en masse gange i løbet af dagene, MEN jeg kan ikke selv tage hende ind , har 2 katte i forvejen , og har lige fået et kuld på 4 killinger for 4 uger siden , og jeg tør IKKE tage den ind til de små , og deres mor hvæser af den,.

Den er efter mit bedste bud et sted mellem 7-9 uger gammel da der stadig er et skær at blåt i hendes øjne.

Jeg vil selvfølgelig blive ved med at fodre hende , men hun kommer aldrig ind her , så jeg tænkte der måske var nogen derude der kunne have et blødt hjerte og rum til hende.

Hun spinder når jeg kæler med hende nu , så hun er ikke "Vild" på den måde , og jeg tror sagtens man kan få en god kat ud af hende.

Jeg bor i Hvalsø , midtsjælland.

hvis i vil se et billedaf hende så smid lige en mail adresse og så sender jeg noget.


mvh
kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing fundet
  • #1   18. aug 2012 hvor er det bare trist.... havde jeg muligheden for at komme til hvalsø havde jeg gjort det... men nok ikk smart at skille de to søskende fra hinanden.... smiley


  • #2   18. aug 2012 hun er alene n den anden spruttede og hvæste og stak af da vi fandt dem, og vi har ikke set den side.

    Hun har fået en kattebox med tæppe i og bliver stort set i den kasse hele dagen.


  • #3   18. aug 2012 ok det er øv øv

    ville nok sætte den anden ud og håbe på den anden kom tilbage....


  • #4   18. aug 2012 hvor trist.. jeg vil gerne have taget hende, men bor i jylland.. har ellers en mor mis som jeg er sikker på vil have taget hende/dem til sig..

  • #5   18. aug 2012 Jammen hun er sådan set hvor vi fandt hende, hun var under et lille legehus, så har bare sat kassen hen ved siden af huset , og hun er så flyttet ind.

    Jeg var også sikker på at Min voksne morkat ville tage alt til sig, hun prøver sågar at hente min mobil når den ringer, men hun hvæser af den og lister væk.



  • #6   18. aug 2012 ok øv øv har ikk engang mulighed for at hente hende.... smiley


  • #7   18. aug 2012 har du ikk mulighed for at aflevere hende på et internat


  • #8   18. aug 2012 har selv en missemor med en killing på den alder og er ret sikker på hun ville tage den til sig....

  • #9   18. aug 2012 Det har jeg forsøgt før, og så snart man har taget kontakt til katten, dvs fodret den anser de den ikke som truet , og alt bliver på min regning, jeg er studerende med en del dyr i forvejen, så jeg kan ikke bruge flere penge på dyrlæge end jeg allerede gør.

    Jeg kan fodre den og sørge for den ikke dør af sult , men den kommer til at være ude og klare sig selv desværre.
    .


  • #10   19. aug 2012 øvøv


  • #11   19. aug 2012 Så neutraliser den eller få den aflivet... Ellers har du bare endnu flere i fremtiden. Hvis den alligevel skal leve som semivildkat

  • #12   19. aug 2012 Det er især de <b>langhårede</b>, vildtlevende killinger, der har brug for hjælp - enten i form af et hjem eller en aflivning.

    Der er nemlig ingen til at ordne deres pels, når den filtrer sammen, og det er en uundgåelig og langsom død, sådan en killing har at se frem til.

    Jeg oplevede selv for år tilbage en sådan killing.
    Jeg fik den indfanget. Det var ikke svært, for den var så filtret, at den dårligt kunne bevæge sig.

    Ejere af fritgående, langhårede og fertile hankatte skulle tænke på, at deres hankat kan være årsag til sådanne stakler.


  • #13   19. aug 2012 Nu bor jeg på landet og der er en hel del vilde katte herude, jeg har IKKE råd til at lege kattefanger og få dem alle fikset, jeg er studerende og har simpelthen ikke pengene.

    Jeg spørger her om der er nogen der har rum til katten , ikke råd om hvad der burde gøres, for det er jeg da klar over, og havde jeg pengene var hun kørt til dyrlægen allerede, jeg beder om hjælp her , ikke om råd!


