{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Grotesk mishandling af dyr {{forumTopicSubject}}

<b>Når man kigger rundt på nettet må man konstantere at folk må blive sygere og sygere i deres ihærdighed for at mishandle dyr.

</b>Her kunne man læse om at nogle havde stukket en bambuspind igennem en drægtig kats kønsorganer imens den var igang med at føde, en af killingerne blev spiddet, det lykkedes katten at slæbe sig hjem til sin ejer.

Eller om hundehvalpen i Nyborg som blev hængt op i et træ.

Jeg kunne komme med et utal af eksempler mere groteske, men jeg har simpelhen ikke mod på at læse om dem da de gør ondt helt ind i sjælen.

Vores retssamfund ser åbenbart ikke at volden bliver grovere og langer bare bøder ud når en bliver fanget. Dyr er åbenbart ikke et levende væsen med rettigheder til at leve.

Vi ser også en stigning af efterladte dyr på diverse rastepladser eller sommerhuse. At man fodre en vild kat eller tilløbende hund gør at man bliver ansvarlig for dyret - efter min mening. Men desværre ser vi at de bliver efterladt når ferien slutter.

Den tiltagende dyremishandling fik mig til at skrive en lille histore for et år siden..

<b>En kats bekendelser

</b>Jeg var af en flok på 8 og du udvalgte lige mig, det var kærlighed ved første blik - jeg lagde mig roligt i dine arme og spinnede for jeg kunne mærke her var rart - hun elskede mig.

Hun tog mig med hjem og lagde mig i en blød kurv, men jeg er for nysgerrig til at blive liggende! Verden skal udforskes og markeres, det med markeringer var hun ikke tilfreds med for jeg fik et vredt blik hver gang jeg brugte mine naturlige instinkter, men dem måtte jeg hellere undertrykke lidt... ind til videre.

Årene gik og jeg blev voksen og hende der fodrede mig så jeg sjælden - jeg var alene! I min desperation prøvede jeg at give hende opmærksomhed ved at kradse og tisse - men intet hjalp, jeg blev lukket ind i et rum med snurrende maskiner hvor jeg ikke havde meget plads og det gjorde at jeg blev apatisk og ikke gad hilse når hun kom hjem. Hvorfor elsker hun mig ikke længere? Hvad har jeg gjort?

En dag tog hun mig ud på en køretur og satte mig af på en rasteplads - hvordan skal jeg finde hjem derfra? Jeg begynde at cirkle rund i større cirkler for at ramme noget jeg kende men intet hjalp.

En vogn nærmere sig og en mand med net kom hen imod mig og fangede mig, jeg var vred og kæmpede en brav kamp men intet hjalp - hvorfor elsker ingen mig længere?

Jeg blev lukket ind i et bur og fik mad, men det ville jeg ikke røre fordi det ikke var af kærlighed de fodrede mig. Jeg var tynd til sidst, og mange folk kiggede på mig - en aften blev jeg taget ind i et sterilt rum og nogen stak mig med en spids gentand - det sidste jeg tænkte - hvorfor?

/Speakers Corner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grotesk mishandling af dyr
  • #1   23. dec 2009 rørende histore. mm kan ikke have det i mit lille hjerte .. bliver så bange for at jeg nogensinde skulle komme til at glemme pjevsen .. men tror jeg nu ikke der er nogen fare for smiley .. det skære dybt inde i mit hjerte når jeg læser denne histore . kunne godt fælde en tåre, men må også stoppe . det er så forfærdeligt at verden er blevet så ligeglade med alle ander end sig selv !! Hvorfor gøre vores kære små dårligt, nå de evigt og altid vil elske os ubeskriveligt !! .. denne kærlighed er jo unik, hvorfor ødeligge noget så smukt , og dejligt ! Har så ondt af de stakkels dyr !!

  • #2   23. dec 2009 meget Rørende historie...

  • #3   23. dec 2009 Jo, folk bliver sygere og sygere!
    Og disse ting skulle straffes men fængsel! Min. 3år plus en ordenlig røvfuld af en både!
    Jeg blive både ked men bestemt også RASENDE når jeg høre/læser om sådan ting!
    Jeg håber ikke jeg en dag bliver vidne til sådan grovheder for så er det mig der ender med en straf! Det ville jeg simpelthen ikke bare stå og glo på!
    Der var også en mand i kbh. der havde slæbt sin hund efter sin cykel, stoppede op engang imellem for at banke den og så kørte videre!
    Folk gjorde ikke andet end at ringe efter politiet! Den stakkels hund var nær død inden de kom!
    De er så mange så hvis det var mig der havde været der havde jeg nok lige prikket til dem der sstod tæt på og bedt om hjælp!


  • #4   23. dec 2009 det er forfærdeligt !!! ..
    hjerteløse mennesker, andet kan jeg simpelthen ikke sige??? ,, det er så hjerteskærende de skrækkelige historier !!


  • #5   23. dec 2009 :'/ ...,

    Det er forfærdeligt som folk behandler dyr.. og ja, folk bliver syger, og syger i hovedet ! det er utroligt hvad folk kan få sig selv til straffene skal være hårdere !! der er ikke langt fra at mishandle et dyr til et meneske.. det skal have hårdere konsekvenser.. !


  • #6   23. dec 2009 Trist læsning. Forstår ikke sådanne menneskers tankegang:(

  • #7   26. dec 2009 kommer aldrig til at forstå mennesker der mishandler dyr eller bare efterlader dem et eller andet sted.
    dyrmishandlere skulle have samme behandling,og der skal en meget hård straf til.
    og den historie du har skrevet Jeanette gør bare så ondt,får virkelig tårer i øjnene.

    anne


Kommentér på:
Grotesk mishandling af dyr

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce