{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Min bil blev ikke synet... :/ {{forumTopicSubject}}

Øv øv øv...

Nu har jeg set flere juble herinde over deres biler kom igennem syn, imens jeg selv havde siddet og gruet over min... den skulle idag til mekanikeren og så direkte til syn... men ak nej, så langt kom den ikke...

Mekanikeren fandt ud af, den var fuld af huller i de bærende dele og vurderede det ville koste over 10.000 kr. i svejsearbejde og tage ham omkring 100 timer... (og det var endda billigt, fordi mekanikeren er en ven af familien...)

Så ak suk da også... endnu engang skal sådan noget ske... hele året er der sket lign. ting og ulykker, som vi har måttet betale ekstra for... vi er allerede 15.000 kr i underskyd budgetmæssigt, og har ikke en klejne tilbage mere i denne måned...

Og nu står vi så og har mistet bilen... vi har ikke råd til at den bliver lavet... sidste udkald til syn er i morgen og så bliver pladerne taget...
Er virkelig så grædefærdig nu...

I august, da Jonas blev snydt for en månedløn sagde banken allerede der, at de ikke på nogen måde ville hjælpe os, og de var ligeglade med om vi mistede huset, for "så kunne vi jo lære"...

Føler mig totalt magtesløs og desperat... hvad kunne vi havde gjort? Det var jo for fanden ikke vores egen skyld, at vi blev snydt i et scooterkøb, 2 katte kom til skade og skulle ha dyre operationer, Jonas blev snydt for både en månedsløn og feriepenge, sager som endnu ikke er gået i orden, bilen skulle laves, som jeg kan skrige over nu, at vi betalte godt 6000 kr, og nu kan den ikke engang synes... smiley :( smiley

Åh, hvem der bare var rig... Nu er jeg igen bange for vi snart mister huset, fordi alting går bare så galt...
Har ellers lige fået at vide jeg er ved at være oppe af hullet mht. min depression og nu er jeg bare bange for, det ender med et tilbagefald...

Det eneste jeg har fået af "hjælp" er, at få at vide, jeg jo "bare" kan skaffe mig af med kattene og sælge huset... ja hurra... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil blev ikke synet... :/
  • #1   22. okt 2007 100 timer er godt nok voldsomt, men ja det er vildt ærgeligt at noget sådan sker, ved ikke lige hvordan jeg ka gi dig råd osv, men i det mindste får du en trøstekrammer herfra

  • #2   22. okt 2007 Hvor ærgeligt!!!
    - Forstår godt du er lidt nede og sur over det. Men hey, dårlig hjælp at få, skaffe sig af med kattene! smiley Øv, det må du ikke!


  • #3   22. okt 2007 Okay, for at være en rigtig irriterende optimist.. Så se på den lyse side, nu spare i penge på vægtafgift, forsikringer, benzin osv..
    Men kan godt se det er noget rigtig lort hvis i er afhængig af at have en bil, øvøv..
    Har i overvejet at skifte bank, for den melding i fik der kan da ikk være rigtig


  • #4   22. okt 2007 SmileyGadget .

    Vi bor langt ude på lande... bil er et must herude, ellers er vi fanget...
    Min kæreste arbejder i Århus... over 100 km herfra... smiley

    Problemet med banken er at min kæreste er kommet i rki, for en sag, der kørte 2 år tilbage, om som vi ellers havde fået at vide var afsluttet... (der blev stjålet 50.000 kr. fra hans konto...) men nu påstår de at papirerne ikke er der, og en eller anden bankdame fra en helt anden afdeling har så sat ham i rki, trods han var i retten og dommeren sagde, banken skulle finde de papirer før de kunne gøre mere...
    Det fustrere mig så meget, og har fyldt meget i min depression pga. bekymringer...

    Så vi kan ikke engang skifte bank, for de er ligeglade med hvad for historier der ligger bag vores smuldrende økonomi... de ser bare de 3 bogstaver og skriger neeeej...


  • #5   22. okt 2007 ej det er jeg virkelig ked af at høre Julie...
    Men der skal nok findes en løsning, det er bare om at finde den selvom det hele ser sort ud.
    Så længe i ikke bare giver op, men bliver ved med at kæmpe på selvom den slags kan virke uoverskueligt når man har en depression


  • #6   22. okt 2007 Kristina T

    Har heller ikke tænkt mig at det skal gå ud over mine katte... blev så sur på min sagsbehandler, da hun sagde det... og det bunder i, at hun vil ha jeg køber nogle antidepressive piller som er vildt dyre, og der mener myndighederne jo at det er fjollet at bruge penge på sådan noget som katte frem for sig selv... :s

    Har heldigvis idag fået at vide af min læge, at han ikke længere vurdere, jeg behøver de piller... med mindre jeg får et tilbagefald... smiley


  • #7   22. okt 2007 Det der er værst for mig, er den skyldfølelse jeg går med hver dag... fordi jeg er på sygedagpenge... hvis jeg bare havde et job, så havde vi flere penge og var ikke i sådan en knibe... :s
    Min kæreste knokler 12-14 timer om dagen og er væk fra 5 og op til 11 dage af gangen, hvorefter han får 2-4 fridage...
    Og når han så sidder og snakker om at tage et ekstra job på hans fridage, når jeg "bare" går hjemme, så får jeg næsten brækfornemmelser... smiley
    Ville ønske jeg kunne tjene en masse penge... øv altså

    Men er bare så dårligt stillet... mit selvværd er lig nul, og kan ikke sidde til en jobsamtale uden at bryde i gråd... det er meget ydmydende... plus problemet med overvægt og depression, så vil de hellere hyre en sæk kartofler... :s


Kommentér på:
Min bil blev ikke synet... :/

Annonce