  • #14   19. aug 2012 Kenneth havde jeg muligheden for at hente hende havde jeg gjort det.... smiley hun er jo heller ikk gammel nok til at komme fra moderen men når hun ik er set kunne det godt tyde på der er sket hende noget.... smiley

  • #15   19. aug 2012 Kenneth:
    Jeg ville også gerne hjælpe, men jeg har "fuldt hus" og kan / vil ikke tage flere.
    Når man fodrer en kat - godt at du gør det og du skal blive ved, så skal du altså tage en beslutning om dens fremtid. Kan den ikke bo i stalden hvor den er fundet? Så kan du spare op til en neutralisering.
    Ellers er aflivning altså alternativet hvis du ikke vil binde dig til den - og det foregår hos dyrlægen!


  • #16   19. aug 2012 den killing der stak af er den ikke kommet igen??


  • #17   19. aug 2012 Nej, den er ikke set siden.

  • #18   19. aug 2012 Og Marianne ja jeg ved godt hvad alternativet er, og hun ender jo nok som neutraliseret udekat i staldejegn, ville bare forsøge at få hende afsat, da hun er pæn og rolig og spinder allerede ved kontakt, og så græder mit hjerte bare når jeg kigger ud på hende ......

  • #19   20. aug 2012 Kenneth **Nu bor jeg på landet og der er en hel del vilde katte herude, jeg har IKKE råd til at lege kattefanger og få dem alle fikset, jeg er studerende og har simpelthen ikke pengene.**

    I sådan en situation må Kattens Værn eller en anden dyreværnsforening kunne hjælpe.


  • #20   20. aug 2012 Det skulle man mene, men det gør de altså ikke, og Holbæk kommune giver ikke tilskud til kattefangere, så det er også på egen regning.

  • #21   20. aug 2012 Kenneth **og hun ender jo nok som neutraliseret udekat i staldejegn**

    Så du vil få hende neutraliseret? og beholde hende som ude/staldkat?

    Jeg synes, jeg har læst et sted, at KV godt vil give tilskud til neutralisering, hvis man binder sig som fodervært, også selv om kommunen ikke har aftale med KV.


  • Futte S
    Futte S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #22   20. aug 2012 Ang Kattens Værn:

    "Kattens Værn yder støtte til neutralisering og genudsætning af vildtlevende, herreløse katte, men pr. 1. maj 2012 er ordningen blevet ændret. Vi har ikke længere mulighed for at støtte, hvis man selv fanger kattene og tager dem til dyrlægen. Fra nu af skal vores inspektører indfange kattene og bringe dem til vores dyrlæge. Så vi beder alle være opmærksomme på, at vores folder ”genudsætning af vildtlevende, herreløse katte” er forældet og derfor ikke gældende længere.

    Ændringen sker for at vi kan sikre, at ordningen kun anvendes til de vilde, uhåndterbare katte, som den er tiltænkt.

    I kommuner, der ikke har aftale med Kattens Værn vedr. indfangning af vildtlevende katte, er prisen for indfangning inkl. moms kr. 550 pr. kat og kr. 250 pr. kørsel."

    http://www.kattens-vaern.dk/?side=638


  • #23   20. aug 2012 Det vidste jeg ikke, Futte.
    Øv smiley


  • #24   20. aug 2012 Der er muligvis en der har forbarmet sig , men ellers tak for info Tinka , vil da høre KV om der er noget at hente der, eller om den ordning også er afskaffet.

    Hun har fået loppe og tæge spray, blevet vasket et par gange , og er begyndt at spise.
    Hun har overgivet sig totalt, så afkræftet er hun, man kan ligge hende på ryggen i hånden mens man putter hende under vandhanen uden at hun rører sig, men hun spinder når man kæler med hende , og halen er også kommet op, så jeg tror hun er på vej op igen.



  • #25   20. aug 2012 Altså hvis den er så afkræftet, så ville jeg lige smutte forbi dyrlægen og kæbe et par dåser RC Recovery eller Hills A/D. Den skal da i gang!
    Positivt at halen er på vej op:)
    Også rart at høre at den i det mindste ender som neutraliseret staldkat, men husk at give dem noget ordentligt at spise - de fanger flere mus hvis de er mætte:)


Kommentér på:
Killing fundet

Annonce