{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.819 visninger | Oprettet:

Katte og åbne døre/vinduer {{forumTopicSubject}}

Nu har der i den seneste tid været rigtig mange tråde om folk hvis katte er faldet ud af et vindue eller smuttet ud af en åben dør... Jeg har personligt meget svært ved at forstå hvorfor man ikke sikre sine døre og vinduer hvis man har katte der ikke må komme ud... Det er ret nemt at gøre og for at vise et eks. på en sikret dør har jeg taget 2 billeder af min havedør så i kan se hvor nemt det kan gøres...
Nogen af min katte kommer ud, men Elmer må ikke komme ud før han er ældre og færdig vaccineret..

Det er de sidste 2 billeder på Frida`s profil: http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1947


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og åbne døre/vinduer
  • #1   14. jul 2006 Jeg fatter simpelthen heller ikke dem der ikke sikrer deres vinduer og døre. Nu har vi kun 1 dør og det er hoveddøren. Vores vinduer er alle sikret med viduessikringer (kan ikke lige huske hvad de hedder) og de kan købes i Jem & Fix, Silvan, Harald Nyborg og sikkert andre steder.

    Jeg har lagt et par billeder ind af dem vi bruger. De ligger under Mille's profil
    http://kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7604


  • #2   14. jul 2006 - og de bliver spændt så hårdt at kattene ikke kan skubbe vinduet op. Jeg kan nogen gange ikke lukke vinduet fordi jeg har spændt vinduessikringen for hårdt *s*

  • #3   14. jul 2006 fatter det nu heller ikke, der er altså altid en løsning af en art på problemet

  • #4   14. jul 2006 man kan også købe noget insekt net som man sætter på med velkro bånd, det har jeg i mine vinduer og det gør så at kattene ikke kan komme ud af dem...

  • #5   14. jul 2006 Nadja:

    Må man have lov at være nysgerrig mht. din netdør. Hvad er det for noget træ du har brugt, hvilke mål - og hvad er nettet for noget - er det købt i metermål eller i kæmpe rulle...og sidste spørgsmål fra nørden: Hvor er det købt?

    Det kan slet ikke høres at jeg skal i gang med projekt netdør lige om så snart jeg har købt ind vel? ;o)


  • #6   14. jul 2006 Britta ja det har du helt ret i og det er også derfor at alle mine vinduer der bliver åbnet er sikret med net.. Jeg har et rækkehus i 2 etager og mine vinduer oven på er alle sikret med net og nedenunder er der som i kan se på billederne lavet en ramme med hønsenet der er sat på med rigtige dørbeslag og 3 kroge til at holde den lukket i den anden side.. Jeg tager ingen chancer især ikke med killinger der hopper før de tænker og nu får jeg et kuld selv inden for meget få dage og jeg vil jo stadig have mulighed for at lufte ud...

  • #7   14. jul 2006 Jeg bruger sådan en lås her:
    www.camissen.dk/stor.jpg
    www.camissen.dk/lille.jpg
    www.camissen.dk/op.jpg

    Ud over den sikre mine vinduer mod katte der falder ud, så sikre den også mod udbudne gæster.. Den kan nemlig ikke åbnes uden man lukker vinduet helt..

    Den koster max 100 kr. i en trælast/isenkræm forretning..

    Men det er smart det net du har på Nadia smiley


  • #8   14. jul 2006 Gizzemissen: Ja selvfølgelig må du spørge løs.. Træet er købt i jem og fik jeg ved ikke hvad slags det er men jeg fandt nogen stykker på 3m i en passende bredde ca 10 cm og 2 cm i dybden. Jeg målte min dør og skar træet til i de rigtige mål.. Jeg havde så købt vinkel beslag til at samle den med for at undgå at skulle overlappe træet. Hønsenettet som faktisk er voiliere net var noget jeg havde til overs fra vi indhegnede min mors have... Men det kan købes i mindre ruller og nogen steder kan du købe rester. Det har jeg før gjort.. Så købte jeg 3 rigtige dørbeslag og 3 kroge til den modsatte side så den er monteret som en rigtig dør så jeg stadig kan åbne og lukke den, når jeg skal til have døren... Og jo Elmer har da kravlet i den de første 2 dage men det var ikke sjovt så det er han stoppet med så nu ligger han bare foran og kigger ud.... Nettet er sat på med en hæftepistol....

  • #9   14. jul 2006 Britta det kan jeg da godt forstå dig i... Men 27m2 er der også en flot løbegård til kattene.. Jeg ville ønske vi måtte sætte en op her men det må jeg desværre ikke for boligselskabet.. Så det må vente til jeg finder et hus jeg kan leje...

  • #10   14. jul 2006 Nadja:

    Tak for beskrivelsen - må lige skrive mig det hele bag øret. Mit største problem er, at jeg ikke må/vil lave huller i træværket på og omkring min altandør (lidt indskud vil man jo gerne have tilbage når man engang flytter), så min umiddelbare plan er at sætte beslag på den ene side som så sidder fast i vægkarmen og på den anden side lave en form for lukkemekanisme med noget godt stærkt velcro. Og så kommer der lige et myggenet mellem friheden og netdøren også - men det er nu mest på grund af mig - jeg er hundeangst for edderkopper og hader stankelben og hvepse og andet flyvende kræ.


  • #11   14. jul 2006 Hov staveplade tak!!! Jem og Fix skulle der stå og resten er købt i Råd og Dåd byggecenter, men det er billigere i Silvan.. Der var bare for langt for mig da bilen er gået i stykker....

  • #12   14. jul 2006 Det var så lidt.. jeg må heller ikke lave huller her men jeg må jo bare betale for det den dag jeg flytter i stedet for...

  • #13   15. jul 2006 vi må heller ikke sætte nogt op ved os...

  • #14   15. jul 2006 uanset hvad er der ingen der ka forbyde jer at sætte noget op med vecro med db klæbende tape og hvis de brokker sig er det ret nemt at tage ned igen, den mulighed ville jeg bruge hvis det var eneste mulighed

  • #15   15. jul 2006 Lotte jeg vil da gerne indrømme at det netop er derfor jeg har lavet tråden, for jeg kan virkelig blive så foraget over folk ikke tænker sig om og bare lader døre og vinduer stå åbne og bagefter er så kede af katten er væk.. Det er da forfærdeligt at midste sin kat på den måde men hvis man tænker sig om inden så kunne det have været undgået og det er for at åbne folks øjne at jeg har lavet tråden, så vi netop kan undgå flere katte falder ud af vinduere osv...

  • #16   15. jul 2006 Britta: Fuldstændigt enig.

    Lige præcis derfor jeg skal til at lave en netdør til min altandør nu. Jeg har ikke haft vinduer eller altandør åbnet overhovedet endnu denne sommer, fordi jeg har to søstre gående der bare vil ud - de går amok bare der kommer et lille vif af frisk luft - og jeg stoler ikke på mine centerhængte vippevinduer. Og mit fluenet for altandøren holdt til mine egne katte, men ikke de to damers ihærdige higen efter frisk luft, fugle og mus.

    Så nu skal der laves netdør hvad det så end kommer til at betyde.


Kommentér på:
Katte og åbne døre/vinduer

Annonce