{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Opkast {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad det kan skyldes. Men mine to katte er begyndt at kaste meget op. Især om natten. Det skal lige siges at de kun får kvalitetsfoder (Royal Canin tror jeg det er, i hvert fald den der hedder young male) og de har altid adgang til rent vand, som jeg skifter flere gange om dagen.

Jeg ved også godt at katte nogle gange kaster op for at komme af med hårene i maven, men det synes jeg kun plejer at være sådan noget galde, og det her er ufordøjet mad (rigtig lækkert)

Det har nu været sådan et par dage, og jeg vil naturligvis tage til dyrlæge hvis det bliver ved de næste dage, men ville lige høre om nogen har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast
  • #2   6. maj 2008 Men de har faktisk mad stående hele tiden, så de selv kan gå til og fra. Har tænkt på at det var en mulighed at tage det lidt fra dem eller dosere det mere, men det er nok heller ikke altid en fordel.

  • #3   6. maj 2008 orm måske??

  • #4   6. maj 2008 Er det rigtig opkast, eller er det næsten utyggede piller der kommer op?
    Mine katte kastede også op i en lang periode, nok fordi de slugte maden. Der fik min hankat også Royal Canin - Young Male.
    Nu har jeg skiftet fra Royal Canin, og bruger 1 st. Choise.



  • #5   6. maj 2008 Drop Royal Canin. Alle vores kaster op af det og har hørt om en del andre med samme problem.

  • #6   6. maj 2008 Mia L: Også den erfaing jeg har...

  • #7   6. maj 2008 Hvilket foder bruger I så nu?

    Har kun haft kattene i 2 måneder, og de har hele tiden fået young male. Men det er først på det sidste de er begyndt at kaste op af det,


  • #8   6. maj 2008 Prism er et meget godt foder til katte/hund, da det indeholder omega 3 og 6, som er super til pels og hårboller. www.petsdirect.dk

  • #9   6. maj 2008 Nu bruger jeg 1 st. Choise. Der er rigtig stort indhold af "rigtig" kød og 92 % af maden bliver optaget i kattens mave, så de faktisk også spiser mindre.
    Jeg synes du skal prøve at skifte foder...

    Men hvad slags opkast er det? Er det hele piller de kaster op eller er den "tygget" mad??

    Hvis det er hele piller de kaster op, synes jeg du skal skift foder, for så lyder det rigtig meget som det samme problem jeg havde dengang.



  • #10   6. maj 2008 jeghar lige været til dyrelæge med min kat fordi hun kastede op og havde tynd mave, og hun havde noget infektion i tarmen. så du ska nok besøge dyrelæegn og få det tjekket.. :S

  • #11   7. maj 2008 Når de har kastet op, er det hele piller som er ufordøjede de kaster op. For de får kun tørkost. Ved at de var vant til at få Whiskas, der hvor de var før. Men de har ikke tynd mave overhovedet.

    Jeg tror jeg skifter foder og så tager vi også lige en tur forbi dr. dyr


  • #13   8. maj 2008 De spiser ikke ret meget af gangen, de går til og fra maden.

    Nu har jeg været ude og købe Hills og ikke bare elsker de det, så har der heller ikke været noget opkast i nat.


  • #14   9. maj 2008 Min Attika kastede også hele tiden da hun spiste Royal Canin... Hun havde også tit tynd mave....
    Da jeg købte Willow skiftede vi til Arion, det anbefalede MEGAs Hanne.
    Hun har haft opdræt i mange mange år og har rigtigt meget viden og erfaringer om katte.

    Siden vi skiftede foder kastede attika ikke op mere, og har heller ikke tynd afføring....

    Gad vide hvad de putter i RC ?

    Super du har skiftet foder.


  • #16   10. maj 2008 Ja drop RC. Mine to katte kastede op hele tiden og jeg prøvede flere produkter fra RC.
    Jeg begyndte at give dem foder fra oliver's og siden jeg har gjort det har de ikke kastet op...


Kommentér på:
Opkast

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce